Manoeuvre - 7/8-2008
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Manoeuvre - 7/8-2008
Jeg har med interesse fulgt spillet Manoeuvre imens det langsomt er steget op ad ranglisterne på Boardgamegeek. Manoeuvre er en interessant størrelse; et meget abstrakt krigsspil, der kan spilles på en time. Umiddelbart minder det om en slags Card Driven Chess. Da temaet jo ofte vejer tungt i et krigsspil, kan det jo være et hårdt kritikpunkt... men på den anden side lyder det vel egentlig også en smule interessant!?! Er der andre, der har kigget lunt på spillet og måske endda nogle, der har overgivet sig og som har konkrete erfaringer? 

frouvne, administrator

Re: Manoeuvre - 7/8-2008
Jeg købte det, og har spillet det et par gange. Jeg er stadig lidt uafklaret med hvad jeg synes om det, mest fordi jeg ikke tror jeg udnyttede enhederne ret godt i spillet. Det er nemt og hurtigt, og alligevel pænt varieret.
Frouvne wrote:Jeg har med interesse fulgt spillet Manoeuvre imens det langsomt er steget op ad ranglisterne på Boardgamegeek. Manoeuvre er en interessant størrelse; et meget abstrakt krigsspil, der kan spilles på en time. Umiddelbart minder det om en slags Card Driven Chess. Da temaet jo ofte vejer tungt i et krigsspil, kan det jo være et hårdt kritikpunkt... men på den anden side lyder det vel egentlig også en smule interessant!?! Er der andre, der har kigget lunt på spillet og måske endda nogle, der har overgivet sig og som har konkrete erfaringer?
Jesper Rugård Jensen
- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Jeg har også luret lidt på det, men tror det er for abstrakt til min smag. Det skulle da lige være for at kunne lokke konen med til et krigsspil 

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
ozimek wrote:[...] Det skulle da lige være for at kunne lokke konen med til et krigsspil
Ja, det tror jeg faktisk også kunne være en reel mulighed... og det er da et interessant perspektiv.

frouvne, administrator