Manoeuvre - 7/8-2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Manoeuvre - 7/8-2008

Post by Frouvne »

Jeg har med interesse fulgt spillet Manoeuvre imens det langsomt er steget op ad ranglisterne på Boardgamegeek. Manoeuvre er en interessant størrelse; et meget abstrakt krigsspil, der kan spilles på en time. Umiddelbart minder det om en slags Card Driven Chess. Da temaet jo ofte vejer tungt i et krigsspil, kan det jo være et hårdt kritikpunkt... men på den anden side lyder det vel egentlig også en smule interessant!?! Er der andre, der har kigget lunt på spillet og måske endda nogle, der har overgivet sig og som har konkrete erfaringer? :)
frouvne, administrator

Image
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Manoeuvre - 7/8-2008

Post by Jesper »

Jeg købte det, og har spillet det et par gange. Jeg er stadig lidt uafklaret med hvad jeg synes om det, mest fordi jeg ikke tror jeg udnyttede enhederne ret godt i spillet. Det er nemt og hurtigt, og alligevel pænt varieret.
Frouvne wrote:Jeg har med interesse fulgt spillet Manoeuvre imens det langsomt er steget op ad ranglisterne på Boardgamegeek. Manoeuvre er en interessant størrelse; et meget abstrakt krigsspil, der kan spilles på en time. Umiddelbart minder det om en slags Card Driven Chess. Da temaet jo ofte vejer tungt i et krigsspil, kan det jo være et hårdt kritikpunkt... men på den anden side lyder det vel egentlig også en smule interessant!?! Er der andre, der har kigget lunt på spillet og måske endda nogle, der har overgivet sig og som har konkrete erfaringer? :)
Jesper Rugård Jensen
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,

Post by ozimek »

Jeg har også luret lidt på det, men tror det er for abstrakt til min smag. Det skulle da lige være for at kunne lokke konen med til et krigsspil :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

ozimek wrote:[...] Det skulle da lige være for at kunne lokke konen med til et krigsspil :)

Ja, det tror jeg faktisk også kunne være en reel mulighed... og det er da et interessant perspektiv. :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply