BSG på amazon.com
-
- 1000+ indlæg
BSG på amazon.com
Battlestar Galactica kan p.t. preorderes fra amazon.com til ca. $26 + $8 i fragt = ca. 150 DKK totalt set...
Edit: Fjernet kommentar omkring prisen på amazon.co.uk i sammenligning med den amerikanske side.
Edit: Fjernet kommentar omkring prisen på amazon.co.uk i sammenligning med den amerikanske side.
Last edited by netsapiens on Sat Aug 23, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: BSG på amazon.com
...men hvis du bestiller fra Amazon.com, risikerer du vel at skulle betale importmoms plus gebyr til fragtmanden. Og hvis det er UPS der fragter, tager de rask væk et par hundrede kroner bare i gebyr.
Amazon.co.uk skal i øvrigt afkræve dansk moms. Det skal man så snart man kommer over en bagatelgrænse på (vistnok) 50.000 kroner i omsætning til modtagere i det pågældende land.
Amazon.co.uk skal i øvrigt afkræve dansk moms. Det skal man så snart man kommer over en bagatelgrænse på (vistnok) 50.000 kroner i omsætning til modtagere i det pågældende land.
Sidst spillet:

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Det har de nu gjort i årevis...netsapiens wrote:Hold jer til gengæld fra amazon.co.uk som lader til at være blevet glade for at beregne dansk moms, også af fragten til Danmark, så der er det altså alt for dyrt.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 1000+ indlæg
Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Jeg beklager min uvidenhed.
Det er okay, vi har lært at bære over med dignetsapiens wrote:Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Jeg beklager min uvidenhed.

Men uhyreligt irriterende at de opkræver dansk moms.

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.qute wrote:Det er okay, vi har lært at bære over med dignetsapiens wrote:Der kan man jo så se hvor ofte jeg har købt fra amazon.Jens_Hoppe wrote:Det har de nu gjort i årevis...
Jeg beklager min uvidenhed.![]()
![]()
Men uhyreligt irriterende at de opkræver dansk moms.
Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
Lars
-
- 1000+ indlæg
..for dem der har familie i EnglandLarsine wrote:.....Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).

For dem der istedet har familie i flyvebranchen findes der endnu bedre alternativer

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Pas nu på med, hvad du røber - ellers bliver du bare lokket til at skaffe nogle billige spilLarsine wrote: Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.
Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).

Ha ha, jeg sad også og fik skumle tankerAndrea wrote:Pas nu på med, hvad du røber - ellers bliver du bare lokket til at skaffe nogle billige spilLarsine wrote: Nu er det så heldigt at jeg har familie i England, og så får jeg bare sendt til dem. Ofte er der også gratis fragt til UK, og ingen moms.

For lige at forsvare arbejdspladsen en smule, det er ikke Post DK der er problemet - det er nu Skat, der står og åbner pakker og fortolder dem.Larsine wrote: Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Er du sikker? Hvis jeg husker rigtigt så er det PostDK der foretager den fysiske fortoldning, på Skats vegne, og for det får PostDK gebyret på DKK 150,-.Brichs wrote:For lige at forsvare arbejdspladsen en smule, det er ikke Post DK der er problemet - det er nu Skat, der står og åbner pakker og fortolder dem.Larsine wrote: Så amazon.co.uk er langt at foretrække frem for lotteriet med postdanmark (+150 DKK gebyr, +told, +moms).
Det skriver Post Danmark da også selv på denne hjemmeside:
http://postdanmark.dk/contentfull.dk?co ... ml&lang=dk
Selvfølgelig tjener PostDK ikke på dette, men det er stadig en udgift for mig, og når jeg køber en vare til DKK 85,- i USA, så er et fortoldningsgebyr på DKK 150,- en urimelig post oven på. De DKK 21,25 i moms er jo nærmest peanuts i det regnskab.PostDK wrote: I forbindelse med Post Danmarks registrering/fortoldning af forsendelsens indhold, vil der blive opkrævet et fortoldningsgebyr på 150 kr. inkl. moms for 1. varelinje og 34 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinje...
Jeg vil gerne betale moms og evt. told, men som privatperson kan jeg ikke selv fortolde mine vare, men må satse på at den slipper gennem PostDKs kontrol.
Og det er et lotteri, for jeg kender mange der har fået varer igennem uden fortoldning, medens jeg selv har betalt ind til flere gange (da gebyret "kun" var DKK 75,-)
Lars
Okay, forkert formuleret af mig. jo, det er PDK der foretager den fysiske fortoldning - korrekt. Men det er faktisk told & skat der får de 150,-, og post DK er tvunget til at ansatte de folk, T&S "anbefaler".
Og kan så i øvrigt fortælle at det internationale postcenter for tiden kører hetz mod Amazon-pakker fra US...
Og kan så i øvrigt fortælle at det internationale postcenter for tiden kører hetz mod Amazon-pakker fra US...