Tilbud hos Fantask

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Tilbud hos Fantask

Post by Gunness »

Hej Tommy,
det er fint, at I er begyndt at vise jeres tilbud herinde! Hvordan ser det ud mht. at få en mere overskuelig søgefunktion på Fantasks egen side?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
FANTASK
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Sat Oct 25, 2008 11:21 am
Contact:

Re: Tilbud hos Fantask

Post by FANTASK »

Gunness wrote:Hej Tommy,
det er fint, at I er begyndt at vise jeres tilbud herinde! Hvordan ser det ud mht. at få en mere overskuelig søgefunktion på Fantasks egen side?
Det ser fint ud! Den er faktisk allerede blevet forbedret, måske uden at du har bemærket det.
Men forskellige folk har forskellige "problemer" med søgemaskinen, kunne du kort sige hvilke ønsker du har til søgingen?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Tilbud hos Fantask

Post by Gunness »

Jamen helt banalt vil jeg gerne kunne sådan noget som netop at finde brætspil på tilbud:

Hvis jeg søger på "tilbud" under "spil", får jeg 354 hits, men det er inkl. de mange, mange rollespil. Dem er der væsentligt flere af end brætspil, og jeg orker ikke at lede dem alle igennem :)

Hvis jeg søger på "tilbud" og "brætspil" (under "produkter") får jeg...
0 hits, hvis jeg vælger "sætning"
916 hits, hvis jeg "stikord". Masser af rollespil oven i brætspillene

Hvis jeg søger på "tilbud" og "brætspil" (under "spil") får jeg...
693 hits, hvis jeg vælger "stikord". Igen med mange rollespil.

Det er lidt forvirrende. Overordnet ville jeg forvente, at standardsøgningen gik på stikord (som er standard i de fleste søgemaskiner), og at jeg kunne angive sætninger vha. anførselstegn.
Det kunne også være dejligt med en avanceret søgemulighed, hvor man fx. kan angive forlag/udgiver, titel, evt. forfatter mv.

Og nu vi er ved det... kan I ikke fikse det, så man kan nøjes med at skrive "fantask.dk" (uden www) i adressefeltet? Tak :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
FANTASK
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Sat Oct 25, 2008 11:21 am
Contact:

Re: Tilbud hos Fantask

Post by FANTASK »

Gunness wrote:Jamen helt banalt vil jeg gerne kunne sådan noget som netop at finde brætspil på tilbud:

Hvis jeg søger på "tilbud" under "spil", får jeg 354 hits, men det er inkl. de mange, mange rollespil. Dem er der væsentligt flere af end brætspil, og jeg orker ikke at lede dem alle igennem :)

Hvis jeg søger på "tilbud" og "brætspil" (under "produkter") får jeg...
0 hits, hvis jeg vælger "sætning"
916 hits, hvis jeg "stikord". Masser af rollespil oven i brætspillene

Hvis jeg søger på "tilbud" og "brætspil" (under "spil") får jeg...
693 hits, hvis jeg vælger "stikord". Igen med mange rollespil.

Det er lidt forvirrende. Overordnet ville jeg forvente, at standardsøgningen gik på stikord (som er standard i de fleste søgemaskiner), og at jeg kunne angive sætninger vha. anførselstegn.
Det kunne også være dejligt med en avanceret søgemulighed, hvor man fx. kan angive forlag/udgiver, titel, evt. forfatter mv.

Og nu vi er ved det... kan I ikke fikse det, så man kan nøjes med at skrive "fantask.dk" (uden www) i adressefeltet? Tak :)
Okay - lad mig se engang.

Du har helt ret, man kan ikke vælge kun at søge i brætspil - man søger altid enten i tegneserier, spil eller bøger (ja og et par grupper mere).
Det skyldes at sådan er vores database bygget op. Det kan ikke lade sig gøre, at lave det om sådan lige... og da vi har planer om at lave databasen om på sigt, så vil den del af det komme til den tid.

Søgningen fungerer i øjeblikket sådan, efter vores eget ønske, at hvis du skriver et enkelt ord - så opfattes det som stikord, mens hvis du skriver flere så betragter den det som en sætning. Det er simpelthen den måde flest af vores kunder har givet udtryk for at de vil have det.
Du kan dog tvinge den til at gøre som du vil, ved at vælge om det skal være stikord eller sætning.

Du kan sagtens søge på forfatter, udgiver eller f.eks. tegner. Det du fisker efter, er naturligvis at du kan søge efter Uwe Rosenberg, Knizia eller Andreas Seafarth... og det kan man desværre ikke, fordi vi ikke har skrevet ind i vores base hvem der laver diverse brætspil. Det var måske en idé, som jeg straks vil bringe videre. For det kan nemlig tilføjes uden ændringer til hverken base eller hjemmeside.

Jeg har fået at vide at vide at det der med vores hjemmeside adresse, er strandet på grund af noget helt underligt - noget med at postdanmark kræver omkring giro-betaling at man har EN og kun EN hjemmeside adresse. Jeg har ingen idé om det holder vand, men det er det vores webmaster påstår. Så da vi ikke ville rissikere problemer med det, har vi indtil nu ikke indført at man kan skrive fantask.dk uden www.

PS. Man skal huske at vi jo sælger meget andet end brætspil, så hele siden og søgningen skal jo kunne det hele :D
User avatar
FANTASK
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Sat Oct 25, 2008 11:21 am
Contact:

Re: Tilbud hos Fantask

Post by FANTASK »

Lige lidt opfølgning herfra.

Jeg troede faktisk at vi havde mulighed for at hæfte forfatter på brætspillene, men det kan heller ikke lade sig gøre pt.

Så opdagede jeg lige, at du skrev du søgte på "tilbud" og "brætspil"... det kan man ikke, det er der ikke noget der hedder. Du vælger altid imellem bøger/film/figurer/tegneserier/misc og så spil - som i alle spil (kort, rolle og bræt). Det er naturligvis der fejlen ligger, for vi skal have opdelt det mere. Kunder har ofte kun interesse i f.eks. rollespil og gider ikke læse om andet.

Men de muligheder vil komme! Jeg må bare være ærlig og sige, at det bliver ikke lige med det samme :(
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Tilbud hos Fantask

Post by Gunness »

Tak for responsen!

Hvad mine søgeproblemer angår, burde I vel om ikke andet kunne lukke op for fritekstsøgning? Når jeg endelig finder et brætspil på tilbud, står ordene "brætspil" og "tilbud" jo lige pladask dér på skærmen og griner af mig ;) Højlydt endda! Dvs. at ordene er registreret i databasen. Så må man også kunne søge på dem.
For som det er nu, orker jeg ikke at lede alle siderne igennem for de relevante tilbud, og det er jo trist, når I gerne vil have solgt nogle spil.

En stor hjælp kunne være at få et mere kompakt output på skærmen. Dvs. uden billeder og så gerne 50 hits ad gangen. Det ville hjælpe en del.
FANTASK wrote:Jeg har fået at vide at vide at det der med vores hjemmeside adresse, er strandet på grund af noget helt underligt - noget med at postdanmark kræver omkring giro-betaling at man har EN og kun EN hjemmeside adresse. Jeg har ingen idé om det holder vand, men det er det vores webmaster påstår. Så da vi ikke ville rissikere problemer med det, har vi indtil nu ikke indført at man kan skrive fantask.dk uden www.
Kreativt! Det har jeg aldrig hørt før - og når nu 99% af alle andre danske sider kan, så kan I vel også? Hvis fantask.dk redirect'er til www.fantask.dk, er der jo stadig tale om præcis den samme hjemmeside. Prøv lige at give ham webmasteren et venskabeligt spark ;) Problemet er ikke stort, men bare irriterende, når man efterhånden har vænnet sig fra "www."
FANTASK wrote:PS. Man skal huske at vi jo sælger meget andet end brætspil, så hele siden og søgningen skal jo kunne det hele :D
Netop fordi jeres udvalg er så stort, er det altså rigtig rart at kunne finde det man leder efter hurtigt og præcist, i stedet for at skulle bladre side efter side igennem, hvor kun 1/5 handler om det, man er interesseret i. Der er en effektiv søgemulighed alfa & omega. Men det er selvfølgelig en hæmsko, hvis jeres eksisterende setup ikke understøtter det. Så glæder jeg mig til en ny udgave på et tidspunkt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Tilbud hos Fantask

Post by Helle »

Så vidt jeg husker, så kan det betale sig at finde det sted, hvor brætspillene begynder og så scrolle gennem de sider det vedrører - for der står jeg en del brætspil på hver side, og så fantastisk mange sider er det vist heller ikke ... hvis du selvfølgelig så vil have kortspillene med også, så står de vist et andet sted ...

Men derudover vil jeg give dig ret - det kunne være mere overskueligt ...
men hvis du nu er så heldig at få den service bragt direkte til døren, så ville det da være bedre ... (kort sagt: fortsæt endelig gerne med at poste tilbud her :D )....
Post Reply