Så er tiden ved at være inde til at lave nytårsforsætter for 2009 ....
Lad os høre, hvad der er af ønsker for forbedringer til næste år ....
Nytårsforsætter 2009
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Nytårsforsætter 2009
2009 skal være året, hvor jeg (ENDELIG!!!) bliver så sikker på et af mine design-eksperimenter, at jeg rent faktisk vover skindet, og sender ("pitcher") spillet til en producent.
Jeg skal også til Essen i år. Gerne med et par af mine egne prototyper under armen.
Og på en knapt så spil-relateret side, har jeg et forsæt der rækker to-tre år frem. Jeg sat mig et mål om at løbe (mindst) en marathon inden jeg fylder 40, så i det kommende år vil jeg arbejde mig stille og roligt op, og løbe en halv-marathon, og næste år igen skal jeg med til Copenhagen Marathon. (Jeg skal ikke falde i den klassiske, hvor man lægger en for intensiv træning ind for at blive klar til en Marathon på alt for kort tid.)
Jeg skal også til Essen i år. Gerne med et par af mine egne prototyper under armen.
Og på en knapt så spil-relateret side, har jeg et forsæt der rækker to-tre år frem. Jeg sat mig et mål om at løbe (mindst) en marathon inden jeg fylder 40, så i det kommende år vil jeg arbejde mig stille og roligt op, og løbe en halv-marathon, og næste år igen skal jeg med til Copenhagen Marathon. (Jeg skal ikke falde i den klassiske, hvor man lægger en for intensiv træning ind for at blive klar til en Marathon på alt for kort tid.)
Sidst spillet:

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Nu har jeg jo en laaang liste af spændende nytårsforsætter (der ikke indeholder klassikere ang. vægttab, rygestop eller mere motion). De fleste er dog ikke brætspilsrelaterede - det eneste i den kategori er, at jeg vil gerne have, at flere af vores spil i samlingen skal have over 10 registrerede spilgange efter 2009 (dvs. flere af vores spil skal flere gange på bordet det næste års tid... kors, hvor er det kryptisk formuleret
).
Men ellers har jeg flere nytårsforsætter, der omhandler at spille mere computer og få prøvet flere computerspil (jeg har tilmed en liste et eller andet sted...). Jeg tror faktisk, at jeg vil diktere, at jeg skal spille et minimum antal timer om ugen! (hvorfor skal nytårsforsætter altid være sådan nogle kedelige, fornuftige voksenagtige forbudsting?)

Men ellers har jeg flere nytårsforsætter, der omhandler at spille mere computer og få prøvet flere computerspil (jeg har tilmed en liste et eller andet sted...). Jeg tror faktisk, at jeg vil diktere, at jeg skal spille et minimum antal timer om ugen! (hvorfor skal nytårsforsætter altid være sådan nogle kedelige, fornuftige voksenagtige forbudsting?)
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Jo, naturligvis skal der da være nogle nytårsforsætter på den brætspilsmæssige front også i år. Jeg tror dog, jeg vil være lidt mere vag i formuleringerne end de forrige par år.
Mine forsætter skal være som følger:
Mine forsætter skal være som følger:
- Det skal prioriteres at få spillet nogle flere sjove spil. Præcis hvad jeg mener med den term, er end ikke for mig selv helt klart, men indenfor kategorien falder spil som: Cutthroat Caverns, Battlestar Galactica - The Board Game, Dreamblade, Hammer of the Scots...
Der skal spilles nogle flere to-spillers spil end i det forløbne år.
Der skal gen-spilles nogle flere af de lidt ældre spil i min samling, som jeg holder rigtigt meget af, men som aldrig bliver spillet. Eksempler herpå kunne være: Torres, Liberté, Princes of Florence...
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg tror jeg vil lave samme fortæt som sidste år:
Jeg skal have rated flere af de spil som jeg i følge BGG ejer, men endnu ikke har rated. Dette indebære selvfølgelig at de skal spilles. Pt. er listen på 65 ejede, men ikke retede spil.
Derudover skal jeg få genspillet flere af de gamle spil, så jeg kan få checek om ratingen på BGG stadig holder.
Lars
Jeg skal have rated flere af de spil som jeg i følge BGG ejer, men endnu ikke har rated. Dette indebære selvfølgelig at de skal spilles. Pt. er listen på 65 ejede, men ikke retede spil.
Derudover skal jeg få genspillet flere af de gamle spil, så jeg kan få checek om ratingen på BGG stadig holder.
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Ja, så er det vel så småt på tide at få gjort status og med kun godt en uge tilbage af det gamle år, har jeg ikke de store ambitioner om at kunne gøre det store fra eller til i forhold til at nå nogle af mine mål.Frouvne wrote:Jo, naturligvis skal der da være nogle nytårsforsætter på den brætspilsmæssige front også i år. Jeg tror dog, jeg vil være lidt mere vag i formuleringerne end de forrige par år. [...]
Mange flere tematiske spil er det ikke blevet til i år. Jeg har det nok også stadig lidt ambivalent med genren; det ender ofte med at være et kæmpe hit eller det stik modsatte. Måske fordi en del af fornøjelsen kommer via ens egen indlevelse og der derfor er et tæt forhold til ens personlige præferencer og sindsstemning på dagen. Da reglerne ofte er alt for lange og spiltiden på kanten af det kritiske er der en tendens til at skjule sig lidt for mange skuffelser i denne kategori. Spil som Chaos in the Old World og Stronghold syntes at kombinere det tematiske med de elegante spilmekanismer fra den tyske genre - måske det er vejen frem for gode spiloplevelser.Frouvne wrote:[...] Det skal prioriteres at få spillet nogle flere sjove spil. Præcis hvad jeg mener med den term, er end ikke for mig selv helt klart, men indenfor kategorien falder spil som: Cutthroat Caverns, Battlestar Galactica - The Board Game, Dreamblade, Hammer of the Scots... [...]
Det er der også blevet! Alene Magic: the GatheringFrouvne wrote:[...] Der skal spilles nogle flere to-spillers spil end i det forløbne år. [...]

Her har jeg virkelig fejlet. Men så er der jo noget at lave målsætninger om for det kommende år!Frouvne wrote:[...] Der skal gen-spilles nogle flere af de lidt ældre spil i min samling, som jeg holder rigtigt meget af, men som aldrig bliver spillet. Eksempler herpå kunne være: Torres, Liberté, Princes of Florence...[/list] [...]
Der har i hvert tilfælde foregået en del overvejelser både om indhold og realisering. Det har dog ikke været mit indtryk, at det har haft den store interesse, når det har været rejst som diskussionsemne her på forum, så tempoet bliver sat af egen lyst og overskud.Frouvne wrote:[...] Endvidere håber jeg, at året 2009 bliver det år, hvor der sættes en mere grundlæggende omstruktureringsproces af denne hjemmeside i gang. [...]
På denne front kan jeg ikke sige, der har manglet noget. Alt i alt et udmærket spilår!Frouvne wrote:[...] Og at det i øvrigt bliver endnu et år med mange gode spiloplevelser dels takket være mødet med både såvel gammelkendte som helt nye spil og dels takket være de møder med andre spilinteresserede, der hører med til spiloplevelserne!

frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Den er nem i år.. mit eneste nytårsforsæt er at jeg ingen forsæt skal have. Til gengæld vil jeg i 2010 prøve at lave Groundhog Day Resolutions Som jeg synes virker langt federe
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi har fået spillet færre gange i 2009 (hvilket ikke er så overraskende, for 2008 var helt fænomenalt på det punkt), men til gengæld er der flere af vores spil, der er kommet på bordet flere gange - og en pæn del af dem er også blevet spillet 10 gange eller mere. Vi har så også købt væsentligt færre, hvilket blandt andet skyldes, at vi nu har et godt udvalg af spil, som vi meget gerne vil spille - og selvom det er dejligt at få nye spil, så er det også rart at få nydt dem, vi harAndrea wrote:Nu har jeg jo en laaang liste af spændende nytårsforsætter (der ikke indeholder klassikere ang. vægttab, rygestop eller mere motion). De fleste er dog ikke brætspilsrelaterede - det eneste i den kategori er, at jeg vil gerne have, at flere af vores spil i samlingen skal have over 10 registrerede spilgange efter 2009 (dvs. flere af vores spil skal flere gange på bordet det næste års tid... kors, hvor er det kryptisk formuleret).

Pt. pønser jeg på, hvad næste års nytårsforsætter skal være - og om jeg skal have et, der er brætspilsrelateret.
- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
Mit nytårs forsæt nr 1 er helt klart at opleve et favorit spil , som bliver spillet 30+ gange meget kompetitivt i en fast gruppe!