Kan det virkelig ikke gøres smartere...?!?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Kan det virkelig ikke gøres smartere...?!?
Nu er jeg jo ikke computer-nørd, så her bevæger jeg mig ind i en farefuld zone - ikke mindst fordi så mange andre her på forum er det. Nu er Boardgamegeek endnu, endnu, endnu en gang nede. Og den har endnu, endnu, endnu en gang været nede i snart et døgns tid. Det syntes jeg ikke, at jeg i tilnærmelsesvis samme omfang har oplevet på nogen anden side på internettet, som jeg jævnligt frekventerer. Boardgamegeek er sikkert meget mere dynamisk i sin struktur end så mange andre sider, da brugerne hele tiden kan redigere og tilføje dette og hint... men det virker alligevel voldsomt, at man så ofte skal være nede og i så lange perioder. Er det bare mig, der tænker sådan - eller kan en fag-nørd argumentere for, at det nok bare ikke kan være på andre måder med en side som Boardgamegeek?
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Kan det virkelig ikke gøres smartere...?!?
Bortset fra et par enkelte wiki-sider er alt database-genereret.
Jo, Derk og Scott kunne godt flikke et par sider sammen som folk kunne bladre igennem, men det er jo ikke det folk besøger BGG for, så det ville være rent tidsspilde. Du kan jo besøge nogle af de mange andre spilsites istedet for. Jeg besøger f.eks www.germangames.dk.
Ikke helt det samme - men en udmærket erstatning, når man nu ikke kan få den 'rigtige' vare
Jo, Derk og Scott kunne godt flikke et par sider sammen som folk kunne bladre igennem, men det er jo ikke det folk besøger BGG for, så det ville være rent tidsspilde. Du kan jo besøge nogle af de mange andre spilsites istedet for. Jeg besøger f.eks www.germangames.dk.
Ikke helt det samme - men en udmærket erstatning, når man nu ikke kan få den 'rigtige' vare

- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Det er et planlagt "nedbrud" da man er ved at konvertere databasen til en ny struktur (eller noget i den stil...), så vi kan tage BGG version 2.0 i brug inden længe.
Selve konverteringen skulle tage minimum 12 timer og har kørt siden søndag aften... men der skal jo nok ske et og andet i mellemtiden som gør at det trækker ud...

Selve konverteringen skulle tage minimum 12 timer og har kørt siden søndag aften... men der skal jo nok ske et og andet i mellemtiden som gør at det trækker ud...

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Boardgamegeek er vokset voldsomt med årene, og kører idag på en røvfuld servere, og en stor del af koden er stadig den originale, og slet ikke strikket sammen med henblik på den mængde trafik.
Nedetiden har været rimeligt annonceret. De har på forhånd gjort opmærksom på at Superbowl-søndag ville være dagen de gik igang, og såfremt alt løb efter planen, ville det tage (mindst) et døgns tid.
Nedetiden har været rimeligt annonceret. De har på forhånd gjort opmærksom på at Superbowl-søndag ville være dagen de gik igang, og såfremt alt løb efter planen, ville det tage (mindst) et døgns tid.
Last edited by Stony on Tue Feb 03, 2009 9:47 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Til gengæld har de så også lovet at rpggeek.com kommer i luften. De har haft domænet i mange år, og planerne har også været der, men netop databasestrukturen har været et problem.
Jeg glæder mig til den nye version af BGG, og til at fylde oplysninger i rpggeek.com (så fik jeg alligevel noget at bruge mit gamle rpg-materiale til).
Lars
Jeg glæder mig til den nye version af BGG, og til at fylde oplysninger i rpggeek.com (så fik jeg alligevel noget at bruge mit gamle rpg-materiale til).
Lars
- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Mon man kan man se i statistikken for germangames.dk, hvornår BGG er nede? 

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det tror jeg faktisk ikke - jeg har godt nok ikke set på statistikken længe ...
måske jeg skulle gøre det ...
Antallet af besøgende er faldet til det halve efter vi ikke længere sælger spil, men det kan vel næppe overraske. Men umiddelbart kan jeg ikke se, at bgg har været nede ... antallet af besøg er hverken besynderligt højt eller anderledes - det er ikke blandt de laveste, der er set heller dog ....
Nytårsaften var antallet af besøg vildt lavt ....
Helle
måske jeg skulle gøre det ...
Antallet af besøgende er faldet til det halve efter vi ikke længere sælger spil, men det kan vel næppe overraske. Men umiddelbart kan jeg ikke se, at bgg har været nede ... antallet af besøg er hverken besynderligt højt eller anderledes - det er ikke blandt de laveste, der er set heller dog ....
Nytårsaften var antallet af besøg vildt lavt ....

Helle
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Måske skulle man gøre lidt mere for at promovore forumet. Fantask har jeg en konto herinde, så måske man kunne få lov til at reklamere lidt på deres spilfestival?
Lars
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Det kunne være en mulighed. Det er i hvert tilfælde mit håb, at der må komme lidt mere interaktion mellem de grupper, butikker m.m., der beskæftiger mig med brætspil i Danmark. Vi er en lille hobby og hvis vi gerne vil udbrede den, sker det nok bedst igennem samarbejde. Af samme grund glæder det mig, at flere forhandlere og nu også Consim gør brug af dette forum. Det er en god begyndelse!Larsine wrote:Måske skulle man gøre lidt mere for at promovore forumet. Fantask har jeg en konto herinde, så måske man kunne få lov til at reklamere lidt på deres spilfestival?
Lars
frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det der undrer mig er nok også mængden af udfald og så selvfølgelig omfanget af nedetid, når serverne er nede. Efterhånden tænker jeg, hvis der er noget, jeg skal bruge fra BGG: Gad vidst om siden er oppe nu? Jeg tror ikke, der er andre sider, jeg mentalt forbereder mig på, at de måske er nede, når jeg forsøger at logge ind på dem.
frouvne, administrator