Hvad har du spillet i dag? Marts 2009
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Hvad har du spillet i dag? Marts 2009
Her er muligheden for at dele marts måneds spiloplevelser med alle os andre! 

frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2009
... og til eftermiddag fik Jens lokket mig til 2 x Dominion på BSW...
Om aftenen havde vi besøg, og fik vi prøvet et par nye spil:
Boomtown er et kortspil, jeg har ønsket mig i laaang tid og endelig fik købt for nylig, da jeg alligevel skulle bestille fødselsdagsgaver til Jens. Det var lidt kaotisk og ikke helt til at lure i starten, hvad man skulle satse på, men det havde en passende længde og ok med valgmuligheder undervejs, så det ser jeg frem til at lære bedre at kende.
Zombie Plague var et spil, jeg fik gennem P&P Secret Santa 2008. Det tog desværre rimelig lang tid i forhold til, hvad det reelt set indeholder, men vi fik da et underholdende spil ud af det (og selvom zombiespilleren slog ubønhørligt godt med terningerne, så overlevede vi (menneskene) mirakuløst og vandt til sidst). Jeg tror dog, vi indfører nogle houserules, næste gang vi spiller det.
Aftenen sluttede af med at riste stakkels borgere i Downfall of Pompeii - og det er jo altid et hit

Om aftenen havde vi besøg, og fik vi prøvet et par nye spil:
Boomtown er et kortspil, jeg har ønsket mig i laaang tid og endelig fik købt for nylig, da jeg alligevel skulle bestille fødselsdagsgaver til Jens. Det var lidt kaotisk og ikke helt til at lure i starten, hvad man skulle satse på, men det havde en passende længde og ok med valgmuligheder undervejs, så det ser jeg frem til at lære bedre at kende.
Zombie Plague var et spil, jeg fik gennem P&P Secret Santa 2008. Det tog desværre rimelig lang tid i forhold til, hvad det reelt set indeholder, men vi fik da et underholdende spil ud af det (og selvom zombiespilleren slog ubønhørligt godt med terningerne, så overlevede vi (menneskene) mirakuløst og vandt til sidst). Jeg tror dog, vi indfører nogle houserules, næste gang vi spiller det.
Aftenen sluttede af med at riste stakkels borgere i Downfall of Pompeii - og det er jo altid et hit

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Her i eftermiddags introducerede jeg min søn for RoboRally. Det gik fint - dog spillede vi med åbne kort. Det gik fint for ham med at planlægge en fuld programmering... også uden at skulle rykke rundt med brikkerne for at visualisere, hvad der ville ske. Spillet trak dog for længe ud og jeg måtte presse ham lidt for at vi nåede helt igennem.
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Qute inviterede mig til en omgang Dominion online her til aften - og det kunne jeg ikke sige nej til!
(hm... synes jeg begynder at ane et tema i de seneste indlæg... måske jeg også snart får mulighed for at spille brætspil 'i virkeligheden' og ikke blot over computer
).
(hm... synes jeg begynder at ane et tema i de seneste indlæg... måske jeg også snart får mulighed for at spille brætspil 'i virkeligheden' og ikke blot over computer

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Her til aften udfordrede jeg Lilli i en gang Zooloretto. Vi valgte hver en udviddelse som vi havde med. Jeg valgte de tre ekstra bygninger, medens Lilli valgte Bulding Sites. Jeg bryder mig ikke meget om Building Sites udviddelsen, da jeg tit synes at det ender med at alle spillerne bruger deres penge på at sende byggepladser rundt fra den ene til den anden spiller, og det er ikke særligt konstruktivt.
Det gik såmænd meget godt, og jeg var da også den første til at udvidde min Zoo, og få fyldt alle foldene helt op, ialt endte jeg på 34 point. Men Lilli var den først til at få en baby, og fik derved souvenir kiosken. Og da hun lavede flere babyer betød det at hun fik 3 bonus point for den, plus de to for at være en unik butik. Hun havde dog ikke så mange dyr som mig, men fik i sidste omgang flyttet lidt rundt på dem, så alt i alt endte hun på 35 point, og det selvom hun havde dyr i laden og byggepladser
Slået på målstregen igen.
Lars (som kun skriver om sine f2f spil)
Det gik såmænd meget godt, og jeg var da også den første til at udvidde min Zoo, og få fyldt alle foldene helt op, ialt endte jeg på 34 point. Men Lilli var den først til at få en baby, og fik derved souvenir kiosken. Og da hun lavede flere babyer betød det at hun fik 3 bonus point for den, plus de to for at være en unik butik. Hun havde dog ikke så mange dyr som mig, men fik i sidste omgang flyttet lidt rundt på dem, så alt i alt endte hun på 35 point, og det selvom hun havde dyr i laden og byggepladser

Slået på målstregen igen.
Lars (som kun skriver om sine f2f spil)
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Til aften kom et par spil på bordet, der i en periode har levet en hensygnende tilværelse: Yinsh og Battle Line. Yinsh er et af de spil, der bliver ved at være interessant. Jeg kunne dog godt mærke, at den lange pause ikke havde haft nogen god indflydelse på mit overblik i spillet. Battle Line blev en lidt rodet affære. Det er kun meget sjældent det kommer på bordet, da der i familien er forskellige præferencer, når det gælder henholdsvis Schotten-Totten og Battle Line. Rent undtagelsesvis blev det i aften min favorit, der kom på bordet. I mine øjne er Battle Line takket være tematiseringen langt mere attraktiv. Men det er åbenbart ikke altid det, der afgør hvad der kommer på bordet.
frouvne, administrator

Ha ha, jeg har det lige omvendt:
Schotten-Totten har det gode tema

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
???? Mænd i nederdele, der fjoller rundt... Ja, med de forskellige temaer er der så sandelig lidt for enhver smag!qute wrote:Ha ha, jeg har det lige omvendt:

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Hvis vi to var gift ville vi spille Gipf-serien, schotten Totten og dominion og ikke have behov for ret mange andre spil ... udover naturligvis et par fælles favoritter ud til deduktionsspil .... tihi .... Mænd i nederdele er da nuttede!qute wrote:Ha ha, jeg har det lige omvendt:
Well, jeg fandt en anden som også elsker de spilHelle wrote:Hvis vi to var gift ville vi spille Gipf-serien, schotten Totten og dominion og ikke have behov for ret mange andre spil ... udover naturligvis et par fælles favoritter ud til deduktionsspil .... tihi .... Mænd i nederdele er da nuttede!qute wrote:Ha ha, jeg har det lige omvendt:

Dominion i aften

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Du er heldig, hva'?qute wrote:Well, jeg fandt en anden som også elsker de spilHelle wrote:Hvis vi to var gift ville vi spille Gipf-serien, schotten Totten og dominion og ikke have behov for ret mange andre spil ... udover naturligvis et par fælles favoritter ud til deduktionsspil .... tihi .... Mænd i nederdele er da nuttede!qute wrote:Ha ha, jeg har det lige omvendt:
Schotten-Totten har det gode tema![]()
Dominion i aften
Jeg er nu heller ikke så uheldig - jeg har en mand, der ikke min forkærlighed for disse småspil stå i vejen for at forsøge at hjælpe mig med lidt udvikling også på den front ...
Har vist ingen planer i aften, så lad os se, om vi ikke kan komme på samtidig - måske sammen med drea-dragen?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Et enkelt spil M:tG med min søn blev det til i går. Jeg forsøger at holde spillet i live... min bekymring behøver nok ikke være så stor, da han er ret god til at afkode kortene. Også kort han ikke har prøvet før.
frouvne, administrator

- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Var på spilfestival i Valby i går. Et rigtig godt arrangement, hvor jeg traf to personer jeg tidligere har arbejdet sammen med og ikke har set i flere år. Jeg anede ikke at de var til brætspil.
Fik tid til at spille Stone Age (rigtig godt, ikke så langt, varieret og forholdsvis enkelt) og tre gange Dominion foruden med nogle spilintroduktioner.
Fik tid til at spille Stone Age (rigtig godt, ikke så langt, varieret og forholdsvis enkelt) og tre gange Dominion foruden med nogle spilintroduktioner.