børne/voksne spil på dansk

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg

børne/voksne spil på dansk

Post by denmyos »

Risk er lige kedeligt nok.
Doom var lige en tand for svært.

Kan i komme med nogle forslag, i en monster, krig, fantasy stil.
Det må helst ikke være alt for mange svære regler, da vi er nybegynde.
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: børne/voksne spil på dansk

Post by Jens_Hoppe »

Hvad med Heroscape? Fantasy, monstre, figurer, kamp, simpelt, god "legetøjseffekt", og der findes et hav af udvidelser hvis det er noget der fænger?

(opdateret: Men det er selvfølgelig på engelsk...)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by denmyos »

det har jeg kigget på.
Hvordan er det til at gå til for nybegynder.?
Læste på boardgame.dk at det skulle være ok, til at gå til for nybegynder.
Har kigget hurtigt rundt på nettet efter det, det ser ud til at være udsolgt.

Hvad med descent?, eller det er måske kun for hardcore games.?
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Descent: Journeys in the Dark er ikke kun for hardcore brætspillere, men sværhedsgraden er i samme kategori som Doom The Boardgame, så det er nok snarere et spil som Heroscape I skal kaste jer over i første omgang. Når I så har fået blod på tanden til lidt mere er de andre spil oplagte kandidater. Her ville jeg så nok lade mig styre af hvilket tema, der tiltrækker jer mest. Det er dog sådan, at Doom The Boardgame findes i en dansk version, hvilket måske vil være at foretrække. Her skal man dog være klar over, at en del af de danske regeloversættelser er så ubehjælpsomme, at det ofte er lettere at læse de originale engelske... og i den kategori indgår Doom The Boardgame desværre nok.
frouvne, administrator

Image
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by denmyos »

for at gå i en hel anden retning:!
så har jeg også kigget på "ticket to ride" som faktisk så udmærket ud til børn/voksne.
Fik også kigget på "agricola" men det så ret kedelige ud, men det kan jo være at når man først er kommet i gang, at det viser sig som et godt spil.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

denmyos wrote:for at gå i en hel anden retning:!
så har jeg også kigget på "ticket to ride" som faktisk så udmærket ud til børn/voksne.
Fik også kigget på "agricola" men det så ret kedelige ud, men det kan jo være at når man først er kommet i gang, at det viser sig som et godt spil.
Oh dear. Forventer Annemettes ankomst til debatten om 10..... 9..... 8.....

Agricola er et fint spil, men som så meget andet, så afhænger dit personlige synspunkt af hvorvidt du i det hele taget bryder dig om den genre. Hvis du foretrækker en masse monstre, terninger og folk der brøler ud over spillet, mens de slagter den ene efter den anden..... nej, så er Agricola nok ikke din stil. :)
Sidst spillet:
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Ticket to Ride er helt fint til børn/voksne. Let at lære, hurtigt at spille og der sker noget hele tiden.

Men der er ikke meget "monster, krig, fantasy stil" over det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
denmyos
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by denmyos »

Robert wrote:Ticket to Ride er helt fint til børn/voksne. Let at lære, hurtigt at spille og der sker noget hele tiden.

Men der er ikke meget "monster, krig, fantasy stil" over det.
Helt enig, men det var taget i betrækning at vi har spillet Risk, og var ok glad for det.
Og der skal man nærmest være inkarneret rudolf stiener barn, for at få de brikker til at ligne en arme.. :lol:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

jeg har heroscape og nyder det. Det findes i to udgaver i regelbogen, og den nemme er MEGET nem at gå til, men kun den svære kan prale af at være et spil med en smule strategi i.
Desuden er det fremragende med alt mellem to og fire spillere.

Battlelore / Memoir 44 kunne måske også være et godt forslag.. omend det er en smuuule komplekst, så er regelbogen opbygget således at man langsomt bygger på reglerne, så man lærer det mens man spiller.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply