Ønskelisten

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Ønskelisten

Post by Stony »

Man har vel altid et spil eller to (eller tyve) på ønskelisten....? :)

Jeg tænkte at vi skulle dele lidt. Det kunne jo være inspiration for andre.

I øjeblikket ser min toppen af min ønskeliste ud som følger:

Steam. Et spil jeg bliver nødt til at købe og prøve. Jeg er fan af Age of Steam (Og Railroad Tycoon, hvis man altså husker at benytte expansion) og den næste generation er et "must" for mig.

Automobile. Endnu et Wallace spil. Jeg har læst et review baseret på en sen prototype, og det har fået pæne ord med på vejen. Wallace er blevet citeret for, at han selv synes det er det bedste spil han har lavet. Det bliver sammenlignet lidt med Brass, men skulle være en anelse lettere at gå til.

Successors (3rd Edition) Richard Berg er typisk en wargame designer, og ud fra hvad jeg har set og læst, har været en designer jeg er gået udenom. Black Beard fik dog åbnet mine øjne for at han kan mere end det. Successors har fået rosende ord med på vejen for at være et multiplayer wargame, som håndterer en del af de klassiske problemstillinger omkring flerspiller-krigsspil. Det har fået pæn rating. (For et wargame RIGTIG pæn rating.) Så det bliver jeg nok nødt til at erhverve mig.

Dominion: Intrige Jeg kan godt lide Dominion. Men allerede efter ca. 40 spil, er jeg ved at gå lidt død i at gentage de samme kombinationer. Så jeg savner allerede lidt nyt blod, og glæder mig til den første expansion.

Jeg håber ovenstående kan bringe andre i uføre, så jeg ikke er den eneste der køber alt for mange spil. :twisted:
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Ønskelisten

Post by Jens_Hoppe »

Det er jo en solid række spil, du har der. :)

Successors (uanset edition) er jo en CDG klassiker (og et af de første CDG'er). Forudsat at potentiel lang spilletid, lange regler, held fra terninger og den slags ikke bekymrer dig, kan du trygt prøve det. Tænk på det som en slags "multi-player Hannibal", omend selvfølgelig med en masse anderledes mekanismer. Selv fik jeg Fantask til at bestille et eksemplar til mig for et par måneder siden, men det kan sikkert gøres billigere andetsteds, hvis man er villig til at gøre fodarbejdet.

Jeg ser også frem til Martin Wallace's nye spil, men personligt synes jeg umiddelbart at Automobile lyder som det mindst interessante af dem. Både Waterloo og Wensleydale er til gengæld spil jeg glæder mig til. Og Steam, selvfølgelig. Selvom jeg i forvejen får spillet for lidt AoS, så det er svært at se, hvilken niche Steam lige skal udfylde... :) Phalanx kommer også med et Wallace-spil, Rise of Empires. Men traditionelt er jeg nu ikke så glad for hans "erobringsspil".

Af krigsspil har jeg preordered (og glæder mig til) MMPs Kingdom of Heaven: The Crusader States 1097-1291 AD, men det går langsomt med at nå det nødvendige antal preorders...

Desuden har jeg netop hørt om, og har et godt øje til det nye solitaire-krigsspil (hvor firser-agtigt!) Field Commander: Alexander the Great fra Dan Verssen Games.

Af nye eurogames ved jeg ikke rigtigt... Bombay, måske? Eller Die goldene Stadt? Måske Valdora (som Mik har skrevet om andetsted her på forum).

Og så har jeg lige læst om skak-varianten Shuuro, som lyder spændende.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Stony wrote:Dominion: Intrige Jeg kan godt lide Dominion. Men allerede efter ca. 40 spil, er jeg ved at gå lidt død i at gentage de samme kombinationer. Så jeg savner allerede lidt nyt blod, og glæder mig til den første expansion.
"Intrigue is now scheduled to print in week 22 (end of May), so it should release in mid to end of June. It will release in all the languagesit is printing in at the same time
Jay"

Men du kan da umuligt have prøvet alle de spændende kombinationer der findes efter kun 40 spil?
Eller også er det kun mig som synes turbo-remodel er fantastisk :D

Men ud over Dominion synes jeg ikke lige der er nogle spil der lokker mig helt vildt. (Hvilket jo både er godt og skidt :lol: )
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Det eneste på min ønskeliste som jeg er sikker på at jeg køber, er Zooloretto Exotic når den udkommer på Engelsk.

Resten af spillene på min ønskeliste, er enten spil som jeg måske engang køber (diverse Memoir'44 udviddelser) eller spil der næppe kan opdrives nu om dage (Groo: The Game, SnarfQuest expansions, Wabbits Wevenge, Mystic Wood expansion), og så dels spil som jeg da godt kunne tænke mig, men ikke selv har tænkt mig at smide penge efter.

Lars
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Post by MesterLars »

Jeg har også kigget lidt på Waterloo og har også læst reglerne til det. Er dog bange for det er for wargame-agtigt til mig.
Automobile har jeg også kigget på. Temaet tiltaler mig ikke så meget, men det lyder spændende nok i de previews jeg har læst.

Derudover:
Washingtons War: CDG om den amerikanske borgerkrig. Remake af For the People. Playtest debatten kan iøvrigt følges nærmere her
The Halls of Montezuma: CDG. Er ikke helt overbevist, men det er et lækkert kort!
Og så lurer jeg også lidt på Endeavor
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

MesterLars wrote:Washingtons War: CDG om den amerikanske borgerkrig. Remake af For the People.
Det er et remake af We the People, og handler om den Amerikanske Uafhængighedskrig*. Jeg synes også det ser interessant ud, omend jeg er ked af at Mark Herman tilsyneladende har fjernet battle-kortene fra spillet.

*: Omend det selvfølgelig er rigtigt, at der også er et For the People - udgivet først af AH og senere af GMT - der handler om den Amerikanske Borgerkrig.

Jeg undrer mig lidt over, hvad det er for kriterier du synes gør Wallace's Waterloo (med træklodser og alt muligt) for "wargame-agtigt" for dig, mens du umiddelbart derefter udviser interesse for to CDG'er fra GMT - et firma der jo ikke ligefrem er kendt for at holde regelkompleksiteten nede på deres spil. Ikke at der noget galt med at have det sådan, selvfølgelig, jeg kan bare ikke helt forstå rationalet bag. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Post by MesterLars »

Jens_Hoppe wrote:
MesterLars wrote:Washingtons War: CDG om den amerikanske borgerkrig. Remake af For the People.
Det er et remake af We the People, og handler om den Amerikanske Uafhængighedskrig*. Jeg synes også det ser interessant ud, omend jeg er ked af at Mark Herman tilsyneladende har fjernet battle-kortene fra spillet.

*: Omend det selvfølgelig er rigtigt, at der også er et For the People - udgivet først af AH og senere af GMT - der handler om den Amerikanske Borgerkrig.
Ku være jeg skulle få læst lidt op på historien. Men det er jo det brætspil er gode til at give! :)
Jeg undrer mig lidt over, hvad det er for kriterier du synes gør Wallace's Waterloo (med træklodser og alt muligt) for "wargame-agtigt" for dig, mens du umiddelbart derefter udviser interesse for to CDG'er fra GMT - et firma der jo ikke ligefrem er kendt for at holde regelkompleksiteten nede på deres spil. Ikke at der noget galt med at have det sådan, selvfølgelig, jeg kan bare ikke helt forstå rationalet bag. ;)
Jeg ved heller ikke hvor rationelt det er. Jeg og min normale spillemakker var/er ret vilde med Twilight Struggle fra GMT og egentlig hele det card-driven koncept. Så jeg forsøger lidt at finde noget i samme boldgade/kompleksitetsniveau. Og af hvad jeg har læst lyder Washingtons War lidt derhen ad.

Mht Waterloo synes jeg det lyder som et fedt spil jeg rigtigt gerne vil prøve. Er nok mere nervøs for at min spilmakker ikke vil synes om spillet.
Er bange for det er for meget en simulation over et slag - med at rykke kanoner/mænd/heste rundt på en battlefield og slå op i CRT.
Jeg tror vi mere er til at gå et par niveauer op i abstraktion (er det det man kalder strategylevel?) og styre lidt mere overordnet - a la Twilight Struggle.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

For mit vedkommende er der kun to spil, der virkelig bliver holdt øje med og de er: The Guns of Gettysburg af Bowen Simmons og Jerry Taylors Wars of the Roses.

I øvrigt var mit bud stort set identisk for et år siden (maj 2008), da Stony lavede en tilsvarende tråd: Hvad har du i kikkerten? Spændende at se om der er nogen forandring til næste år - og om spillene måske langt om længe er udgivet på det tidspunkt! :)
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Ønsker mig udvidelse til Pandemic, udvidelse til Dominion ...
hvis nogen har tænkt sig at give mig gaver ved lejlighed!
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Ønsker mig udvidelse til Pandemic, udvidelse til Dominion ...
hvis nogen har tænkt sig at give mig gaver ved lejlighed!
Altså... ikke fordi der er en god lejlighed til det på trapperne... ;)

Pt. er de fleste af mine topønskespil enten ikke udkommet endnu (og det er tvivlsomt, om de kommer det) eller udgået for længst. Jeg kan dog derudover også tænke mig Hollywood Blockbuster, mens Jens har opdaget, at Snow Tails endelig er udkommet i Europa!
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:For mit vedkommende er der kun to spil, der virkelig bliver holdt øje med og de er: The Guns of Gettysburg af Bowen Simmons og Jerry Taylors Wars of the Roses.

I øvrigt var mit bud stort set identisk for et år siden (maj 2008), da Stony lavede en tilsvarende tråd: Hvad har du i kikkerten? Spændende at se om der er nogen forandring til næste år - og om spillene måske langt om længe er udgivet på det tidspunkt! :)
Det er stadig de samme spil, jeg har i kikkerten, men efter at have været under vejs er titlen på Jerry Taylors ved at blive ændret til: Richard III. Endnu et spil er dog kommet på radaren for mig, nemlig duoenChristian Leonhard og Jason Matthews Founding Fathers. Founding Fathers er p.t. sat til at udkomme sommeren 2010, så der er endnu noget ventetid. Det skal blive interessant at se, hvad de to kan komme op med, når der denne gang bliver tale om et spil for op til fem personer og med en mere rimelig spilletid end deres tidligere spil.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Strengt taget kunne Gifttrap, når vi nu alligevel taler om det, også være et spil jeg ønskede mig ... jeg har en fornemmelse af, at jeg alligevel aldrig ville få lavet min egen version, selvom jeg synes, at det kunne være supermegetsejere ....
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

http://www.milan-spiele.de/gifttrap-eng ... 5d7414lkq4

Gifttrap kan bestilles her, hvis nogen har lyst til at give mig en gave ....
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Helle wrote:http://www.milan-spiele.de/gifttrap-eng ... 5d7414lkq4

Gifttrap kan bestilles her, hvis nogen har lyst til at give mig en gave ....
Sikke en service! Gad vidst om der er nogle blandt brugerne, der føler sig ramt af denne opfordring? :)
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det er et år siden at tråden blev oprettet. Alle de spil jeg havde på ønskelisten er enten blevet købt og/eller spillet mindst en enkelt gang. Så nu kan jeg vel meget passende, opdatere med hvad der nu er i kikkerten.

7 Wonders er nok et spil jeg bare bliver nødt til at få prøvet snarest muligt. Spilletiden taget i betragtning, er det et spil der burde kunne nå at komme på bordet nogle gange.

Constantinopolis har efterhånden været længe undervejs, men det ser ud til at lykkes. Civilizationsspil med økonomi er næsten altid noget der må prøves. Især hvis spilletiden er holdt nogenlunde nede.

Jeg ved ikke om London og Age of Industry hører hjemme på ønskelisten, for da jeg har skrevet mig op til Warfrog abonnement-service, har jeg reelt allerede købt dem.

Endelig er jeg gået på jagt på sci-fi spil med økonomi og space exploration i centrum. Gerne noget med kamp, men det skal ikke være krigsspil. Det bringer spil som High Frontier, Jump Gate og det noget ældre Throneworld i kikkerten. Jeg plejer ikke at følge Phil Eklund så tæt, men High Frontier synes jeg lyder rigtig interessant. Throneworld er måske vel meget wargame til at være interessant, men jeg vil nok holde øjnene åbne for muligheden for at få et eksemplar.

Nu må jeg se, om jeg om et år igen har formået at få erhvervet og/eller prøvet det hele. Det er hårdt arbejde at være brætspil-entusiast. 8)
Sidst spillet:
Image
Post Reply