Longest Board Gaming Marathon Attempt

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Longest Board Gaming Marathon Attempt

Post by Frouvne »

Ny rekord: 50 timer! Men den er vel til at slå for et par friske danske brætspillere?! :wink:

Der er den lille hage, at det skal være det samme spil, man skal spille i hele perioden. Hvilket spil ville du vælge? Den nuværende rekord er slået ved at spille The Settlers of Catan. Den forrige var med Carcassonne.

Kilde:
http://www.boardgameworldrecord.com/
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Longest Board Gaming Marathon Attempt

Post by Stony »

Der må være nogle spil, hvor man reelt kun behøver gennemføre et enkelt spil. Bare uden afbrydelser.
Sidst spillet:
Image
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Ave Caesar med den faste gruppe på Viking-Con :lol:

Lars og andre kan i hvert fald skrive under på, at vi kan spille det i umenneskeligt mange timer i træk!
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Hvis jeg skal spille et spil mange gange i træk, ville jeg normalt vælge Whist - men med over 50 timers spil tror jeg, at det bliver for let at gennemskue folks spil og meldinger, så jeg tror bare, jeg holder mig til nyklassikeren Arkham Horror ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Stony wrote:Der må være nogle spil, hvor man reelt kun behøver gennemføre et enkelt spil. Bare uden afbrydelser.
Ja, det er der uden tvivl. Jeg ejede en gang - uden dog nogensinde at få det spillet - Empires in Arms, der i følge BGG har en spilletid på 100 timer. Men meget behøver man måske heller ikke slå rekorden med... :wink:
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

poker
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Post by Bugge »

Ja, det er der uden tvivl. Jeg ejede en gang - uden dog nogensinde at få det spillet - Empires in Arms, der i følge BGG har en spilletid på 100 timer. Men meget behøver man måske heller ikke slå rekorden med... :wink:[/quote]

Empires in Arms er et 6 persons spil, og er næppe det rette for to friske spillere. Det må svært nok at holde sig vågen, og når man skal spille for 3 personer så stiger kravene yderligere.

I stedet kan jeg varmt anbefale SPI's gamle game,

Campaign for North Africa

Designeren skyder selv på at det tager 1000 timer at spille. Han ved det dog ikke med sikkerhed, fordi der er aldrig nogen der har spillet det færdig. Ikke en gang i designfasen. Alene det at sætte spillet op tager mindst 50 timer, så det må være rekordernes spil. Check det ud på BGG,

http://boardgamegeek.com/boardgame/4815

Der har man også sat det til 60000 min.

Søren
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Bugge wrote: I stedet kan jeg varmt anbefale SPI's gamle game,

Campaign for North Africa

Designeren skyder selv på at det tager 1000 timer at spille. Han ved det dog ikke med sikkerhed, fordi der er aldrig nogen der har spillet det færdig. Ikke en gang i designfasen. Alene det at sætte spillet op tager mindst 50 timer, så det må være rekordernes spil. Check det ud på BGG,

http://boardgamegeek.com/boardgame/4815

Der har man også sat det til 60000 min.

Søren
:lol: Wow, det lyder som et fantastisk spil! Ved du hvorfor han lavede et spil som han ikke engang SELV gad at spille til ende?
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

qute wrote: :lol: Wow, det lyder som et fantastisk spil! Ved du hvorfor han lavede et spil som han ikke engang SELV gad at spille til ende?
Fordi det er en udfordring :D

Hvad med Europe Engulfed + Asia Engulfed? De kan formentlig spilles sammen, og det tager nok en god procentdel af de 100 timer at blive færdig. Og så kan man jo bare bytte side og starte forfra.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply