War of the Ring

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

War of the Ring

Post by Gunness »

Mand, det dersens indernet... når jeg går ind på War of the Rings forum på BGG, er der 200 sider (!) med tråde, og når jeg søger her i forummet, nægter phpbb af en eller anden grund at søge på ordet "ring", så derfor søger den kun på "war", hvilket giver 350 hits.
Det kan jeg ikke overskue at lede igennem :)

Ganske kort: er der noget nyt om den berømmelige Collector's Edition-udgave? Jeg kan forstå, at der for nylig er kommet et alm. genoptryk i handelen.
Og for os, der ikke kan finde ud af at male figurer... giver det problemer med overskueligheden at spille med umalede figurer, hvis man nu skulle opgive at vente på C.E.?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: War of the Ring

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Ganske kort: er der noget nyt om den berømmelige Collector's Edition-udgave? Jeg kan forstå, at der for nylig er kommet et alm. genoptryk i handelen.
Og for os, der ikke kan finde ud af at male figurer... giver det problemer med overskueligheden at spille med umalede figurer, hvis man nu skulle opgive at vente på C.E.?
Det sidste jeg lige kan finde fra Roberto de Meglio er denne besked fra sidst i marts, hvor man kan lære at de arbejder på det, men at man ikke skal holde vejret. ;)

Personligt synes jeg de umalede figurer i standardudgaven er mindre heldige, rent usability-mæssigt. Men omvendt er der mange der bruger dem uden problemer, så hvad ved jeg...?
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

En anden vinkel på sagen. Jeg så en demo-model af de malede miniaturer på sidste Essen messe, og gennemsnitligt var jeg ikke ovenud imponeret. Jeg var tilpas uimponeret til at jeg overvejer hvorvidt jeg har lyst til at betale så mange penge for spillet. Derfor er det nu et spil jeg absolut skal have prøvet, og såfremt jeg er tilstrækkeligt interesseret i spillet, vil jeg gen-overveje en investering i collectors edition.
Sidst spillet:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Stony wrote:En anden vinkel på sagen. Jeg så en demo-model af de malede miniaturer på sidste Essen messe, og gennemsnitligt var jeg ikke ovenud imponeret. Jeg var tilpas uimponeret til at jeg overvejer hvorvidt jeg har lyst til at betale så mange penge for spillet. Derfor er det nu et spil jeg absolut skal have prøvet, og såfremt jeg er tilstrækkeligt interesseret i spillet, vil jeg gen-overveje en investering i collectors edition.
Jeg drømmer også stadig om spillet, men tvivlen begyndte også for mit vedkommende at indfinde sig, da jeg så billeder af figurerne. På Kulkmann's G@mebox så jeg bl.a. følgende uskarpe billeder:

Image

Image

Kilde:
http://www.solicitor.de/gamebox/special ... ssen08.htm
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:En anden vinkel på sagen. Jeg så en demo-model af de malede miniaturer på sidste Essen messe, og gennemsnitligt var jeg ikke ovenud imponeret.
Ja, det er faktisk rigtigt. Jeg syntes de var ret ... spraglede at se på (som Allans billeder også viser).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Gunness wrote: Ganske kort: er der noget nyt om den berømmelige Collector's Edition-udgave? Jeg kan forstå, at der for nylig er kommet et alm. genoptryk i handelen.
Helt okay du ikke gider at rode igennem så meget :D

Jeg synes ikke det er til at skelne f.eks. Rohan og Gondor enheder fra hinanden. Så jeg malede bunden og det virker faktisk ret godt. Sådan brugervenlighedsmæssigt :D
Det gør heller ikke specielt ondt i mine øjne. Plus de nu er color-coded efter hvilken farve de har i reglerne, så det er jo en bonus.

Vil du have et billede af hvordan det ser ud?
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Ja tak til lidt billeder, Qute :D

Hvis man kan nøjes med at male basen, er det vel til at leve med. Jeg har bare nul erfaring med det, så jeg ville foretrække, at nogle kinesiske børnearbejdere havde gjort det for mig.
Men at dømme ud fra billederne er det måske også det, der er tilfældet?
Di Meglio skriver dog i den tråd, Hoppe linker til, at "We are...re-painting all the master paints of the figures after the negative feedback we received on the previous set".

Generelt er jeg ikke vild med spil, hvor man skal anstrenge sig for at kende forskel på brikkerne. Efter nogle spil har jeg fx nogenlunde vænnet mig til Age of Empires III-enhederne, men optimalt, det er det ikke ;)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Enig med qute i, at det kan være ret svært at overskue de forskellige enheder, hvis ikke de er malet. For mig gjorde det i hvert fald en væsentlig forskel. Men som sagt kan man sagtens nøjes med at male basen. Burde ikke tage lang tid.
smold
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by smold »

Jeg læste et indlæg fra Roberto, hvori han blandt andet sagde at de malede figurer var til revision efter den megen kritik de havde modtaget. Så der er stadigvæk håb :D

Steen
Post Reply