Idag kom endelig mit længe ventede spil Dungeon Twister på bordet. Der var dækket godt op med søde sager på side linien, og begge parter var tændt på en ordentlig omgang tæsk. Men skuffelsen meldte sig hurtigt. Spillet gik alt for langsomt og var alt for hurtigt overstået ( et kæmpe paradoks i know ).
Gad vide om vi spillede det rigtigt. Jeg mener det kan da ikke passe at det spil jeg har gået og ventet på og hørt så meget godt om i virkeligheden var så langsommeligt? Håber næsten at vi ikke spillede det rigtigt....
Hvad er jeres erfaringer med Dungeon Twister.
som en sidenote spillede vi også vores første spil BattleLore..... LOVE IT!!!!
Dungeon Twister - en skuffende oplevelse
- VideoJakob
- 250+ indlæg
- Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Re: Dungeon Twister - en skuffende oplevelse
Jeg er vild med Dungeon Twister og var det første gang jeg prøvede det.
Det er rigtigt, at det kan gå langsomt på en næsten skakagtig måde. Så hvis temperamentet (forventningerne) er mere til et action præget spil så bliver man nok skuffet.
Det kan til tider virke meget kaotisk men når man har et par spil under huden begynder det, at blive meget mere kontrolleret, hvor taktiske overvejelser kommer til, at bestemme udfaldet.
Med et par udvidelser kommer der også et strategisk plan af brætspillet, hvor man kan prøve nogle gode kombinationer.
Men jeg vil give dig ret i, at temaet (Dungeon Crawl) godt kan snyde lidt, hvis man forventer noget a la Battle Lore eller Descent.
Det er rigtigt, at det kan gå langsomt på en næsten skakagtig måde. Så hvis temperamentet (forventningerne) er mere til et action præget spil så bliver man nok skuffet.
Det kan til tider virke meget kaotisk men når man har et par spil under huden begynder det, at blive meget mere kontrolleret, hvor taktiske overvejelser kommer til, at bestemme udfaldet.
Med et par udvidelser kommer der også et strategisk plan af brætspillet, hvor man kan prøve nogle gode kombinationer.
Men jeg vil give dig ret i, at temaet (Dungeon Crawl) godt kan snyde lidt, hvis man forventer noget a la Battle Lore eller Descent.

- VideoJakob
- 250+ indlæg
- Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Ja, havde jo egentlig nok forventet noget i stil med Hero Quest with a Twist. lol. Men må prøve det igen, med tankerne hen mod skak, og se om det ændrer min holdning.
Går godt nok langsomt lol.
Nogen gode tips til en nybegynder?

Nogen gode tips til en nybegynder?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Mit første møde med spillet fandt sted på messen i Essen. Hvor et spil som Khronos, der var meget eftertragtet, kunne spilles på to borde, hvor det praktisk taget var umuligt at få sig en plads, var Dungeon Twister stillet op på rigtig mange borde og de gange jeg var forbi på hverdagene, blev der stort set ikke spillet på disse borde. Ærlig talt syntes jeg, at spillet så super-latterligt ud og det appellerede på ingen måde til mig, så jeg gjorde ikke brug af de mange ledige pladser, der ellers kan være en mangelvare, når man går rundt på messen. Senere har jeg til gengæld hørt andre brugeres positive omtale af spillet og lod mig derfor friste til at prøve det. Og for mig var det en overordentlig positiv overraskelse! Sammenligningen med Skak er måske lige at stramme den, men det er et temmelig abstrakt spil, der godt kan medføre nogen grad af analyse paralyse. Men i mine øjne er det et rigtig udmærket spil. Til gengæld må jeg erkende, at jeg ikke har haft held med at hverve så mange medspillere til spillet og om det så skyldes tematiseringen eller noget helt andet skal jeg ikke kunne gøre rede for.VideoJakob wrote:[...] Hvad er jeres erfaringer med Dungeon Twister. [...]
frouvne, administrator

- VideoJakob
- 250+ indlæg
Ok jeg må prøve at sætte mig ned og hverve nogen til at spille det igen, og se hvad jeg synes anden gang.