Brætspils-satire - skulle det nu være morsomt??

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Brætspils-satire - skulle det nu være morsomt??

Post by Gunness »

Hvis du jævnligt besøger BGG, er du sikkert faldet over Brian Barlings satiretegninger.
Image
Image

Andetsteds på forummet er min nørdethed blevet draget i tvivl, fordi jeg ikke synes, at tegningerne er sjove nok. Den slags formasteligheder kan man naturligvis ikke have siddende på sin ære! (Ja, jeg er en nørd - men måske ikke nok brætspilsnørd, det må jeg jo tilstå)

Hver gang, der kommer en ny satiretegning af herr Barling på BGG, bliver jeg mindet om et pensionsblad. De har typisk også en eller anden "Pensions-Olsen"-stribe, der inden for et ret snævert emne skal prøve at være sjov:
"Olsen modtager sit SP-indskud og bruger det på en nyt plasticjuletræ".
Øhm.... hø hø. Det fungerer ikke rigtig. På samme måde kan jeg godt se, hvad Barling prøver på, men det er for indforstået og han anstrenger sig for meget. På en god dag kan jeg højest svinge mig op til et let medfølende "hø hø hø". Eller evt. et Helle-inspireret "tihi".

Hvad er folkets dom?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Brætspils-satire - skulle det nu være morsomt??

Post by Helle »

De er da søde nok - måske har du valgt nogle af de bedste?
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Dem du har valgt er måske ikke de mest spændende, og nogle af dem er nok lidt forcerede i deres humor. Jeg synes nu også at nogle af dem er ret sjove, selvom de selvfølgelig stadig er lidt indforståede.

Hvad med f.eks.

Image

Image

Image

Image
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

jeg har iagtaget at jeg besøger bgg så meget, at jeg bliver træt af at se på satiren, og klikker den væk!
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Gunness wrote:Andetsteds på forummet er min nørdethed blevet draget i tvivl
Hov. Det er jo mig der er den skyldige! Eller i hvert fald den ene af de skyldige. Men det var nu din (brætspil)-geek'ethed jeg stillede spørgmålstegn ved. Det er altså to forskellige ting.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nerd
http://en.wikipedia.org/wiki/Geek

(Jeg vil med slet skjult stolthed hævde, at jeg længe har været begge dele, selv om min nørdethed nok har været aftagende over årene.)

Og når det er sagt, er du nok den største film-geek jeg kender. Men nu kan det jo gradbøjes hvor meget geek man er, og indenfor brætspil, kan jeg ud af fri hukommelse nævne en del der kommer længere op i det røde felt end dig. (ingen nævnt, ingen glemt) :D
Sidst spillet:
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Er enig i at kvaliteten er temmelig svingende og ofte trækker jeg kun en anelse på smilebåndet, men de 3 nedenstående synes jeg er rigtig gode :D

Image

...jeg er selv lidt af en map-geek, så ovenstående passer godt på mig..

Image

..ovenstående har min kæreste printet ud og hængt op - bør jeg være fornærmet? :?

Image

...den her er sgu da sjov :lol:
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

Er helt enig i Kanzlers valg. Det er nogle af de bedste, Barling har lavet. Jeg synes ellers også, det er imponerende, at han kan holde et så højt niveau med sine tegninger generelt.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Noget tyder på, at du er i mindretal, Gunness. Jeg finder også de fleste ganske morsomme. Jeg hæfter mig dog også ved jondifool's kommentar om, at hvis man bruger siden flittigt, så bliver den måske ikke ved med at være morsom. Selv syntes jeg dog, at man efterhånden er så vant til at skulle overse banner-reklamer, at jeg ikke har noget problem med at abstrahere fra at lægge mærke til en tegneserie, når jeg ser den for fyrre-tyvende gang.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Jamen jeg bøjer mig da i støvet for den overvældende konsensus. Kanzlers forslag var da så afgjort i den bedre ende. Og jeg siger tak til Stony for den sproglige genopfriskning :) (hvad hedder en "geek" på dansk egentlig?).

Som jeg også selv skrev i første indlæg, så er jeg bestemt ikke den største brætspilsgeek herinde (og sover ikke dårligere af den grund) - men jeg arbejder da på at komme deropad :D
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Gunness wrote: Som jeg også selv skrev i første indlæg, så er jeg bestemt ikke den største brætspilsgeek herinde (og sover ikke dårligere af den grund) - men jeg arbejder da på at komme deropad :D
Det er en god indstilling - du siger bare til, hvis du skal have lidt hjælp i form af flere spilaftener ;)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:
Gunness wrote: Som jeg også selv skrev i første indlæg, så er jeg bestemt ikke den største brætspilsgeek herinde (og sover ikke dårligere af den grund) - men jeg arbejder da på at komme deropad :D
Det er en god indstilling - du siger bare til, hvis du skal have lidt hjælp i form af flere spilaftener ;)
Du har chancen for at hjælpe Jacob, hvis du kommer til vores Dune-aften :D
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Du har chancen for at hjælpe Jacob, hvis du kommer til vores Dune-aften :D
Hehe - det minder mig om, at jeg skal have rykket for et svar fra dem, jeg oprindeligt lavede en aftale med for at høre, hvad det bliver til...
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Andrea wrote:
Ja, når jeg lige får min tid til at hænge lidt bedre sammen, så kommer jeg skam gerne :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Du kan jo hjælpe ham ved at hive ham med til GG Con i næste week-end og introducere os alle for Space Alert! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Du kan jo hjælpe ham ved at hive ham med til GG Con i næste week-end og introducere os alle for Space Alert! :D
Så skulle jeg have kendt datoen noget før, så jeg ikke havde så mange andre ting at se til den weekend ;)
Post Reply