Stony wrote:Der er en del af forummets medlemmer der skal til Essen. Men hvad ser folk frem til at få prøvet dernede? Der er som regel nogle spil man har i kikkerten allerede inden man kommer derned?
Personligt er min liste ikke så lang. Endnu. [...]
Nu nærmer tiden sig og det kunne så være interessant at høre, i hvilken retning listen har udviklet sig.
Sidste år syntes jeg ikke, jeg på forhånd kunne udpege så mange spændende titler - det syntes jeg til gengæld jeg har alt for let ved i år. Og det på trods af, at jeg ikke kigger specielt opmærksomt, da jeg jo ikke selv skal afsted.
En række spil ville jegnok ikke levne den store interesse, simpelthen fordi de ser tilpas interessante ud til, at jeg er sikker på, at der nok skal komme rigeligt med lejligheder til at spille dem i det kommende år. I den kategori er:
At the Gates of Loyang,
Campaign Manager 2008,
Dungeon Lords,
Maria,
Mr. Jack in New York og
Stronghold.
De spil jeg nok ville være mest opmærksom på er titelr som:
The Adventurers, der ser dejligt Indiana Jones-tematisk ud med en kort spilletid og som let kan være et flop men som måske kunne være rigtig sjovt.
Imperial 2030 der skulle gøre et godt spil endnu bedre - men temaet er jo ikke tilnærmelsesvis så interessant, så nok også et spil, jeg ville lade være med at putte i kufferten.
Thunderstone ligner en interessant videreudvikling af
Dominion. Er
Arcana mon noget i samme stil? Splotter Spellen leverer nogle interessante spil og denne gang har de med
Greed, Incorporated et godt tema oveni. Tematisk kunne
Machtspiele være noget i samme boldgade, men jeg har ikke læst det store om det, blot konstateret at det kunne være interessant at holde øje med. Endelig står følgende titler på listen:
Constantinopolis,
Infinite City,
Mali Powstańcy: Warszawa 1944,
Opera,
Nostra citY og
Power Grid - Factory Manager.
Så selvom man allerede skulle være så heldig at have fået prøvet nogle af titlerne i forvejen og at man kan sortere nogle spil fra i rolig forventning om, at man nok skal støde på dem ved senere lejlighed, så er jeg sikker på, at man nok skulle kunne få et par dage til at gå i Essen i den kommende uge. God tur til jer der tager afsted!