The Army Painter er nok det sikreste
http://www.thearmypainter.com/
Man kan få billigere, og eksperimentere sig frem til bedre.. men for de bedste, hurtigste resultater, så virker det bare.
tre gode råd:
1: køb nogen billige, billige små mini'er som du lige kan teste dine skills på. Det er klart investeringen i tid værd at være sikker på hvor meget man skal dip'e, hvor meget man skal smide af, osv. Hellere male forkert i test, end på en limited edition og prøve at få lakken af igen bagefter
2: Når du dipper, så sørg for at du kan holde RIGTIG fat i mini'en, du skal helst slynge det overskydende dip af, inden du lader den tørre, og det er ikke sjovt at lede efter en genestealer der er gået undercover i en ligusterhæk. en papegøjetang er god, men det kommer an på basen.
3: Det er ikke en silver bullet.. du skal stadig male mini'en pænt, og vælge de rigtige farver, og kan med fordel stadig highlighte visse elementer. Dip sparer dig "kun" for skyggemaling, men det er også MEGET tid.
Mine personlige erfaringer kan ses
her men blitzen viser dem en del mere skinnende end i virkeligheden. Den gruppe blev malet henover to-tre timer hvis jeg ikke husker galt..
jeg skal i øvrigt tage mig sammen og se at få malet de sidste 220 mini's til War of the Ring
Addendum:
Man kan også male dippen på, og det kan være det er en fordel for de fine minis vi taler om her, men jeg har ingen erfaringer med det.
Bemærk også at highlights skal på efter du har dippet, og inden en evt. mat lak sprayes på.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling