Leveringstid Allgames4you?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg

Leveringstid Allgames4you?

Post by Lise Sand »

Hej

Jeg har for lidt tid siden bestil nogle spil hos AllGames4you. Jeg tænkte om der var nogle der havde erfaring med deres leveringstid?

Jeg er en smule bekymret, da jeg kan se de benytter DHL. Sidste jeg bestilte noget fra Tyskland (billetter til Wacken festival) tog det tre måneder inden de nåede frem. Problemet var at de prøvede at levere en gang, derefter lod de det bare ligge på deres lager.

Så skal jeg bekymre mig eller skal jeg bare væbne mig med lidt mere tålmodighed?

På forhånd tak for hjælpen
Lise
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Leveringstid Allgames4you?

Post by Helle »

Hej Lise

Min erfaring er, at AllGames sender spillene dagen efter eller senest to dage efter, at de har fået betalingen.
Hvis der er problemer med, at et spil pludseligt ikke er på lager, så sender de alligevel.

Men du skal regne med, at det tager nogle dage for betalingen at nå frem. Når betalingen er nået frem, så tager det nogle dage til det kommer frem.

Vi har brugt dem en del, og jeg tror, at da vi handlede, som almindelige kunder, så tog det omkring 14 dage fra en bestilling var afsendt til vi havde spillene ...

Helle
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

De par gange jeg har købt fra Allgames er det gået ret hurtigt. Men som du selv er inde på, kan den sidste del af transporten - med DHL - være en udfordring. Hvis du har 8-9 timer at slå ihjel derhjemme, mens du venter på din pakke, er det dog ikke noget problem :P
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Nu vil jeg sige at DHL faktisk er en udemærket leverandør, vi fik en pakke leveret fra Kina med DHL, vi var ikke hjemme da den ankom så vi fik en besked i postkassen om at den var ankommet. Så ringede vi til deres kontor og afhentede den på deres lager uden problemer.

Så på det punkt er de såmænd ikke værre end PostDK (man kan være heldig at kunne få pakken samme dag)
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Nu vil jeg sige at DHL faktisk er en udemærket leverandør, vi fik en pakke leveret fra Kina med DHL, vi var ikke hjemme da den ankom så vi fik en besked i postkassen om at den var ankommet. Så ringede vi til deres kontor og afhentede den på deres lager uden problemer.

Så på det punkt er de såmænd ikke værre end PostDK (man kan være heldig at kunne få pakken samme dag)
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Tidligere sendte Allgames med DHL, men sendte som premium pakke, hvilket betød, at den blev overleveret til postdanmark, hvilket var guld værd ... mon ikke det sker mere?
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Oseali wrote:Nu vil jeg sige at DHL faktisk er en udemærket leverandør, vi fik en pakke leveret fra Kina med DHL, vi var ikke hjemme da den ankom så vi fik en besked i postkassen om at den var ankommet. Så ringede vi til deres kontor og afhentede den på deres lager uden problemer.
Hvis man bor i nærheden af deres lager, er det naturligvis en anden snak. Men jeg synes personligt, at 45-50 minutters transport hver vej er for langt til, at jeg synes det er sjovt.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Altså vi havde en del flere problemer med dpd, for selvom vi vidste hvornår de skulle komme og holdt os hjemme, så oplevede vi tit, at de ikke kom .... så fik vi bare en seddel, og så skulle vi ringe og be om genlevering ... suk

og GLS, hvor vi ikke fik pakken første gang, resulterede i et brev, hvor vi så kunne hente pakken .... I Høje Taastrup eller noget .... så dem har jeg virkelig ikke fidus til .... men det kan jo dog være (ret skal være ret) at det er blevet bedre ...

Så vi har GLS, DPD og DHL i spil ... nogen der kan flere navne ????
Lise Sand
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Lise Sand »

Gunness wrote:De par gange jeg har købt fra Allgames er det gået ret hurtigt. Men som du selv er inde på, kan den sidste del af transporten - med DHL - være en udfordring. Hvis du har 8-9 timer at slå ihjel derhjemme, mens du venter på din pakke, er det dog ikke noget problem :P
Men det kræver vel, at man ved hvilken dag de kommer med pakken :)
Gunness wrote:
Oseali wrote:Nu vil jeg sige at DHL faktisk er en udemærket leverandør, vi fik en pakke leveret fra Kina med DHL, vi var ikke hjemme da den ankom så vi fik en besked i postkassen om at den var ankommet. Så ringede vi til deres kontor og afhentede den på deres lager uden problemer.
Hvis man bor i nærheden af deres lager, er det naturligvis en anden snak. Men jeg synes personligt, at 45-50 minutters transport hver vej er for langt til, at jeg synes det er sjovt.
Ja det er også min tanke. Jeg har hverken bil, eller tiden til at hente på deres lager.

Med mine billetter som blev sendt fra Tyskland med DHL, blev de først sendt men nåede ikke frem. Da vi tog fat i afsenderen fandt de ud af at billetterne lå på DHL's lager - uden at DHL havde sagt noget til os. De bad DHL om at sende dem til os igen, da der ikke var sket noget efter tre uger. Kontaktet vi igen afsenderen - denne gang kunne DHL oplyse at billetterne var forsvundet. Suk.
Nu sendte MetalTix billetterne igen. Efter tre uger havde vi stadig ikke modtaget dem. Da min kæreste skulle hente noget andet fra posthuset - viste det sig at vores billetter lå der. Det var der bare ingen der havde fortalt os.
Så efter tre måneder havde vi billetterne...min tiltro til DHL er ikke stor.
Post Reply