Das Motorsportspiel - hvilket regelsæt skal man benytte?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Das Motorsportspiel - hvilket regelsæt skal man benytte?
Da jeg blev introduceret for Das Motorsportspiel på RubiCon, kunne jeg forstå på veteranerne, der i den sammenhæng bl.a. talte Mik og Larsine, at der i forskellige sammenhænge spilles med forskelligt regelsæt. Hvilket regelsæt anbefaler I? På forhånd tak!
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Das Motorsportspiel - hvilket regelsæt skal man benytte?
Der er kun et officielt regelsæt, så det skal man naturligvis spille efter. Det kan downloades fra http://www.das-motorsportspiel.de/dmsp_ ... egeln.html, men du skal være opmærksom på at det kun er de tyske regler der indeholder billeder der illustrere eksemplerne.
Men når man har spillet et stykke tid, vil man opdage at der er en enkelt regel der slet ikke holder vand. Nemlig tidsreglen, hvor man kan "snyde" sig til en tidsfejl, frem for at få en kørefejl, som altid har størrer betydning. Derfor foreslog jeg et sæt alternetive regler, som kan findes i vores yahoo-gruppe: http://games.groups.yahoo.com/group/Motorsportspiel/ under files/Rules/Alternative rules.pdf.
Til RubiCon og Viking-Con har vi de sidste mange år brugt:
Time penalties: Suggestion 1 (Extra time) og Accumulation of Errors reglerne.
Resten af spillet er efter standard reglerne.
Lars
Men når man har spillet et stykke tid, vil man opdage at der er en enkelt regel der slet ikke holder vand. Nemlig tidsreglen, hvor man kan "snyde" sig til en tidsfejl, frem for at få en kørefejl, som altid har størrer betydning. Derfor foreslog jeg et sæt alternetive regler, som kan findes i vores yahoo-gruppe: http://games.groups.yahoo.com/group/Motorsportspiel/ under files/Rules/Alternative rules.pdf.
Til RubiCon og Viking-Con har vi de sidste mange år brugt:
Time penalties: Suggestion 1 (Extra time) og Accumulation of Errors reglerne.
Resten af spillet er efter standard reglerne.
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Mange tak for hjælpen! Det var lige det, jeg skulle bruge! 

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Har du mulighed for at gengive reglen? Jeg håber at få spillet i eftermiddag og er ikke medlem af den yahoo-gruppe.Larsine wrote:[...] Time penalties: Suggestion 1 (Extra time) og Accumulation of Errors reglerne. [...]
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Der er selvfølgelig intet der forhindre dig i at blive medlem. Vi kræver hverken din førstefødtes sjæl, eller en DNA prøve. Der er jo også meget andet godt i gruppen, som f.eks. 8 nye baner.Frouvne wrote:Har du mulighed for at gengive reglen? Jeg håber at få spillet i eftermiddag og er ikke medlem af den yahoo-gruppe.Larsine wrote:[...] Time penalties: Suggestion 1 (Extra time) og Accumulation of Errors reglerne. [...]
Men her er de to regler:
Suggestion 1: (Extra time)
When the time is up, you still have to finish your move, and you can use all the time you need but you loose your next move. So you end up using two moves to complete one move, and you still receive unavoidable driving penalties. When using this rule you only use the white flags to indicate that the player should not move in the following round, white flags never accumulate.
Accumulation of Errors
Under the current rules, you replace two yellow flags with one red flag, you replace a red and one more flag (yellow or red) with a black flag, and have a total failure with a black and one more flag (yellow or red).
This can be relaxed or increased as the players sees fit. I often find the original rules too tough and like to use the following rule:
Two yellow flags are replaced by a red flag, two red flags are replaced by a black flag, and two black flags give a total failure.
Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Tak for hjælpen, Lars!
frouvne, administrator