Min avatar er gået bort

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Min avatar er gået bort

Post by Robert »

Længe leve den nye.

Alvorligt talt: Han hed Nuser, og gik tirsdag formiddag fra at se ganske sund og rask ud til at være meget alvorligt syg på nogle få timer. Hans hjerteforkammer var ca. dobbelt så stort som det skulle være, og der var en masse vand i lungerne. Da det ikke ville være muligt at medicinere ham to gange om dagen (han ville kæmpe voldsomt imod hver gang), var der kun een ting at gøre. Han blev ca. 9 år (vi hentede ham på et internat i Hillerød da han var ca. 6 måneder, og ved ikke hvornår han blev født).

Her er et par billeder:
Image

Image

Image

Image

Han var meget flot og charmerende, og var den kat, som hilste mjavende og begejstret når vi kom hjem, eller når vi kom ud i haven mens han lå under en busk. Men han strintede også indendørs, angreb vores anden kat ind i mellem og var irritabel i perioder. Og så havde vi en sund respekt for hans fysiske styrke og kløer - han kæmpede imod i stedet for at give efter.

Ak ja, Life goes on.

Min nye avatar er vores eneste tilbageværende kat. En blid, rolig kat, som ikke siger så meget. Lang fra så fysisk orienteret som Nuser, men en del mere nysgerrig og intelligent.
Her er mn kones favoritbillede af ham.
Image
Last edited by Robert on Thu Oct 15, 2009 11:40 am, edited 1 time in total.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Min avatar er gået bort

Post by Stony »

*snøft*

Jeg er også kattemenneske. Man bliver altså glad for de små bæster. Min avatar er allerede rundet 10 år, og er heldigvis ved godt helbred, så vi har fornøjelse af ham nogle år endnu. Jeg har oplevet en del katte, men ingen med så meget personlighed som ham. Det bliver en sorgens dag, når han ikke er her mere.

Det er forhåbentlig en (lille) trøst at det gik stærkt.
Sidst spillet:
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Stony wrote:Det er forhåbentlig en (lille) trøst at det gik stærkt.
Ja, det var det. Vi ved jo ikke hvor længe han har haft problemer, men hans adfærd tydede ikke på at han havde særlig mange problemer. Han fangede stadig mus og kæmpede med ærkefjenden i baghaven lige til det sidste.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Er desværre ikke til katte men til hunde, men synes stadig det er synd når man skal give afkald på et kæledyr hund som kat. De bliver trods alt en del af familien.

Fik selv aflivet min hund for 2 år siden, har ikke kunne overskue at få hende erstattet. Hun blev 13 år og var meget sær til sidst.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Ååårh :(
Det er altid trist at sige farvel til et højtelsket kæledyr. Godt at I har en kat mere, så I ikke var helt uden selskab.

En dag, når Jens og jeg flytter i hus, så skal vi også have katte... jeg glæder mig meget!
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:Ååårh :(
Det er altid trist at sige farvel til et højtelsket kæledyr. Godt at I har en kat mere, så I ikke var helt uden selskab.

En dag, når Jens og jeg flytter i hus, så skal vi også have katte... jeg glæder mig meget!
Og hvornår er det så, at I skal flytte i hus?
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Og hvornår er det så, at I skal flytte i hus?
Hvis bare jeg vidste det. Har fundet et hus, vi gerne vil købe, men vi har et par forbehold i den forbindelse, og det skal vi lige finde en løsning på først.
Post Reply