Skal vi lave en gaveleg, når julen nærmer sig?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Skal vi lave en gaveleg, når julen nærmer sig?

Post by Frouvne »

Ville der være interesse for en gaveleg? Emnet har tidligere været oppe og en del deltog i boardgamegeek's gaveleg. Det behøver jo ikke udelukke, at vi kunne have vores egen her på GermanGames.dk, vel?! Er du interesseret? Skal der i givet fald være tale om nye eller brugte spil? Hvem skal organisere det? Jeg prøver kort sagt at stikke fingere i jorden (eller måske hvepsereden) med dette indlæg! :D
frouvne, administrator

Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Re: Skal vi lave en gaveleg, når julen nærmer sig?

Post by Robert »

Jeg har lyst, men jeg har et irriterende praktisk problem netop nu: Næsten ingen indtægt (arbejdsløs). Jeg vil muligvis vælge at prioritere dette op.

Det nok en god ide med nogle udtalte forventninger til udgiftens størrelse.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jeg har sjovt nok haft samme idé - ergo er jeg bestemt interesseret.
Edit: og jeg er princippet ligeglad med, om spillene er brugt, bare standen er ok og vi har en løselig idé om, hvad gaven skal være værd.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Robert »

Gunness wrote:Jeg har sjovt nok haft samme idé - ergo er jeg bestemt interesseret.
Edit: og jeg er princippet ligeglad med, om spillene er brugt, bare standen er ok og vi har en løselig idé om, hvad gaven skal være værd.
Princippet kunne f.eks. være:
Find et spil på hylden som du godt kan undvære og giv det væk. Eller køb et hvis du ikke kan finde et på hylden.
Edit: Det forudsætter selvfølgelig at modtageren kan forventes at være interesseret i netop det spil du giver bort.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Er også fristet af ideen.

Det med om modtageren vil kunne lide gaven er jo lidt svær. F.eks hvis jeg ligger inde med et spil som jeg ikke spiller mere, så kunne jeg jo give det til en anden. Denne person kan jo enten lide det eller ej, men det ved personen jo så først når spillet er blevet prøvet.

Der vil vel altid være nogen som vil blive "skuffet" over hvad de får, sådan er det jo altid med gaver og byttelege. Hvis man så "bare" har skilt sig af med et spil man måske ikke spiller mere, så er det vel også mere spiseligt hvis man får noget der ikke lige tiltalder en.

Hvordan har det foregået på BBG?
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Robert »

Sir William wrote:Er også fristet af ideen.
Det med om modtageren vil kunne lide gaven er jo lidt svær.
De fleste har en ønskeliste på BGG. Deres spilsamling er også et godt fingerpeg.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har endnu ikke involveret mig i Secret Santa på BGG, og får det næppe gjort. Her synes jeg det er noget andet, og slutter gerne op om det.
Sidst spillet:
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg vil gerne være med .... jeg kan såmænd nok finde et af min mands spil, som jeg ikke spiller mere ... Antiquity eller Roads and Boats eller noget .... det ville han alligevel aldrig opdage ...
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote:Jeg vil gerne være med .... jeg kan såmænd nok finde et af min mands spil, som jeg ikke spiller mere ... Antiquity eller Roads and Boats eller noget .... det ville han alligevel aldrig opdage ...
Det er god værkstedshumor, det der ;)

Jeg har tilmeldt mig Secret Santa på BGG, så jeg er ikke sikker på, at jeg også deltager her.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Andrea wrote: Det er god værkstedshumor, det der ;) [...]
Det er hærværk!
Andrea wrote: [...] Jeg har tilmeldt mig Secret Santa på BGG, så jeg er ikke sikker på, at jeg også deltager her.
Hvordan kan man sige nej tak til at give og modtage endnu flere gaver?!
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Hvordan kan man sige nej tak til at give og modtage endnu flere gaver?!
Ah! Jeg gør da bare ligesom Helle og sender et af dine spil! :D
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Robert wrote:Princippet kunne f.eks. være:
Find et spil på hylden som du godt kan undvære og giv det væk. Eller køb et hvis du ikke kan finde et på hylden.
Edit: Det forudsætter selvfølgelig at modtageren kan forventes at være interesseret i netop det spil du giver bort.
Ja, om det er nyt eller brugt betyder i denne sammenhæng ikke noget for mig - men det er selvfølgelig rart, at spørgsmålet er afklaret på forhånd, så der ikke er nogen, der føler sig snydt.

Om man lige kan ramme folks smag - tja, det er nok problematisk. Men i en gaveleg er der jo også mulighed for at forskyde vægten over imod den del, der måske har mere med leg at gøre. Om man så vil sende noget sjovt, drille eller noget helt tredje, der er det jo blot fantasien og naturligvis inspirationen indbyrdes, der sætter begrænsningerne.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Hvordan kan man sige nej tak til at give og modtage endnu flere gaver?!
Ah! Jeg gør da bare ligesom Helle og sender et af dine spil! :D
Jeg kan nok overbevises om at donere et spil til en værdigt trængende - men frit-valg-på-alle-hylder-modellen stiller jeg mig dog en smule skeptisk overfor!
frouvne, administrator

Image
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Post by larkin »

Det lyder hyggeligt, og jeg vil gerne være med.
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Jeg vil også gerne være med. Det er ligemeget for mig om det er nyt eller brugt, så længe at det er et godt spil, som man selv ville blive glad for og at det er komplet og velholdt.
Image
Post Reply