Geekgold
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Geekgold
Jeg har delt lidt Geekgold ud til dem jeg lige kunne se endnu ikke havde en avatar på BGG. (Eller skal vi nu så småt vænne os til at skrive Geekdo?)
I den anledning spurgte et par stykker hvor i alverden jeg fik alle de Geekgold fra.
Jeg har uploadet nogle billeder.
Jeg har skrevet et par reviews, men personligt synes jeg det er meget arbejde, hvis man gør det blot for at få geekgold. Man får typisk 2-3 GG pr. review afhængig af længde og kvalitet.
Man kan være med til at Geek-Mod'e det indhold folk har sendt. Billeder, reviews osv. Men det er meget begrænset hvad det giver.
Jeg har indsendt rettelser på spil, hvor jeg f.eks. kunne se at spilletid var forkert angivet. (Typisk 0.5 geekgold pr. godkendt rettelse)
Jeg har holdt et par spil-auktioner, hvor folk bød ind med Geekgold.
Jeg deltager i folding@home, hvor man installerer et lille program på computeren, som benytter computerens CPU når den er (relativt) inaktiv. Det laver videnskabelige beregninger på hvordan diverse proteiner kan foldes. Det går til et godt formål, og hvis man melder sig på Team GeekDo, får man også Geekgold. Det sker en gang om måneden, og man får mindst 5 geekgold, såfremt man bare er blevet færdig med en enkelt enhed, og op til 20 hvis man er den der har lavet flest i den måned. Det er der nok ikke store chancer for, for dem der ligger øverst kaster godt nok meget CPU ind. Jeg var tidligt med, og har de to første måneder fået hhv. 19 og 18 geekgold for min deltagelse, og siden da er der kommet et par stærke spillere med, så fremover vil jeg stille mig godt tilfreds hvis jeg får 14-15 stykker. Og det er udelukkende fordi jeg har et stækt grafikkort, som kan lave en hulens masse beregninger på ingen tid.
Mere info:
http://geekdo.com/wiki/page/Folding@Home
I den anledning spurgte et par stykker hvor i alverden jeg fik alle de Geekgold fra.
Jeg har skrevet et par reviews, men personligt synes jeg det er meget arbejde, hvis man gør det blot for at få geekgold. Man får typisk 2-3 GG pr. review afhængig af længde og kvalitet.
Man kan være med til at Geek-Mod'e det indhold folk har sendt. Billeder, reviews osv. Men det er meget begrænset hvad det giver.
Jeg har indsendt rettelser på spil, hvor jeg f.eks. kunne se at spilletid var forkert angivet. (Typisk 0.5 geekgold pr. godkendt rettelse)
Jeg deltager i folding@home, hvor man installerer et lille program på computeren, som benytter computerens CPU når den er (relativt) inaktiv. Det laver videnskabelige beregninger på hvordan diverse proteiner kan foldes. Det går til et godt formål, og hvis man melder sig på Team GeekDo, får man også Geekgold. Det sker en gang om måneden, og man får mindst 5 geekgold, såfremt man bare er blevet færdig med en enkelt enhed, og op til 20 hvis man er den der har lavet flest i den måned. Det er der nok ikke store chancer for, for dem der ligger øverst kaster godt nok meget CPU ind. Jeg var tidligt med, og har de to første måneder fået hhv. 19 og 18 geekgold for min deltagelse, og siden da er der kommet et par stærke spillere med, så fremover vil jeg stille mig godt tilfreds hvis jeg får 14-15 stykker. Og det er udelukkende fordi jeg har et stækt grafikkort, som kan lave en hulens masse beregninger på ingen tid.
Mere info:
Sidst spillet:

Re: Geekgold
Et andet sted, hvor jeg tjente nogen penge, da jeg ville have en avatar var ved at finde/tilrette ebay auktionerne. Hvis man er først på nogle af de store ting, hvor mange klikker kan man vist tjene en del (det var jeg så ikke). Derudover er der forskellige lotterier, og ofte giver folk drikkepenge, hvis man giver gode svar.
Men de bedste penge er kommet fra at uiploade spil med samt en huilens mængde billeder til dem.
Men de bedste penge er kommet fra at uiploade spil med samt en huilens mængde billeder til dem.
Stony wrote:Jeg har delt lidt Geekgold ud til dem jeg lige kunne se endnu ikke havde en avatar på BGG. (Eller skal vi nu så småt vænne os til at skrive Geekdo?)
Mere info:
Jesper Rugård Jensen
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Upload af billeder har også stået for en væsentlig del af min geekgold indtægt. Det og tips fra indlæg i forskellige tråde.Jesper wrote:Men de bedste penge er kommet fra at uiploade spil med samt en huilens mængde billeder til dem.
Og lad os endelig ikke glemme at man kan købe geekgold ved at donere til BGG. Som jeg husker det er $1 = 1 gg (og som minimum donerer man jo årligt, så man kan få sit supporter-badge opdateret). Geekgold uden at lave noget, OG man støtter sit yndlings-spilsite samtidigt.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Ok, har aldrig tjent noget geekgold derinde, men reklamer er mit mindste problem, Firefox med AdBlocker plus er ganske effektiv til at fjerne reklamer, og selv formattere siden efterfølgende, så det kan varmt anbefales.Stony wrote:...og man får mulighed for at slå reklamer fra.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Hvor meget er mange GG?
Jeg har uploadet en røvfuld billeder, oprette nye spil og rettet de fejl som jeg falder over. I forbindelse med rpg.geekdo.com har jeg oprettet rigtig mange spil, personer og billeder. Derudover har jge supported BGG de sidste to år, hvilket jeg skulle have gjort for lang tid siden. Det har jeg tjent 1781,06 GG på
Derudover har jeg fået en lille smule fra diverse brugere som tips. Alt i alt er det blevet til 12,30 GG
Jeg har brugt 501 GG på avatars, geekbadge, übergeekbadge og microbadges.
Jeg har givet 173 GG som tips til andre brugere.
Så alt i alt har jeg pt. 1119,36 GG at fornøje mig med.
Lars
Jeg har uploadet en røvfuld billeder, oprette nye spil og rettet de fejl som jeg falder over. I forbindelse med rpg.geekdo.com har jeg oprettet rigtig mange spil, personer og billeder. Derudover har jge supported BGG de sidste to år, hvilket jeg skulle have gjort for lang tid siden. Det har jeg tjent 1781,06 GG på
Derudover har jeg fået en lille smule fra diverse brugere som tips. Alt i alt er det blevet til 12,30 GG
Jeg har brugt 501 GG på avatars, geekbadge, übergeekbadge og microbadges.
Jeg har givet 173 GG som tips til andre brugere.
Så alt i alt har jeg pt. 1119,36 GG at fornøje mig med.
Lars
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Jeg tror at ordet "mange" blev brugt af folk, der måske har haft udfordringer i at samle sammen til en avatar, og så kom jeg og forærede geekgold til højre og venstre.
Jeg har i alt samlet 1251 GG, og efter at jeg er færdig med at dele ud af dem, er jeg nu nede på 231 GG.
Jeg har i alt samlet 1251 GG, og efter at jeg er færdig med at dele ud af dem, er jeg nu nede på 231 GG.
Det bryder jeg mig så personligt ikke om. Teknisk set er jeg ikke sikker på, om de enkelte reklamer rent faktisk bliver indlæst, eller om de bliver blokeret allerede før det. Uanset om det er det ene eller det andet, finder jeg det usympatisk. Boardgamegeek er en side jeg sætter meget stor pris på. Hvis deres eksistensgrundlag baseres på reklamer, må man tage dem med, eller i yderste konsekvens vinke farvel til siden. Vælger man istedet at betale direkte til Boardgamegeek, for at blive fri for reklamer, er det også i orden. Boardgamegeek kan leve videre. Men hvis man vil have indholdet, undlader at betale support og blokerer reklamerne, vil jeg mene at man snylter. Enten bliver BGG snydt for indtægterne, og/eller annoncørerne får ikke vist det de har betalt penge for. Jeg hverken kan eller vil foreslå adblockers, for jeg synes det er forkert.Oseali wrote:Ok, har aldrig tjent noget geekgold derinde, men reklamer er mit mindste problem, Firefox med AdBlocker plus er ganske effektiv til at fjerne reklamer, og selv formattere siden efterfølgende, så det kan varmt anbefales.
Sidst spillet:

Hmm, jeg ser slet ikke noget forkert i at bruge adblocker, og så kan du kalde mig en snylterStony wrote:Jeg tror at ordet "mange" blev brugt af folk, der måske har haft udfordringer i at samle sammen til en avatar, og så kom jeg og forærede geekgold til højre og venstre.
Det bryder jeg mig så personligt ikke om. Teknisk set er jeg ikke sikker på, om de enkelte reklamer rent faktisk bliver indlæst, eller om de bliver blokeret allerede før det. Uanset om det er det ene eller det andet, finder jeg det usympatisk. Boardgamegeek er en side jeg sætter meget stor pris på. Hvis deres eksistensgrundlag baseres på reklamer, må man tage dem med, eller i yderste konsekvens vinke farvel til siden. Vælger man istedet at betale direkte til Boardgamegeek, for at blive fri for reklamer, er det også i orden. Boardgamegeek kan leve videre. Men hvis man vil have indholdet, undlader at betale support og blokerer reklamerne, vil jeg mene at man snylter. Enten bliver BGG snydt for indtægterne, og/eller annoncørerne får ikke vist det de har betalt penge for. Jeg hverken kan eller vil foreslå adblockers, for jeg synes det er forkert.Oseali wrote:Ok, har aldrig tjent noget geekgold derinde, men reklamer er mit mindste problem, Firefox med AdBlocker plus er ganske effektiv til at fjerne reklamer, og selv formattere siden efterfølgende, så det kan varmt anbefales.

Som en lille note er det ikke pga BGG jeg har det installeret, mere sites som bt.dk eller edbpriser.dk som er smækket med reklamer som ikke har så meget relevans. Lidt lige som at de fleste reklamer på BGG (hvis ikke alle) er til det amerikanske marked.
Men vil ikke tæske mere rundt i det, men vil sige at det er meget fornuftigt/smart af dem at have mulighed for at betale ekstra for at slippe for reklamer.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Man kan jo i hvert tilfælde sige, at man ikke gør noget forkert, som hvis man f.eks. downloader en piratkopi af musik eller film. Så i den forstand er der jo i hvert tilfælde ikke noget i vejen med at gøre det. Og mon ikke det er inkalkuleret i overvejelserne, når man tegner kontrakt om at reklamere, at en vis procentdel vælger dem fra, som jeg og mange andre siger nej tak til reklamer ved vores postkasse.Oseali wrote:Hmm, jeg ser slet ikke noget forkert i at bruge adblocker, og så kan du kalde mig en snylterStony wrote:Jeg tror at ordet "mange" blev brugt af folk, der måske har haft udfordringer i at samle sammen til en avatar, og så kom jeg og forærede geekgold til højre og venstre.
Det bryder jeg mig så personligt ikke om. Teknisk set er jeg ikke sikker på, om de enkelte reklamer rent faktisk bliver indlæst, eller om de bliver blokeret allerede før det. Uanset om det er det ene eller det andet, finder jeg det usympatisk. Boardgamegeek er en side jeg sætter meget stor pris på. Hvis deres eksistensgrundlag baseres på reklamer, må man tage dem med, eller i yderste konsekvens vinke farvel til siden. Vælger man istedet at betale direkte til Boardgamegeek, for at blive fri for reklamer, er det også i orden. Boardgamegeek kan leve videre. Men hvis man vil have indholdet, undlader at betale support og blokerer reklamerne, vil jeg mene at man snylter. Enten bliver BGG snydt for indtægterne, og/eller annoncørerne får ikke vist det de har betalt penge for. Jeg hverken kan eller vil foreslå adblockers, for jeg synes det er forkert.Oseali wrote:Ok, har aldrig tjent noget geekgold derinde, men reklamer er mit mindste problem, Firefox med AdBlocker plus er ganske effektiv til at fjerne reklamer, og selv formattere siden efterfølgende, så det kan varmt anbefales.de har selv gjort det gratis at være på deres site, hvis der var så store udgifter til drift og lønninger, så skulle de tage en fee for det istedet. Istedet har de gjort noget smart, nemlig deres patron badge ting, så kan man selv vælge om man vil donere til sitet, og den vej igennem betale for den service det er.
Som en lille note er det ikke pga BGG jeg har det installeret, mere sites som bt.dk eller edbpriser.dk som er smækket med reklamer som ikke har så meget relevans. Lidt lige som at de fleste reklamer på BGG (hvis ikke alle) er til det amerikanske marked.
Men vil ikke tæske mere rundt i det, men vil sige at det er meget fornuftigt/smart af dem at have mulighed for at betale ekstra for at slippe for reklamer.
Selv har jeg ikke en adblocker installeret - men jeg kunne sagtens finde på det. Jeg finder mange reklamer overordentligt usympatiske, så det at vi er nogle der helst vil slippe for dem i det omfang vi nu kan, syntes jeg ikke er problematisk. Snarere syntes jeg at det er problematisk at man ikke kan bevæge sig i det offentlige rum uden ustandseligt at skulle udsættes for reklamer. Sidste gang jeg for alvor blev forarget i den sammenhæng er kun få dage siden, da DSB valgte at benytte deres i forvejen dårligt fungerende højttaleranlæg til at udbasunere reklamer. Men det er selvfølgelig en helt tredje debat.

frouvne, administrator

Well, jeg har også en adblocker. 90% af reklamer på de sites jeg læser, blinker, hopper og prøver generelt at irritere og forstyrre mest muligt, med høj lyd og film. Det er for åndssvagt.
På bgg har jeg slået reklamer til da de fleste ikke irriterer og nogle ligefrem er interessante.
På bgg har jeg slået reklamer til da de fleste ikke irriterer og nogle ligefrem er interessante.

- Stony
- 5000+ indlæg
Folk der har været på årets messe i Essen, har muligvis erhvervet sig et ekstra powerplant kort til Powergrid. Med mindre man har tænkt sig at gemme det, kan det med fordel auktioneres på BGG. De går i øjeblikket for 150+ geekgold pr. styk. Jeg satte selv mit eget eksemplar på, og satte "kun" buyout på 100GG. Det var taget mindre en en halv time senere.
Sidst spillet: