Månedens spiloplevelse - Oktober 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Månedens spiloplevelse - Oktober 2009

Post by Frouvne »

Hvad blev din spiloplevelse i en måned der indeholdt såvel Viking Con som Spiel 2009? :D
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Månedens spiloplevelse - Oktober 2009

Post by Jens_Hoppe »

Det må da vist være Endeavor. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Melder mig under fanerne til Endeavor :D
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Hm... nu har vi kun prøvet Stronghold og Battlestar Galacatica:Pegasus én gang hver, og det er bestemt spil, vi vender tilbage til, men jeg vil faktisk fremhæve Atlantic Star, som vi også har spillet denne måned. Det er et kortspil, som er lidt for langt til at være filler, men også tilpas kort (!) til, at det er hyggeligt og sjovt at spille.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Pegasus - nyt liv til et i forvejen fremragende og intenst spil.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Warhammer Invasion
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Post by larkin »

IMPERIAL.

Endelig fik jeg spillet Imperial, der har stået urørt og ventet i mit spilskab i det meste af et år, og jeg må sige at det var ventetiden værd. I alt er det blevet til 3 spil, og jeg håber at få spillet meget mere i den kommende måned
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Imperial er helt sikkert et fremragende spil :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Dungeon Lords var blandt de mest ventede spil i denne måned og jeg må sige, at jeg syntes, det leverede varen. Jeg forventer at få mange gode stunder med det - men et stort spil tror jeg nu aldrig jeg kommer til at syntes det er. Stronghold nåede jeg lige at prøve på falderebet af måneden og det kunne meget vel gå hen at blive et stort hit for mig. Det er dog endnu for tidligt at bedømme om det vil ske, men der er solide indikatorer på det. Pandemic: On the Brink er nok det spil, jeg har spillet i denne måned, jeg forventer at komme til at spille mest fremover. Månedens spiloplevelse er dog... Klovn. Og det er ikke fordi Klovn er et godt spil - det er alt andet end et godt spil - men her er det jo spiloplevelsen, der skal bedømmes. Klovn bød på et solidt familiespil med engagement fra personer i tre generationer. Efter at have spillet spillet blev spørgsmålskortene hevet ud og vi fortsatte med dem uden selve spildelen.
frouvne, administrator

Image
Faerun
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Faerun »

Jeg har spillet mange gode spil denne måned.

Stronghold - Fantastisk spil. Det tog 4 timer, men jeg keder mig aldrig. Epic! =)
Dungeon Lords - Det nye spil fra Vlaada. Har spillet kun 2 gange, men vil gerne spille igen. Fantastisk spil.
Factory Fun - Spil fra Cwali. Har spillet mange gange med min kærste. Det er en rigtig sjovt spil.
Day & Night - Spillet kun 1 gang. Abstract sjovt spil, men jeg har ikke spillet nok for at giver en god mening.
Sidst spillet:

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Der har ikke været de store Essen spil i vores omegn... og vi har desværre ikke haft mulighed for at deltage i Århus... men det er stadig en hus nyhed der tager prisen!

Canal Mania, Le Havre eller Ghost Stories kunne have taget prisen - men det bliver Jet Set. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply