
Hvad har du spillet i dag? November 2009
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15057
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
- Contact:
Hvad har du spillet i dag? November 2009
Hvad har du spillet i dag? Skal vi gætte på, at titler som Dungeon Lords, Stronghold, Power Grid - Factory Manager, Carson City og Dominion: Seaside vil dukke op i nogle af indlægene i denne måned? 

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Søndag havde vi et arrangement i min mellemste datters klasse, hvor de skulle udsmykke og forskønne deres klasse lokale. Jeg havde fået tjansen at spille spil med dem der hellere ville dette, hvilket jeg selvfølgelig ikke havde noget imod. Jeg havde dog taget lidt for mange spil med, da de fleste blev overvældet af mere end 2 siders regler, eller regler på andet end dansk. Jeg fik dog sat en del spil i gang, og fik også selv spillet med. Jeg fik derfor spillet to spil Dragons of Kir, 4 spil Poison og 4 spil No Merci. Jeg vandt begge Dragons of Kir spillene, 3 af Poison spillene og 3 af No Merci spillene, så jeg var pænt tilfreds med resultaterne.
Lars
Lars
- Robert
- 1000+ indlæg
- Posts: 1579
- Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
- Location: Slangerup
- Been thanked: 2 times
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Fik prøvet 18Scan på Consim i Valby i dag. Det var sådan set udmærket, men det tog lidt for lang tid. Det skulle tage ca 3 timer,- vi brugte mere end 5 inkl. forklaring.
Det er en 18xx variant, som er relativt "blød". Aktier ejes f.eks. af selskaberne, så dividende udbetales til selskabet for aktier, som ikke er solgt. i 1830 går denne dividende i banken. Det gør en stor forskel, og får bl.a. aktiekurserne til at stige ganske meget. Der er ikke så meget incitament til at dumpe selskaber. Men der er en del gode spilmekanismer og taktikker, som jeg godt kunne tænke mig at prøve igen - når jeg har tid nok
Det er en 18xx variant, som er relativt "blød". Aktier ejes f.eks. af selskaberne, så dividende udbetales til selskabet for aktier, som ikke er solgt. i 1830 går denne dividende i banken. Det gør en stor forskel, og får bl.a. aktiekurserne til at stige ganske meget. Der er ikke så meget incitament til at dumpe selskaber. Men der er en del gode spilmekanismer og taktikker, som jeg godt kunne tænke mig at prøve igen - når jeg har tid nok

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
I går kom Eik og Carsten og spillede.
Carsten havde taget Doge med, som blev prøvet. Jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om spillet, og det ikke kun fordi jeg tabte. Men jeg synes at man fægter alt for meget i blinde. Man byder et antal brikker på et område som i første omgang er hemmeligt. Herefter vises området, og dette gentages tre gange.
Jeg synes at de forsøger at få det til at se ud som om man har information, hvor man i virkeligheden næsten ingen har. At Carsten har budt tre brikker på et område giver mig ingen information. Når jeg så får at vide at området er San Marco, så bliver jeg i virkeligheden ikke ret meget klogere, for 3 brikker kan være alt fra 2 til 8 stemmer.
Men jeg er ikke bleg for at prøve det igen, og så må vi jo se om det virker bedre anden gang.
Lars
Carsten havde taget Doge med, som blev prøvet. Jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om spillet, og det ikke kun fordi jeg tabte. Men jeg synes at man fægter alt for meget i blinde. Man byder et antal brikker på et område som i første omgang er hemmeligt. Herefter vises området, og dette gentages tre gange.
Jeg synes at de forsøger at få det til at se ud som om man har information, hvor man i virkeligheden næsten ingen har. At Carsten har budt tre brikker på et område giver mig ingen information. Når jeg så får at vide at området er San Marco, så bliver jeg i virkeligheden ikke ret meget klogere, for 3 brikker kan være alt fra 2 til 8 stemmer.
Men jeg er ikke bleg for at prøve det igen, og så må vi jo se om det virker bedre anden gang.
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
I går havde jeg en af rollespilsvennerne på besøg, og så var det jo oplagt, at vi skulle spille Dungeon Lords! Nu spiller han ikke normalt så meget brætspil, men med mange års rollespil på bagen er han vant til regler med regler på, og så turde vi godt bringe Dungeon Lords på banen, for der er - en del regler at holde styr på!
Temaet er fantastisk - man bygger sin egen lille dungeon med gange, rum, monstre og fælder, og efter er år kommer der en gruppe helte for at forsøge at trænge ned i dungeonen og smadre monstrene. Hvis man har opført sig ekstra ondt, får man også en paladin på nakken, og sådan en småfrelst starut er lige en tand sværere at slippe af med. De helte, man får nedkæmpet, smider man bagefter i sit fangehul.
What's not to like?
Den største 'fejl' ved spillet er, at det bedst kan betale sig at have så få ondhedspoints som muligt, da man så får de letteste helte/paladiner (og det falder ikke helt i tråd med temaet - synes jeg). Der er meget micromanagement i spillet, og du kan kun få det maximale ud af din worker placement, hvis du kan gætte, hvad de andre vælger og sørger for at vælge det samme - til sidst! Det er nemlig ofte en fordel at stå til sidst ud for en ressource, så der skal tages et par chancer undervejs.
Det er muligt at påvirke de andres spil - men det er først og fremmest i worker placement-fasen, så for folk med aggressiv spillestil er dette spil måske en anelse tamt. Jeg synes dog, at der er fin mulighed for at påvirke de andre, selvom man ikke sidder og kyler kort eller monstre efter dem.
Det tog et par timer at spille, men det føltes ikke så lang tid, som det tog, og jeg går ud fra, at spiltiden godt kan afkortes - med mindre folk selvfølgelig i stedet går i analysis-paralysis mode, da der er virkelig gode muligheder for at tænke længe over, hvordan man bedst kan optimere sit spil! Men eftersom man ikke har overblik over, hvad andre gør (worker placement-delen foregår hemmeligt i første fase), så kan man ikke vide sig sikker på, at man maxer ud i den rigtige ressource.
Men altså - som det nok er tydeligt, elsker jeg spillet! For sævan da hvor var det sjovt!
Og så blev aftenen rundet af med en omgang Roll Through the Ages, hvor vores gæst brugte en lidt anden strategi, end hvad vi ellers har set folk bruge, og det virkede faktisk også godt. Dejligt at se et spil forny sig
Temaet er fantastisk - man bygger sin egen lille dungeon med gange, rum, monstre og fælder, og efter er år kommer der en gruppe helte for at forsøge at trænge ned i dungeonen og smadre monstrene. Hvis man har opført sig ekstra ondt, får man også en paladin på nakken, og sådan en småfrelst starut er lige en tand sværere at slippe af med. De helte, man får nedkæmpet, smider man bagefter i sit fangehul.
What's not to like?

Den største 'fejl' ved spillet er, at det bedst kan betale sig at have så få ondhedspoints som muligt, da man så får de letteste helte/paladiner (og det falder ikke helt i tråd med temaet - synes jeg). Der er meget micromanagement i spillet, og du kan kun få det maximale ud af din worker placement, hvis du kan gætte, hvad de andre vælger og sørger for at vælge det samme - til sidst! Det er nemlig ofte en fordel at stå til sidst ud for en ressource, så der skal tages et par chancer undervejs.
Det er muligt at påvirke de andres spil - men det er først og fremmest i worker placement-fasen, så for folk med aggressiv spillestil er dette spil måske en anelse tamt. Jeg synes dog, at der er fin mulighed for at påvirke de andre, selvom man ikke sidder og kyler kort eller monstre efter dem.
Det tog et par timer at spille, men det føltes ikke så lang tid, som det tog, og jeg går ud fra, at spiltiden godt kan afkortes - med mindre folk selvfølgelig i stedet går i analysis-paralysis mode, da der er virkelig gode muligheder for at tænke længe over, hvordan man bedst kan optimere sit spil! Men eftersom man ikke har overblik over, hvad andre gør (worker placement-delen foregår hemmeligt i første fase), så kan man ikke vide sig sikker på, at man maxer ud i den rigtige ressource.
Men altså - som det nok er tydeligt, elsker jeg spillet! For sævan da hvor var det sjovt!

Og så blev aftenen rundet af med en omgang Roll Through the Ages, hvor vores gæst brugte en lidt anden strategi, end hvad vi ellers har set folk bruge, og det virkede faktisk også godt. Dejligt at se et spil forny sig

-
- 100+ indlæg
- Posts: 139
- Joined: Sun Nov 30, 2008 4:32 pm
- Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid
- Location: Sorø
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Fredag aften var der gæster og de medbragte Bezzerwizzer, der ikke rigtigt hører til den type spil, som jeg normalt ynder at spille. Vi spillede to spil, og mit hold led således to bragende nederlag
Jeg er fortsat ikke vildt begejstret for Bezzerwizzer. På den positive side vil jeg da nævne, at det er et spil, som er enkelt og hurtigt - godt til at spille med gæster, der ikke spiller mere avancerede brætspil. Det har færre umulige spørgsmål end TP og er knapt så tungt, da det varer elegant kort tid at spille, så man snildt kan spille flere spil i træk. De to muligheder for at interagere med de andre spillere (Bezzerwizzerbrikken og Zwapbrikken) er en fin detalje, som man kan savne i en klassisk dødbider som TP.

Jeg er fortsat ikke vildt begejstret for Bezzerwizzer. På den positive side vil jeg da nævne, at det er et spil, som er enkelt og hurtigt - godt til at spille med gæster, der ikke spiller mere avancerede brætspil. Det har færre umulige spørgsmål end TP og er knapt så tungt, da det varer elegant kort tid at spille, så man snildt kan spille flere spil i træk. De to muligheder for at interagere med de andre spillere (Bezzerwizzerbrikken og Zwapbrikken) er en fin detalje, som man kan savne i en klassisk dødbider som TP.
Senest spillet:


- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
I går var jo første fredag i måenden, og så skulle der igen spilles (med den gruppe der ellers kan lide Dust, Risk 2010, A Game of Thrones, Warrior Knights og forskellige A&A varianter). Men heldigvis blev det til nogle andre spil denne gang. Martin, Henrik og Rune dukkede op.
Første startede vi med Puerto Rico inkl. udvddelsen, vi spillede på den måde at vi tog en af hver bygning med i spillet. Vi havde alle 7 store bygninger med, men var enige om at der kun kunne bygges 5. Martin fik desværre lavet en perfekt strategi, hvor han producerede majs og sendte det hjem til Europa. Det betød at han hurtigt var oppe på 20 point, medens vi andre lå på 3-6 point. Selvom vi fik vendt situationen var det umuligt at indhente ham. Martin fik aldrig bygget mere end 6 bygninger men vandt en komfortabel sejr. Jeg selv fik en flot sidste plads
Herefter spillede vi Cleopatra and the Society af Architects. Martin fik igen et rigtig godt spil, og endte på 70 talenter. Desværre for ham havde han dog også flest korruptionsmærker (14), og blev ofret til krokodillerne. Jeg sad parat til at bygge en obelisk da Rune stoppede spillet. Det betød at jeg fik en 3 plads, men hvis jeg havde fået bygget obelisken, havde jeg vundet
Rune ville gerne spille Betrayal at House on the Hill, og selvom det ikke er Henriks foretrukne spil, blev det alligevel hevet frem. Det blev et forholdsvist kort spil, hvor Rune blev til en varulv, som hurtigt fik slagtet os. Vi havde stort set ikke en chance, for selvom vi fandt revolveren med det samme, kunne vi ikke finde lokalet hvor vi skulle lave sølvkuglerne.
Vi sluttede af med et spil San Juan. Det gik ellers godt, og jeg kom hurtigt en bygning foran. Jeg havde et fint produktionsapparat, og gode bygninger til at bygge mere. Men de eneste store bygninger jeg fik, var triumfbuer og paladser. Selvom jeg byggede et palads til sidst, gav det mig kun 5 bonus point, og jeg endte på 27 point. Martin var lidt heldigere, og med både en city hall og en guild hall, fik han 15 bonus point, endte på 29 point. Henrik endte på 26 point og Rune havde et forfærdeligt spil og endte på sølle 16 point.
Lars
Første startede vi med Puerto Rico inkl. udvddelsen, vi spillede på den måde at vi tog en af hver bygning med i spillet. Vi havde alle 7 store bygninger med, men var enige om at der kun kunne bygges 5. Martin fik desværre lavet en perfekt strategi, hvor han producerede majs og sendte det hjem til Europa. Det betød at han hurtigt var oppe på 20 point, medens vi andre lå på 3-6 point. Selvom vi fik vendt situationen var det umuligt at indhente ham. Martin fik aldrig bygget mere end 6 bygninger men vandt en komfortabel sejr. Jeg selv fik en flot sidste plads
Herefter spillede vi Cleopatra and the Society af Architects. Martin fik igen et rigtig godt spil, og endte på 70 talenter. Desværre for ham havde han dog også flest korruptionsmærker (14), og blev ofret til krokodillerne. Jeg sad parat til at bygge en obelisk da Rune stoppede spillet. Det betød at jeg fik en 3 plads, men hvis jeg havde fået bygget obelisken, havde jeg vundet

Rune ville gerne spille Betrayal at House on the Hill, og selvom det ikke er Henriks foretrukne spil, blev det alligevel hevet frem. Det blev et forholdsvist kort spil, hvor Rune blev til en varulv, som hurtigt fik slagtet os. Vi havde stort set ikke en chance, for selvom vi fandt revolveren med det samme, kunne vi ikke finde lokalet hvor vi skulle lave sølvkuglerne.
Vi sluttede af med et spil San Juan. Det gik ellers godt, og jeg kom hurtigt en bygning foran. Jeg havde et fint produktionsapparat, og gode bygninger til at bygge mere. Men de eneste store bygninger jeg fik, var triumfbuer og paladser. Selvom jeg byggede et palads til sidst, gav det mig kun 5 bonus point, og jeg endte på 27 point. Martin var lidt heldigere, og med både en city hall og en guild hall, fik han 15 bonus point, endte på 29 point. Henrik endte på 26 point og Rune havde et forfærdeligt spil og endte på sølle 16 point.
Lars
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3750
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Hos Søren i går fik vi først Factory Manager på bordet. Ja, jeg kan meget bedre lide det end Power Grid, men når det er sagt er jeg nu lidt uafklaret. Vi spillede nogle ting forkert - både nogle vi opdagede undervejs i spillet, og nogle jeg efterfølgende er faldet over - og at spille rigtigt kan sagtens tænkes at tippe spillet et godt stykke i den positive retning.
Factory Manager virkede overraskende ... tørt og abstrakt. Man sidder lidt med en fornemmelse af at være en del af et stort spreadsheet, hvor tallene på alle brikkerne bliver brugt som input i den ene ende, og ens nettoindkomst kommer ud i den anden. Nu er "tørt" og "abstrakt" jo ikke nødvendigvis dårlige egenskaber, så jeg glæder mig til at prøve spillet igen.
Dernæst stod den på Hansa Teutonica og her er vi i ægte old-school eurogame territorium! Brættet er en graf af byer forbundne med handelsruter, hvorpå man placerer trækuber i et forsøg på at gøre ruter færdige og dermed skaffe sig tilstedeværelse i byerne. Samtidig har man et privat bræt, hvorpå man holder styr på sin fremgang indenfor 5 forskellige områder, og effekten af at gå frem på de 5 tracks er at gøre ens aktionsmuligheder mere effektive. Igen på bedste euro-manér får man points på et hav af forskellige måder.
Det virkede, gjorde det, og jeg syntes faktisk det var ret godt. Desværre mindede det mig også rigtigt meget om et andet nyt spil, Endeavor, og den sammenligning synes jeg altså Endeavor kommer bedst ud af...
Endelig blev det så til et spil Waterworks som afslutter, og jeg er sikker på at Steen gerne bidrager med en lang anmeldelse af det.
Factory Manager virkede overraskende ... tørt og abstrakt. Man sidder lidt med en fornemmelse af at være en del af et stort spreadsheet, hvor tallene på alle brikkerne bliver brugt som input i den ene ende, og ens nettoindkomst kommer ud i den anden. Nu er "tørt" og "abstrakt" jo ikke nødvendigvis dårlige egenskaber, så jeg glæder mig til at prøve spillet igen.
Dernæst stod den på Hansa Teutonica og her er vi i ægte old-school eurogame territorium! Brættet er en graf af byer forbundne med handelsruter, hvorpå man placerer trækuber i et forsøg på at gøre ruter færdige og dermed skaffe sig tilstedeværelse i byerne. Samtidig har man et privat bræt, hvorpå man holder styr på sin fremgang indenfor 5 forskellige områder, og effekten af at gå frem på de 5 tracks er at gøre ens aktionsmuligheder mere effektive. Igen på bedste euro-manér får man points på et hav af forskellige måder.
Det virkede, gjorde det, og jeg syntes faktisk det var ret godt. Desværre mindede det mig også rigtigt meget om et andet nyt spil, Endeavor, og den sammenligning synes jeg altså Endeavor kommer bedst ud af...
Endelig blev det så til et spil Waterworks som afslutter, og jeg er sikker på at Steen gerne bidrager med en lang anmeldelse af det.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15057
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Nu bliver vi jo rigtig nysgerrige!Jens_Hoppe wrote:[...] Endelig blev det så til et spil Waterworks som afslutter, og jeg er sikker på at Steen gerne bidrager med en lang anmeldelse af det.
Det kunne være interessant at høre, hvad der blev spillet galt i Factory Manager, da det med stor sandsynlighed også er blevet spillet forkert i den gennemspilning jeg har deltaget i. Da min fornemmelse var, at spillet var interessant, men at der lige manglede et eller andet, kunne det være det, der vender min oplevelse i den helt positive retning.
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9326
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Den følger her: Det blev til et 2-tal på BGG skalaen.Jens_Hoppe wrote:[...] Endelig blev det så til et spil Waterworks som afslutter, og jeg er sikker på at Steen gerne bidrager med en lang anmeldelse af det.
Sidst spillet:

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Posts: 3750
- Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
- Location: Frederiksberg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Her er hvad jeg lige er faldet over ved at gennemlæse tråde i Rules-sektionen på BGG [Kommentarer indrammet således viser hvordan vi gjorde det i går]:Frouvne wrote:Det kunne være interessant at høre, hvad der blev spillet galt i Factory Manager, da det med stor sandsynlighed også er blevet spillet forkert i den gennemspilning jeg har deltaget i. Da min fornemmelse var, at spillet var interessant, men at der lige manglede et eller andet, kunne det være det, der vender min oplevelse i den helt positive retning.
- af de-der "X" markerede startbrikker som starter i markedet, ser det ud til, at man kun skal bruge 3 af de 6 brikker. (Men uden at have reglerne på mig her, ved jeg ikke om det er noget der afhænger af antallet af spillere). [Vi startede med alle 6]
- Sæsonarbejdere købes i *slutningen* af købe/rive ned fasen og gælder derfra og til og med købe/rive ned fasen i næste tur. Man skal med andre ord købe dem med næste turs handlinger for øje... [Vi købte dem i starten af modnings-fasen, og fik derfor både lov til at sætte ekstra varer på markedet, og lave flere køb/nedrivninger i samme tur]
- Indkomst (indtjening minus el-udgifter) bliver *fordoblet* i sidste runde, ser det ud til! Det giver unægteligt et større incitement til at investere i større ting til sidst. [det vidste vi ikke, og for to af os betød det faktisk at vi ikke foretog os noget i sidste tur...

- Det ser ud til at der er en regel om altid at have en mand fri til "næste tur" - og det gælder tilsyneladende også i sidste tur, således at man ikke kan købe ting hvis det vil betyde at man ender med 7 mand i kantinen [det spillede vi heller ikke med, og en spiller endte faktisk med alle 7 mand brugt i sidste tur].
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15057
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Hm, noget lader til, at vi i hvert tilfælde spillede nogle regler forkert. Netop den sidste runde virkede som lidt af et anti-klimaks, men det var der måske så en god grund til. Tak for afklaringen, Jens. Det ser i hvert tilfælde ud til at spillet skal prøves igen.
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Posts: 3327
- Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
- Location: Sorø
- Has thanked: 1 time
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Lørdag eftermiddag blev det til et spil Cleopatra and the Socie..., fuck hvor er den titel lang, for fremtiden bliver det til Cleo og Arki. Jeg syntes selv at jeg spillede udemærket, men måtte alligevel nøjes med en 2. plads, ud af tre spillere.
Lørdag aften blev det til et enkelt spil Poison, med Larna og hendes veninde. Det gik helt godt, og jeg endte faktisk med 0 point. Larna fik en 2. plads med 28 point, og Shila tabte med 31 point.
Søndag eftermiddag blev det til et spil Ticket to Ride: Europe, med Lilli, Lea og Shiela. Det lykkedes mig at få gennemført 9 billetter. Alligevel kunne jeg ikke helt hamle op med Lilli der fik 131 point. Jeg fik kun 128 på en 2. plads.
Lars
Lørdag aften blev det til et enkelt spil Poison, med Larna og hendes veninde. Det gik helt godt, og jeg endte faktisk med 0 point. Larna fik en 2. plads med 28 point, og Shila tabte med 31 point.
Søndag eftermiddag blev det til et spil Ticket to Ride: Europe, med Lilli, Lea og Shiela. Det lykkedes mig at få gennemført 9 billetter. Alligevel kunne jeg ikke helt hamle op med Lilli der fik 131 point. Jeg fik kun 128 på en 2. plads.
Lars
- Helle
- 5000+ indlæg
- Posts: 5493
- Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
- Location: 2900 Hellerup
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
- Contact:
Re: Hvad har du spillet i dag? November 2009
Var på weekendtur og fik spillet lidt ... Genial, Volcano, en mini omgang Zendo og noget Set! .. og så nogle Black Stories. (og det var ikke mig, der havde de fleste spil med ....)
- og så havde jeg en meget syret oplevelse ... deltagerne i turen havde præsenteret sig, og der var en der havde skrevet brætspil som interesse. Da jeg på et tidspunkt taler med vedkommende og spørger, hvad interessen er, så er det store tunge krigspil .... og vedkommende havde aldrig nogensinde hørt om de spil, som vi normalt taler om her .... bortset lige fra .... går det senere op for mig .... Settlers og Starcraft ,.... ellers står den på de tunge ting!
Og der sad jeg og troede, at jeg havde en 'lidelsesfælle' hvorefter jeg sad som amatøren med de 'små' spil ... hvor man i mange andre sammenhæng skal tænke over, at det skal 'holdes simpelt'.
- og så havde jeg en meget syret oplevelse ... deltagerne i turen havde præsenteret sig, og der var en der havde skrevet brætspil som interesse. Da jeg på et tidspunkt taler med vedkommende og spørger, hvad interessen er, så er det store tunge krigspil .... og vedkommende havde aldrig nogensinde hørt om de spil, som vi normalt taler om her .... bortset lige fra .... går det senere op for mig .... Settlers og Starcraft ,.... ellers står den på de tunge ting!
Og der sad jeg og troede, at jeg havde en 'lidelsesfælle' hvorefter jeg sad som amatøren med de 'små' spil ... hvor man i mange andre sammenhæng skal tænke over, at det skal 'holdes simpelt'.