Commands & Colors: Ancients

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Commands & Colors: Ancients

Post by Taibi »

Hejsa!

Jeg er voldsomt fascineret af hele perioden historisk set - men er noget i tvivl om spillene er noget for konen og jeg.

Er der nogen der kan komme med betragtninger?

Tak.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Commands & Colors: Ancients

Post by Tobias »

Rigtig godt spil, som jeg fortrækker frem for Battlelore og de andre brætspil med stor set samme system. Det er specielt tema og udseendet på C&C, som jeg fortrækker.
Spillet er i den meget lette genre men stadig med fyld nok til at man kan prøve forskellige tilgange, hvis kort tillader det. Samtidigt er spilletiden yderst fornuftig, så man kan få et par spil ind under huden på en aften.
Der er et fremragende player aid med, så man stor set kan gå i gang med spillet med det samme, hvis man kender de generelle regler i forvejen.
Det historiske aspekt i spillet vejer også tung med scenari beskrivelser (om end en smule fri tolkning en gang i mellem).
Et af de spil, som vil forblive i min samling selvom jeg aldrig ville kunne få min kone til at spille det med mig...eller nogle andre brætspil for den sags skyld :(
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Re: Commands & Colors: Ancients

Post by Robert »

Det har mere dybde end f.eks. Memoir. Grundprincipperne er de samme (enkle), men der er masser af undtagelser. Det er undtagelserne der skaber den (formentlig) tidsrigtige atmosfære og taktik. Jeg vil anbefale det hvis perioden fænger.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply