I weekenden blev jeg den lykkelige ejer af "On the brink" til "pandemic"
Det skulle snart vise sig at jeg i min Pandemic basispakke havde "glatte" kort og ikke kort med såkaldt "linen finish" som var at finde i udvidelsen. Ikke at det gør det store med de forskellige kort, men som stor fan af Pandemic, fandt jeg at det var lidt ærgeligt, at skulle trækkes med forskellige kort i samme stapel, hvor de helst skulle være ens! Jeg har så læst på Z-man hjemmesiden, at man kan sende sin gamle "glatte" operations expert (det lød lidt mystisk!) hvorefter man så modtager et nyt sæt kort til hele spillet med "linen finish" - læs nedenfor.
NOTE TO FIRST EDITION PANDEMIC OWNERS: If your cards are gloss with no linen finish then you have a first printing (Feb-April 2008). We are offering a trade in so that your cards will match the newer printings which have a linen finish. Starting today, you may send us a copy of your 1st printing Operation Expert role card and I will send you a complete set of Infection and Player cards with a linen finish (yes, it includes an Operation Expert role card). Please send the card to the address in the contact us page. Make sure your address is legible. Please allow some time to process requests.
Jeg vinkede farvel til min operations expert i går, da jeg puttede ham ned i kuverten og slikkede på et af de helt store frimærker. (Jeg kommer ikke til at savne ham. Han var alligevel den mest gustne rolle med de gamle regler. Nu tager han til USA og udlever the american dream.) Er der nogen, der har modtaget deres nye "linen finish" kort endnu? Hvor længe gik der?
Og ydermere - hvor får man fat i sleeves i Pandemic størrelse? Fantask har givet fortabt og ekspedienterne i Faraos kigger så mærkeligt på mig, og siger ting som "det ved jeg ikke" eller den anden variant "det ved jeg sandelig ikke" når jeg stiller alt for specifikke spørgsmål om den slags.
Er der nogen meninger om den nye udvidelse? Jeg har ikke selv prøvet den endnu, men hvis den er så god som den ser ud, så tegner det rigtig godt for Pandemic i 2010.
Pandemic: On the brink
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Re: Pandemic: On the brink
Jeg er MEGET begejstret for Pandemic: On the Brink! De nye begivenheds- og rolle-kort er straks blevet standard i alle vores spil. Virulent Strain Challenge syntes jeg på en elegant måde tilføjer nye udfordringer uden at spillet er særlig meget mere kompliceret for nye spillere. Kunne gå hen og blive en del af standardopsætningen. Mutation Challenge har jeg ikke spillet nær så meget, så den vil jeg være mere tilbageholdende med at bedømme. Det er en interessant variant, der bestemt vil blive spillet, men jeg kan ikke forestille mig, at den bliver en del af standardspillet. Endelig er der Bio-Terrorist Challenge, som jeg endnu ikke har fået prøvet. Det ser næsten ud til at være "et nyt spil" - men absolut en udfordring, jeg ser frem til at kaste mig over. I mine øjne er Pandemic: On the Brink en af de få udvidelser jeg uden at blinke vil anbefale til alle, der syntes om grundspillet! God fornøjelse!Carsten wrote:[...] Er der nogen meninger om den nye udvidelse? Jeg har ikke selv prøvet den endnu, men hvis den er så god som den ser ud, så tegner det rigtig godt for Pandemic i 2010.
frouvne, administrator

- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
NOTE TO FIRST EDITION PANDEMIC OWNERS: If your cards are gloss with no linen finish then you have a first printing (Feb-April 2008). We are offering a trade in so that your cards will match the newer printings which have a linen finish. Starting today, you may send us a copy of your 1st printing Operation Expert role card and I will send you a complete set of Infection and Player cards with a linen finish (yes, it includes an Operation Expert role card). Please send the card to the address in the contact us page. Make sure your address is legible. Please allow some time to process requests.
Jeg læser teksten sådan at man ikke behøver at sende kortet - en kopi er nok.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Engelsk kan være en løjelig størrelse. Jeg er tilbøjelig til at tolke teksten på samme måde som dig, men samtidig ved jeg at hvis jeg på engelsk siger "I've got a copy of this computergame", så hentyder jeg ikke til en pirat-kopi, men et originalt eksemplar. Det ville ikke give mening, at de kvit og frit sender et eller andet, på basis af en fotokopi. Det ville give bedre mening, at det var det faktiske kort, og det forstærkes af de gør opmærksom på at det du modtager også inkluderer en Operation Expert, og afslutningsvis skriver "Please send the card".Robert wrote:NOTE TO FIRST EDITION PANDEMIC OWNERS: If your cards are gloss with no linen finish then you have a first printing (Feb-April 2008). We are offering a trade in so that your cards will match the newer printings which have a linen finish. Starting today, you may send us a copy of your 1st printing Operation Expert role card and I will send you a complete set of Infection and Player cards with a linen finish (yes, it includes an Operation Expert role card). Please send the card to the address in the contact us page. Make sure your address is legible. Please allow some time to process requests.
Sidst spillet:

-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid
Jeg var i præcis samme dilemma da jeg stod med mit gamle operations expert kort i hånden, så jeg tillod mig at skrive en mail til Z-man games og spørge dem om de ville have en "photocopy" eller "the actual card" hvortil de (overraskende hurtigt) responderede, at det var selve kortet de ville have man skulle sende - ikke en kopi.
Så nu er min operations expert på vej over atlanten...
Så nu er min operations expert på vej over atlanten...
Senest spillet: