Dette indlæg er en fortsættelse af dette indlæg:
viewtopic.php?f=7&t=3236
Vi har også snakket lidt om,
hvordan vi skulle spille
Diplomacy. Vi kunne selvfølgelig købe brætspillet, men eftersom kortet jo ikke er ret stort, og alle jo godt kan lide store kort, snakkede vi også lidt om, at lave et print som det her
http://boardgamegeek.com/image/364306/diplomacy , og selv lave brikkerne. Jeg fandt dog også en PDF-fil som gjorde, at man kan spille Diplomacy på en computer, som så selvfølgelig skulles blæses op på en projekter. Projekter slår bræt

. Min ven Andreas (som er ved at uddanne sig til nørd på Aalborg Universitet) ville dog gerne lave noget der var lidt mere avanceret end en PDF-fil. I starten ville han bare programmere et program, der kunne holde styr på hvem der kontrollerer hvilke suplycenters, men da han gik i gang med projektet steg ambitionerne meget. Han er nu ved at lave et program hvor man først klikker på en enhed, vælger om den skal "move", "convoy", "support" eller "hold", klikker på den provins som enheden skal hen til, eller den enhed som man supporter eller convoyer. Når man har afgivet ordre for alle enheder er det så meningen, at programmet selv skal kunne resolve combats, så man selv slipper for at regne ud hvem der vinder i de enkelte kampe.
Nu tror jeg så vi er ved at komme frem til mit spørgsmål.

Når det engang er færdigt, kunne man jo godt forestille sig, at andre på BGG ville have interesse i dette program.
Må man offentliggøre sådan et program? Ingen af os har undersøgt sagen ret grundigt, men mon ikke der er nogen af jer som har lidt bedre styr på lovgivningen?