Pass it on 3. runde: Pandemic
- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Pass it on 3. runde: Pandemic
Hermed lyder startskuddet til Pass iy on - runde 3. Der er et brugt eksemplar af Pandemic på højkant.
Denne tråd afsluttes søndag omkring middagstid, hvorefter vi starter afstemningen.
Herunder en kort opsummering af reglerne:
Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.
Eksempel: F.eks. bliver Puerto Rico sat på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
- Ingen af ovenstående
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.
For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.
Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.
Denne tråd afsluttes søndag omkring middagstid, hvorefter vi starter afstemningen.
Herunder en kort opsummering af reglerne:
Jeg vil forære et af mine "overflødige" spil væk. Folk kan byde ind på at få det. Det gør man ved at annoncere hvilket (eller hvilke) spil man vil give i bytte for det. Efter en uge eller to bliver der lavet en afstemning, hvor folk kan stemme på hvilket af de spil der er budt ind med, som vil have deres interesse. Den med flest stemmer får spillet. Vinderen er så forpligtet til at starte en ny tråd, hvor folk kan byde ind.
Eksempel: F.eks. bliver Puerto Rico sat på højkant. Derefter byder Person1 ind med Stronghold. Person2 byder ind med Agricola. Person3 byder ind med Bang! Så holder vi en afstemning, og alle har lov til at stemme. Valgmulighederne vil så være:
- Stronghold
- Agricola
- Bang!
- Ingen af ovenstående
Det spil med flest stemmer vinder, og personen der har budt det vil få tilsendt Puerto Rico kvit og frit. Hvis eksempelvis det var Person1 der vandt, ville det blive sendt til Person1, og Person1 vil nu oprette en ny tråd, hvor folk kan byde ind med hvad de vil give, for at få Stronghold.
For at holde det enkelt og undgå penge-overførsler m.m. vil det altid være afsenderen der dækker forsendelsesomkostninger.
Der er ingen regler for værdien i det du byder ind med. Ingen regler for om det er nyt eller brugt. Ingen regler for om det er et eller flere spil. Der er dog regler for den efterfølgende afstemning. Du må kun stemme på et konkret spil, såfremt du kunne tænke dig selv at give et bud på det.
Re: Pass it on 3. runde: Pandemic
Jeg byder ind med det danske "King of Chicago"
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... of-chicago
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... of-chicago

-
- 100+ indlæg
Hej Larkin,
du skriver at spillet er brugt, men hvor brugt er brugt?
mvh
morten
mvh
morten
Hilsen Morten

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Hej Morten....Technosmølf wrote:Hej Larkin,
mvh
morten
Altså, spillet er ikke uspillet, men bestemt heller ikke overspillet - jeg vil gætte på et sted imellem 10-20 gange. Der er ingen ødelagte komponenter eller skræmmer på kassen. Brættet er har sådan en mat overfladebehandling, der på den ene side er ret flot, men som samtidigt en smule følsom. Derfor kan man se, at der er spillet på det, men det er på ingen måde noget der skæmmer, eller gør det mindre holdbart. Genere passer jeg godt på mine spil

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Pandemic fik mange stemmer, men kun 2 har budt ind med et spil de vil give for det. Hvorfor stemme på et spil, som man ikke har tænkt sig, at vinde med et andet spil?
Danny

- larkin
- 250+ indlæg
Vi lader den køre weekenden over. Mon så ikke, at folk har fundet et bytte-spil frem inden da. 

- MesterLars
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Hvis jeg har forstået reglerne rigtigt burde der minimum komme 9 bud på Pandemic. Men det er jo heller ikke søndag endnuFoppwin wrote:Pandemic fik mange stemmer, men kun 2 har budt ind med et spil de vil give for det. Hvorfor stemme på et spil, som man ikke har tænkt sig, at vinde med et andet spil?

- Sir William
- 1000+ indlæg
Kan jo være at dem som ønskede spillet, er på skiferie og først kommer hjem søndag.
Bare en teori, men jeg havde også forstået det sådan, at man bød på det spil man så gerne selv ville have.
Bare en teori, men jeg havde også forstået det sådan, at man bød på det spil man så gerne selv ville have.
-
- 100+ indlæg
Som en af de 9 der har stemt på pandamic kommer mit bud her:
Bang! (engelsk), Dodge City (engelsk), A fistful of cards (tysk) og High Noon (tysk)
Det hele er brugt, men rigtig god stand
Bang! (engelsk), Dodge City (engelsk), A fistful of cards (tysk) og High Noon (tysk)
Hilsen Morten

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Er det særskilte bud, eller tænkt som en pakke?Technosmølf wrote:Som en af de 9 der har stemt på pandamic kommer mit bud her:
Sidst spillet:

-
- 100+ indlæg
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 942 times
Jeg smider et eksemplar af Carcassonne - Neues Land (tysk udgave og stadig indpakket) ind i kampen!
frouvne, administrator