Long Shot, ny udgave af Derby??

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Long Shot, ny udgave af Derby??

Post by Sir William »

Min kæreste er helt bidt af galop, så var det at jeg så dette spil - Long Shot http://www.boardgamegeek.com/boardgame/40237/long-shot

Da vi allerede har det klassiske Derby fra Alga, ville jeg høre om der er nogen der ved om ovenstående er en modernificeret udgave af Derby?
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Re: Long Shot, ny udgave af Derby??

Post by Foppwin »

Reglerne kan give et indtryk. Jeg har selv derby af nostalgiske grunde, men dette ser lækkert ud - ud over at børnene kan have svært ved det pga. engelsk tekst.

http://files.boardgamegeek.com/file/dow ... LEBOOK.pdf

Håber der kommer andre kommentarer
Danny

Image
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg

Re: Long Shot, ny udgave af Derby??

Post by Caniggia »

Jeg har spillet, og det har været anvendt et par gange indtil videre. Først og fremmest skal det siges, at det ikke er en ny udgave af Derby eller bare noget, der minder derom. Long Shot kører kun i et løb, og man kan derfor købe hestene under løbet, hvilket kan virke en anelse mærkeligt. Desuden gælder spillet bare omat have flest penge ved løbets afslutning. Du tjener penge ved at eje de vindende heste, væddemål samt en del af de kort, der trækkes under spillet. Turene forløber forholdvis hurtigt, da du kan vælge at gøre en af fire ting: Købe en hest, lave et væddemål, spille et kort ellr smide et par kort væk for nogle håndører.

Alt i alt er det ikke det dybeste spil, men det egner sig glimrende som et hurtigt (45 min) spil, hvis man er en større gruppe. Jeg har haft det med til flere sociale arrangementer, hvor øl osv. også har indgået. Spillet er forklaret på ca. 5 min, og så kører det rimeligt derfra. Det skal dog siges, at hvis man er for mange, er der nok lidt for lang tid imellem ens ture medmindre snakken alligevel går. Og afslutningen bliver som regel altid fin, da folk hepper på forskellige heste, således at de har en chance for at vinde spillet. Håber det hjalp en smule. Der er forresten også nogle glimrende video gennemgange af spillet på BGG. Til sidst skal det tilføjes, at der er en del engelsk tekst på kortene, så det kan være svært at få børnene med på selvstændig vis.
Post Reply