- thumbs_hornoxe_com_picdump155_010.jpg (24.64 KiB) Viewed 7354 times
Snyd med terninger - er det muligt?
- Sir William
- 1000+ indlæg
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Re: Snyd med terninger - er det muligt?
Tja, man skulle tro at terningerne blev synligt skæve.
Du kan jo prøve hvis du har en terning til overs. Det er ikke så svært at lave lidt statistik på resultatet bagefter, men hvis "always" er korrekt, så er statistik jo helt unødvendigt.
Bemærk at temparaturen er Farenheit. Omregningen er
(Farenheit - 32) * 5 / 9 = Celcius
dvs 250F bliver til 121C
Du kan jo prøve hvis du har en terning til overs. Det er ikke så svært at lave lidt statistik på resultatet bagefter, men hvis "always" er korrekt, så er statistik jo helt unødvendigt.
Bemærk at temparaturen er Farenheit. Omregningen er
(Farenheit - 32) * 5 / 9 = Celcius
dvs 250F bliver til 121C
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg er meget skeptisk. Jeg formoder at terninger er solide, og at kernen derfor ikke kan bevæge sig. Og varmer du det så meget at kernen bliver blød, vil det overraske mig, at ydersiden ikke gør. Jeg formoder ikke, at ydersiden og kerne er lavet af forskellige materialer...?
Sidst spillet:

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Det kommer vel an på, hvad det er for en slags terninger, gør det ikke?Stony wrote:Jeg er meget skeptisk. Jeg formoder at terninger er solide, og at kernen derfor ikke kan bevæge sig. Og varmer du det så meget at kernen bliver blød, vil det overraske mig, at ydersiden ikke gør. Jeg formoder ikke, at ydersiden og kerne er lavet af forskellige materialer...?
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Det naturlige svar er: Nogen vil gerne snyde.
Jeg gætter på at det er et forsøg på at gøre grin med folk der gerne vil snyde, og efterfølgende spørger ind til hvorfor det dog ikke virker.
Jeg gætter på at det er et forsøg på at gøre grin med folk der gerne vil snyde, og efterfølgende spørger ind til hvorfor det dog ikke virker.
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.
Min interesse er mere, hvordan er "anatomien" i terninger? Der findes jo rigtig mange terninger på nettet i forskellige materialer.
Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
Min interesse er mere, hvordan er "anatomien" i terninger? Der findes jo rigtig mange terninger på nettet i forskellige materialer.
Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!Sir William wrote:Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.
Fordi du har bagt dem?Helle wrote: Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!

- Sir William
- 1000+ indlæg
Behøver nu ikke snydeterninger for at vindeHelle wrote:Jeg medbringer egne terninger næste gang vi skal spille sammen ... just in case!Sir William wrote:Hvis folk gerne vil snyde og de så bruger ovenstående, hvor det så nok ikke virker, så er de vel ikke så dumme at spørge hvorfor det ikke virker.

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Jeg har da et par terninger som er bygget til at slå '7' de fleste gange.Sir William wrote:Plus man har jo hørt om terninger som altid slår de samme hver gang? Har været et program for et par måneder siden om fidusmagere fra Las Vegas, hvor de brugte nogle "konstruerede" terninger.
har dog aldrig brugt dem til noget - for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
For folk der elsker direkte spillerinteraktion, må svaret være Settlers of Catan!!Mik wrote:for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 1000+ indlæg
Enhver militant eurogamer med modstand og væmmelse over ethvert spil med plasticelementer og terningslag til afgørelse af konflikter ville nok betragte det som en designforbedringMik wrote:....har dog aldrig brugt dem til noget - for hvornår er det lige at det fedt at alle altid slår 7'ere?

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling