Jeg står overfor muligvis at skulle sende spil ud af landet og blev helt forfærdet over Post Danmarks priser, for så at blive decideret rystet da jeg så GLS's priser...
Da jeg tænker der er nogen stykker herinde der har prøvet det før - eksempelvis i forbindelse med BGG/ Secret Santa - måske der var nogen der havde et par tips?
På forhånd tak.
Forsendelse til udlandet!
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Forsendelse til udlandet!
Tja. Hvis både du og modtageren bor indenfor rimelig afstand af en større lufthavn, kan man overveje at købe flybillet hos et lavpris-selskab, og så aflevere spillet personligt. Så kan man også lige tage et spil, ind man tager flyveren hjem igen.
Sidst spillet:

En tur over grænsen til Tyskland hjælper gevaldigt på prisen. Så kan man også få tanket op med dåsebajere osv 

- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Se det forslag tror jeg faktisk konen kunne være villig til at acceptere, hvis det vel at mærke var lidt mere romantiske steder end Birmingham o.l.!Stony wrote:Tja. Hvis både du og modtageren bor indenfor rimelig afstand af en større lufthavn, kan man overveje at købe flybillet hos et lavpris-selskab, og så aflevere spillet personligt. Så kan man også lige tage et spil, ind man tager flyveren hjem igen.

Har du nogen erfaringer med tyske tjenester eller tænker du på regulær post?Oseali wrote:En tur over grænsen til Tyskland hjælper gevaldigt på prisen. Så kan man også få tanket op med dåsebajere osv
Tak.
- Sir William
- 1000+ indlæg
Hvad med at invitere konen på en romantisk weekend i London og så send spillet fra London til Birmingham?
Du kan få en forlænget weekend fra Torsdag til mandag ganske billigt, hvis du flyver med Easyjet, benytter deres busservice fra Standsted og bruger Hotels.com for at finde et hotel.
Kan forresten anbefale følgende hotel som er ganske billigt, ligger lige ved British Museum (og spilbutik) og meget centralt.
http://www.grangehotels.com/hotels-lond ... hotel.aspx
Du kan få en forlænget weekend fra Torsdag til mandag ganske billigt, hvis du flyver med Easyjet, benytter deres busservice fra Standsted og bruger Hotels.com for at finde et hotel.
Kan forresten anbefale følgende hotel som er ganske billigt, ligger lige ved British Museum (og spilbutik) og meget centralt.
http://www.grangehotels.com/hotels-lond ... hotel.aspx
Har du nogen erfaringer med tyske tjenester eller tænker du på regulær post?Oseali wrote:En tur over grænsen til Tyskland hjælper gevaldigt på prisen. Så kan man også få tanket op med dåsebajere osv
Tak.
Har benyttet DHL en enkelt gang fra Flensburg, men vil godt indrømme at det var internt i Tyskland og jeg fik en kammerat der er mere habil til tysk til at hjælpe med det

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Personligt har jeg vænnet mig til at varer og tjenesteydelser nu engang koster noget.
Hvis jeg selv skulle leve af det, ville jeg ihvertfald ikke gøre det billigere.
Og iøvrigt klager de også over fragtpriserne i Tyskland, England og USA...
Hvis jeg selv skulle leve af det, ville jeg ihvertfald ikke gøre det billigere.
Og iøvrigt klager de også over fragtpriserne i Tyskland, England og USA...
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Jeg endte med at købe et nyt eksemplar lokalt og ordne det på den måde - omend det også betød at samlingen blev større, ikke mindre, eller i det mindste stabil...
Tak for de mange kommentarer.
Tak for de mange kommentarer.