Med den lave $-kurs åbner det muligheden for at importere spil fra US som er under momsgrænsen. Jeg vil derfor høre om der er andre som er stødt på spil fra US som kan importeres uden at blive ramt af post danmark told-gebyr.
Som kursen er nu, så skal de koste under 13 $
Jeg har selv købt følgende spil:
Rat-a-Tat Cat
Forbidden Island
Spil til under 70 kr. fra US
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Spil til under 70 kr. fra US
Men hvad har du så betalt for dem?
Fragt må jo også koste noget - og sådant et lille spil kan jo nemt pakkes sammen med en anden bestilling på mange spil fra en forhandler i EU.
Fragt må jo også koste noget - og sådant et lille spil kan jo nemt pakkes sammen med en anden bestilling på mange spil fra en forhandler i EU.
Jeg vil heller ikke tro, at der er den helt store fidus i det. Så er det nok bedre at lave en større ordre og få det sendt hjem via shopusa.com. Det er ved at være fordelagtigt igen givet valutakursen.
- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
100 kr. for rat-a-tat
120 kr. for forbidden island
begge beløb inkl. fragt.
Enig. Det er ikke sikkert at det er alt det kan betale sig med, og jeg ville også ønske at økonomien var til de store indkøb. Tror at der står 10-12 spil på ønskesedlen, men sådan er det nu engang.
120 kr. for forbidden island
begge beløb inkl. fragt.
Enig. Det er ikke sikkert at det er alt det kan betale sig med, og jeg ville også ønske at økonomien var til de store indkøb. Tror at der står 10-12 spil på ønskesedlen, men sådan er det nu engang.
Danny

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Nu er det lang tid siden jeg sidst har beskæftiget med import-reglerne, men er de kr. 70,- ikke incl. porto?
Jeg ved i hvert fald at når man kommer til at betale importmoms, er der også moms på portoen.
Lars
Jeg ved i hvert fald at når man kommer til at betale importmoms, er der også moms på portoen.
Lars
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Nej, der er to grænser og beløbene er:Larsine wrote:Nu er det lang tid siden jeg sidst har beskæftiget med import-reglerne, men er de kr. 70,- ikke incl. porto?
Lars
Forsendelsens værdi (indholdet): kr. 70,- (Euro 10,-)
Samlet værdi, inkl. fragt: kr. 150,- (Euro 20,-)
Tolden beregnes af forsendelsens værdi, momsen af den samlede værdi.
- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Nu har jeg hørt nok på at larsine får bank af Larna i SET, så nu måtte jeg selv have det, så jeg kan prøve det af sammen med Madeline.
Bestilt for 9$ + 11$ i fragt

Bestilt for 9$ + 11$ i fragt
Danny

Jeg vil lige give jer 10 kroner mere at lege med. Momsgrænsen ligger på 80,-
Og ja, det er varens egenværdi der skal ligge der. Hvis varens enkeltværdi er på 81, skal der dog også betales moms af forsendelsesprisen

Og ja, det er varens egenværdi der skal ligge der. Hvis varens enkeltværdi er på 81, skal der dog også betales moms af forsendelsesprisen

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
God fornøjelse, men det er nu Lea der er den store SET spiller her i huset. Hun har store forventninger til årets SET turnering på Viking-Con.Foppwin wrote:Nu har jeg hørt nok på at larsine får bank af Larna i SET, så nu måtte jeg selv have det, så jeg kan prøve det af sammen med Madeline.![]()
Lars