Hvem kan identificere et gammelt pc spil?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Hvem kan identificere et gammelt pc spil?

Post by Helle »

Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.
Det var en gammel bedstemor, der rejste rundt mellem underlige sjove planeter - ikke den der sorte/grå stil, der er så moderne på brætspil nu til dags. Hun havde så vidt jeg husker højt opsat gråt krøllet hår.

Det var adventure-agtigt så vidt jeg husker - man skulle finde og gøre ting, der ikke nødvendigvis gav mening.

Det er ikke særligt meget at gå efter, men hvis det skal kunne identificeres, må det næsten være her på forum, at det kan lykkes ....
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 839 times

Re: Hvem kan identificere et gammelt pc spil?

Post by Gunness »

Hmmm... Jeg har spillet hundredevis af adventurespil men det ringer ingen klokker. Kan du huske noget om styringen - mus, piletaster eller tekstinput?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

du kunne prøve at spørge på "home of the underdog" http://www.hotud.org/
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

jondifool wrote:du kunne prøve at spørge på "home of the underdog" http://www.hotud.org/
Jeg prøvede at følge linket og søgte på Granny og jeg fik noget frem, som kunne ligne noget i den rigtige stil - men jeg synes ikke helt, at jeg fandt det rigtige.

Men jeg er næsten sikker på, at det hed noget med Granny.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Er du sikker på at det ikke var et arkadespil. Her skal man jo også ofte samle ting op som skal bruges et andet sted?
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Mik wrote:Er du sikker på at det ikke var et arkadespil. Her skal man jo også ofte samle ting op som skal bruges et andet sted?
Jeg kender ikke forskellen på adventure og arkade ... så det kan det sagtens være ...
Jeg troede, at det hed adventure, når man rendte rundt og lavede ting med genstande ...
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Adventurespil foregår normalt i et adstadigt tempo, hvor man i ro og mag kan tænke over tingene.
I arkade- og platformspil er der hele tiden fart over feltet, og man staffes for at bruge for megen tid (medmindre spillet har en pausefunktion).
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Mik wrote:Adventurespil foregår normalt i et adstadigt tempo, hvor man i ro og mag kan tænke over tingene.
I arkade- og platformspil er der hele tiden fart over feltet, og man staffes for at bruge for megen tid (medmindre spillet har en pausefunktion).
Så tror jeg, at det er adventure. Gemalen min og jeg spillede det, da vi var unge ... men det eneste vi begge kan huske er noget med en gammel bedstemor - der fløj rundt.

De øvrige billeder jeg får, kan ligeså godt være fra spillet Sam & Max, som var lidt i samme stil.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Hvilken platform spillede I på, og ca. hvornår var det?

I 1980'erne blev der til en række hjemmecomputere åbenbart udgivet et par spil der hed "Super Gran": http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Gran#Computer_games inkl. et der hed "Super Gran - The Adventure".

Og der er senere kommet en række spil der hedder "Super Granny" - http://pc.ign.com/objects/753/753762.html - men det virker mere som platformspil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.

Billederne fra supergranny ligner lidt, men det in space.
Det er ikke fordi det er supervigtigt, men det har bare irriteret mig flere gange, at jeg ikke har kunnet finde ud af, hvad det var.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Mht. Super Gran the Adventure må jeg da lige reklamere lidt for mit eget site :)
Og jeg har løst det, men der er ingen planeter i. Så det kan du roligt strege fra listen.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Mik »

Helle wrote:Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.
Helle wrote:Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.
Hold da op!
Da du nævnede 'disketter' gik mine tanker tilbage før CD-Rom som erstattede disketterne i min spilverden i 1991...
Jeg kan slet ikke forestille mig at nogen har siddet og spillet med disketter for kun 11 år siden.
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Mik wrote:
Helle wrote:Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.
Helle wrote:Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.
Hold da op!
Da du nævnede 'disketter' gik mine tanker tilbage før CD-Rom som erstattede disketterne i min spilverden i 1991...
Jeg kan slet ikke forestille mig at nogen har siddet og spillet med disketter for kun 11 år siden.
Men det kan da også godt være, at det var på cd-rom ... jeg synes bare, at det er så længe siden.... og husker at vi havde kassevis af disketter ...
Post Reply