Hvem kan identificere et gammelt pc spil?
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Hvem kan identificere et gammelt pc spil?
Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.
Det var en gammel bedstemor, der rejste rundt mellem underlige sjove planeter - ikke den der sorte/grå stil, der er så moderne på brætspil nu til dags. Hun havde så vidt jeg husker højt opsat gråt krøllet hår.
Det var adventure-agtigt så vidt jeg husker - man skulle finde og gøre ting, der ikke nødvendigvis gav mening.
Det er ikke særligt meget at gå efter, men hvis det skal kunne identificeres, må det næsten være her på forum, at det kan lykkes ....
Det var en gammel bedstemor, der rejste rundt mellem underlige sjove planeter - ikke den der sorte/grå stil, der er så moderne på brætspil nu til dags. Hun havde så vidt jeg husker højt opsat gråt krøllet hår.
Det var adventure-agtigt så vidt jeg husker - man skulle finde og gøre ting, der ikke nødvendigvis gav mening.
Det er ikke særligt meget at gå efter, men hvis det skal kunne identificeres, må det næsten være her på forum, at det kan lykkes ....
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 839 times
Re: Hvem kan identificere et gammelt pc spil?
Hmmm... Jeg har spillet hundredevis af adventurespil men det ringer ingen klokker. Kan du huske noget om styringen - mus, piletaster eller tekstinput?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- jondifool
- 250+ indlæg
- Been thanked: 1 time
du kunne prøve at spørge på "home of the underdog" http://www.hotud.org/

- Helle
- 5000+ indlæg
Jeg prøvede at følge linket og søgte på Granny og jeg fik noget frem, som kunne ligne noget i den rigtige stil - men jeg synes ikke helt, at jeg fandt det rigtige.jondifool wrote:du kunne prøve at spørge på "home of the underdog" http://www.hotud.org/
Men jeg er næsten sikker på, at det hed noget med Granny.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Er du sikker på at det ikke var et arkadespil. Her skal man jo også ofte samle ting op som skal bruges et andet sted?
- Helle
- 5000+ indlæg
Jeg kender ikke forskellen på adventure og arkade ... så det kan det sagtens være ...Mik wrote:Er du sikker på at det ikke var et arkadespil. Her skal man jo også ofte samle ting op som skal bruges et andet sted?
Jeg troede, at det hed adventure, når man rendte rundt og lavede ting med genstande ...
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Adventurespil foregår normalt i et adstadigt tempo, hvor man i ro og mag kan tænke over tingene.
I arkade- og platformspil er der hele tiden fart over feltet, og man staffes for at bruge for megen tid (medmindre spillet har en pausefunktion).
I arkade- og platformspil er der hele tiden fart over feltet, og man staffes for at bruge for megen tid (medmindre spillet har en pausefunktion).
- Helle
- 5000+ indlæg
Så tror jeg, at det er adventure. Gemalen min og jeg spillede det, da vi var unge ... men det eneste vi begge kan huske er noget med en gammel bedstemor - der fløj rundt.Mik wrote:Adventurespil foregår normalt i et adstadigt tempo, hvor man i ro og mag kan tænke over tingene.
De øvrige billeder jeg får, kan ligeså godt være fra spillet Sam & Max, som var lidt i samme stil.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Hvilken platform spillede I på, og ca. hvornår var det?
I 1980'erne blev der til en række hjemmecomputere åbenbart udgivet et par spil der hed "Super Gran": http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Gran#Computer_games inkl. et der hed "Super Gran - The Adventure".
Og der er senere kommet en række spil der hedder "Super Granny" - http://pc.ign.com/objects/753/753762.html - men det virker mere som platformspil.
I 1980'erne blev der til en række hjemmecomputere åbenbart udgivet et par spil der hed "Super Gran": http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Gran#Computer_games inkl. et der hed "Super Gran - The Adventure".
Og der er senere kommet en række spil der hedder "Super Granny" - http://pc.ign.com/objects/753/753762.html - men det virker mere som platformspil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Helle
- 5000+ indlæg
Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.
Billederne fra supergranny ligner lidt, men det in space.
Det er ikke fordi det er supervigtigt, men det har bare irriteret mig flere gange, at jeg ikke har kunnet finde ud af, hvad det var.
Billederne fra supergranny ligner lidt, men det in space.
Det er ikke fordi det er supervigtigt, men det har bare irriteret mig flere gange, at jeg ikke har kunnet finde ud af, hvad det var.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 839 times
Mht. Super Gran the Adventure må jeg da lige reklamere lidt for mit eget site 
Og jeg har løst det, men der er ingen planeter i. Så det kan du roligt strege fra listen.

Og jeg har løst det, men der er ingen planeter i. Så det kan du roligt strege fra listen.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Mik
- 2500+ indlæg
Helle wrote:Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.
Hold da op!Helle wrote:Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.
Da du nævnede 'disketter' gik mine tanker tilbage før CD-Rom som erstattede disketterne i min spilverden i 1991...
Jeg kan slet ikke forestille mig at nogen har siddet og spillet med disketter for kun 11 år siden.
- Helle
- 5000+ indlæg
Men det kan da også godt være, at det var på cd-rom ... jeg synes bare, at det er så længe siden.... og husker at vi havde kassevis af disketter ...Mik wrote:Helle wrote:Engang for længe siden spillede min mand og jeg et computerspil - det må have været på disketter.Hold da op!Helle wrote:Vi spillede det i 1999 eller 2000. Men det har nok været nogle år ældre.
Da du nævnede 'disketter' gik mine tanker tilbage før CD-Rom som erstattede disketterne i min spilverden i 1991...
Jeg kan slet ikke forestille mig at nogen har siddet og spillet med disketter for kun 11 år siden.