Bøger på dansk om Brætspil ?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
mrbulow
100+ indlæg
100+ indlæg

Bøger på dansk om Brætspil ?

Post by mrbulow »

Findes der nogle bøger på dansk om brætspil ?
Spilsamling (BGG)
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Bøger på dansk om Brætspil ?

Post by Mik »

Ja, men ikke nogle fra nyere tid.
I 70'erne udgav Berlingske Bøger en rigtig god bog om brætspil som bl.a. omtalte et stort, mystisk spil "Jutland", som blev spillet på gulvet uden bræt. Udgiveren var et amerikansk forlag kaldet Avalon Hill, og de have også et andet interessant spil omtalt, kaldet "Blitzkrieg - og mit spilleliv har aldrig været det samme siden!

Politikens Forlag har naturligvis også en håndbog om spil, ligesom der er andre forlag, som har skrevet lidt.
Der er såmænd også en stor bog der indeholder 1:1 reproduktioner af gamle brætspil - tror jeg nok. Men måske husker jeg forkert. Det er længe siden at jeg har kigget i den.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Bøger på dansk om Brætspil ?

Post by Larsine »

Der findes en hel del, men de fleste beskæftiger sig med abstrakte spil som skak, dam, mølle, backgammon osv. og så om diverse kortspil.

Enkelte bøger indeholder selv nye (eller gamle) spil som man selv kan lave.

Hvis man søger på bibliotek.dk, og begrænser tig til danske trykte bøger om emnet brætspil, kommer der dog kun 10 titler frem, men jeg ved at der findes bøger på dansk om figurkrigsspil og rollespil, som også kommer ind på brætspil.

Men de bøger jeg har læst er desværre ikke særlig interessant, og forholder sig typisk ikke til den type spil som vi spiller nu om dage.
Post Reply