Hvilke(t) spil fra Spiel 2011 venter du mest utålmodigt på?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Hvilke(t) spil fra Spiel 2011 venter du mest utålmodigt på?

Post by Frouvne »

Nogle af os venter stadig på at få fingrene i en række af de spil, der kun var at finde i Essen i alt for små oplag eller som af andre grunde ikke er nået frem til forhandlerne endnu. Men hvilke(t) af de spil venter du mest utålmodigt på at få fingrene i ... eller hvis du allerede har fået fingrene i de mest essentielle spil, men endnu ikke har fået dem afprøvet, hvad er det så for nogle titler, det haster allermest med at få til spillebordet? :)

For mit eget vedkommende er det spil som Eclipse og Mage Knight Board Game jeg indtil nu har set mest frem til at få prøvet men de seneste uger efter at have gransket anmeldelser m.m. har forventningerne til Ora et Labora været i hastig vækst og lige nu tror jeg, at det er det spil, jeg har allermest lyst til at få fingrene i og få afprøvet.
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvilke(t) spil fra Spiel 2011 venter du mest utålmodigt

Post by Jens_Hoppe »

Mage Knight og Ora et Labora er også begge på min radar. Kingdom Builder glæder jeg mig til at prøve, for at se om det kan udfylde rollen som et let, men genspilleligt, familieegnet spil. Bullfrog Goldfield lyder som et spændende økonomi/aktie/togspil.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Eclipse. Det er forudbestilt, så det skulle gerne dumpe ind af døren i løbet af December.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Det spil jeg mest utålmodigt på at få mit eget eksemplar af, er Hawaii.
Jeg kan ikke påstå at der et spil iblandt dem jeg allerede har, som jeg er mest utålmodig på at få prøvet - for så havde jeg naturligvis allerede spillet det -
men det som jeg glæder mig allermest til at få prøvet (under de rette omstændigheder, og når jeg engang har fået lært de mange regler næsten udenad) er
Vlaada Chvátils Mage Knight

Image
Image
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg glæder mig rigtig meget til at få prøvet min kopi af Helvetia - det er det, jeg glæder mig mest til.

Mage Knight er min største fortrydelse, at jeg ikke fik med hjem fra Essen. Specielt da resten af min gruppe gik hen og købte det samlet, med rabat :(
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Jeg venter på Takenoko.

Jeg checket hver dag om det er frigivet, og jeg savner det så meget at jeg nu kan huske titlen i hoved

Hvis det havde været muligt så var det blevet købt i Essen, men det var det ikke. Kun røre ikke købe, en politik jeg hader.
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Og havde det været udgivet for to uger siden, havde det været din fødselsdagsgave.
Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Mik wrote:Og havde det været udgivet for to uger siden, havde det været din fødselsdagsgave.
Bummer. Ekstra surt. Nå men jeg er nu også rigtig glad for den gave jeg fik. :D
Image
Post Reply