Glædelig jul!
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 839 times
Re: Glædelig jul!
Glædelig jul til alle, forhåbentlig uden alt for meget dårlig tysk chokolade 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Kvadratisk. Praktisk. God.
Jeg har aldrig fattet hvornår "Kvadratisk" og "Praktisk" blev kvalitetsparametre for chokolade. Men det kan være det bunder i Gunness' pointe. De har ikke bedre ting at sige om det.
Jeg har aldrig fattet hvornår "Kvadratisk" og "Praktisk" blev kvalitetsparametre for chokolade. Men det kan være det bunder i Gunness' pointe. De har ikke bedre ting at sige om det.
Sidst spillet:

- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
De kan bruges som komponenter i et tile placement game?Stony wrote:Kvadratisk. Praktisk. God.
Jeg har aldrig fattet hvornår "Kvadratisk" og "Praktisk" blev kvalitetsparametre for chokolade.
Alternative et tile removal game? mmmmmm

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Ritter Sport har ikke været det samme, siden de fjernede "Mocca-Sahne" udgaven fra det danske marked...
Men bortset fra det: Glædelig jul til jer allesammen!

Men bortset fra det: Glædelig jul til jer allesammen!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Nå ja...Jens_Hoppe wrote:Men bortset fra det: Glædelig jul til jer allesammen!

Sidst spillet:

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Også glædelig jul herfra! Håber at julefreden sænker sig i de danske brætspilshjem. Husk nu, at det IKKE er juleaften, du skal introducere svigermor til Diplomacy 

Glædelig jul til jer alle! Lad alle jeres ønsker blive opfyldt, uanset om det er brætspil eller andet, der står højest.
- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Det er da ellers en af de aftner hvor vi rent faktisk er nok til at spille Diplomacy.Andrea wrote:Også glædelig jul herfra! Håber at julefreden sænker sig i de danske brætspilshjem. Husk nu, at det IKKE er juleaften, du skal introducere svigermor til Diplomacy
Glædelig jul alle sammen.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Bah! Humbug!Stony wrote:Kvadratisk. Praktisk. God.
Det er jo en del af deres markedføring. Det er vigtigt at have en god markedsføringstrategi, og det må man sige at Alfred Ritter har haft. Hans chokolade fylder 100 år næste år, og den har været kvadaratisk siden 1932.
Sloganet er fantastisk enkelt at huske og meget slagkraftigt.
"Kvadratisk" minder folk om formen, og du er alrig i tvivl om hvornår du står over for en Ritter Sport. Den eneste anden chokoladeplade man kan genkende på formen er Toblerone-trekanten. Så alene ordet minder dig om Ritter.
"Praktisk" lægger sig op af det første ord ved sin stavning. Hvilket gør det let at huske. Desuden minder det læseren om hvor praktisk chokoladen rent faktisk er. Den lille firkant er lettere at transportere i tasken, udover at den er let at åbne blot ved at knække chokoladen langs folden. Ikke noget med fortvivlet at flå i et hjørne af pakningen.
"God" overrasker ved ikke at matche de andre. Derfor overrasker ordet ved sin enkelhed. Og der er heller ikke brug for store superlativer, blot en simpel konstatering: chokoladen er simpelthen 'god'. Hverken mere eller mindre.
Til Jens vil jeg blot sige, at det jo kunne være hans egen sklyld at "Mocca-Sahne" ikke sælger nok i Danmark til at holde den på markedet. Jeg er overbevist om at mit personlige forbrug af 'Praline' (blød nougat) holder indtil flere familier over fattigdomsgrænsen. Det skal iøvrigt være slut nu. Regeringens afgifter vil i 2012 få mig til at købe min chokolade i Tyskland - hvis ikke jeg finder et endnu billigere EU-land. Det er totalt åndsvagt at betale 45% mere for varene i DK end gennemsnittet indenfor EU. Så alt hvad der er let at forsende skal købes online.
På den måde kan jeg holde jul hele året, og åbne nye pakker næsten hver dag

Glædelig jul til alle!