Done :)

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg

Done :)

Post by Deus »

Har købt spillet så posten må gerne slettes :)
Last edited by Deus on Sun Mar 11, 2012 8:28 pm, edited 5 times in total.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Købes: Twilight Imperium 3ed. / Cosmic encouter FFG 2008

Post by Stony »

Har du prøvet Twilight Imperium 3?

Jeg kan varmt anbefale at du i så fald også prøver Eclipse inden du laver et køb. De to spil har rigtig mange lighedspunkter. Men Eclipse er efter min mening bedre i næsten enhver henseende.
Sidst spillet:
Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Deus »

Jeg har ikke prøvet TI3 men har længe haft kig på det.

Men Eclipse ser også lovende ud. Hvad er de største forskelle i din mening og hvorfor er Eclipse bedre? :)
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Lad mig slå fast at Twilight Imperium er et fint spil. Men jeg har primært to anker. Den første er spilletiden. Den anden kan ret let korrigeres, men der er en "rolle" i spillet som er overpowered i sådan en grad, at hvis du har mulighed for at tage den, så SKAL du nærmest gøre det. Den kan man selvfølgelig bare fjerne.

Alt i Eclipse er efter min mening ligeså godt som Twilight Imperium eller bedre. Du får den fulde oplevelse af et 4X spil, men på den halve tid. Reglerne er betydeligt mere strømlinede, og der er tænkt gode detaljer ind i spillet, så du næsten altid har den fornødne hjælpe-information lige ved hånden.

Men du behøver ikke tage mit ord for det. Hvis du bor indenfor rimelig afstand af København, kan du eventuelt dukke op på Fantask Spilfestival, hvor der vil være mulighed for at prøve spillet.
Sidst spillet:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 639 times
Been thanked: 942 times

Post by Frouvne »

Jeg kan kun tilslutte mig Stony's forsvar for Eclipse; det er i mine øjne en langt mere elegant måde at organisere den type spil på. Man har formået at gøre et rimelig komplekst spil utrolig intuitivt. Twilight Imperium 3ed.-entusiaster vil muligvis mene at der tematisk er mere at hente i Twilight Imperium 3ed. og det er klart at de mange kort giver mulighed for at tilføre noget på den front. I mine øjne går der dog reelt ikke noget tabt og med en mere human spilletid er der reelt mulighed for at Eclipse vil blive spillet hos mig, hvilket ikke er tilfældet med det andet spil.
frouvne, administrator

Image
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Deus »

Well min kammerat har købt TI3 og jeg har lige nuppet Eclipse :) Så må vi se hvad der er "bedst" :)
Last edited by Deus on Tue Feb 28, 2012 2:44 pm, edited 1 time in total.
Deus
100+ indlæg
100+ indlæg

Re: Købes: Cosmic encouter FFG 2008ed. + Expansions

Post by Deus »

Cosmic Encounter (FFG 2008 Ed.) + Expansions købes stadig :)
Post Reply