Stor forvirring omkring S. of Catan - brikker passer ikke

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Illanair

Stor forvirring omkring S. of Catan - brikker passer ikke

Post by Illanair »

En google søger hejsa. Hyggeligt forum I har kørende her. :)

Så vidt jeg kan se er det her vidst det helt rigtige sted at spørge om råd til Settlers grundet navnet :lol: så vi prøver lige en gang.

Jeg fik Settlers of Catan på Dansk som en julegave sidste år (Danspil). Det er den nye? udgave hvor havne og hav udgår en puslespilsbrik ramme omkring spilbrættet. Her i dag købte jeg så en engelsk 5-6 expansionspakke (Mayfair) nede i byen (de havde ikke andre) og jeg spurgte om den passede med mit - ekspedienten var ikke helt sikker :? - men jeg tog chance og købte det.

Nu sidder jeg så herhjemme og kan se at de nye rammebrikker slet ikke passer med de danske jeg har - og hvis jeg lægger dem ovenpå så er den lige centimeters penge for aflang til at den danner en fuld form. (Suk...)

Nu er jeg så i tvivl - jeg kan læse mig til at Danspil ikke længere har rettighederne til spillet på dansk pga. manglende villighed til at udgive ekstrapakkerne - men hvis ikke de engelske passer, hvor pokker får jeg så dem der passer henne? Det er jo lidt svært at "prøve" sig frem når butikkerne ikke yder byttegaranti på fysiske køb per default.

Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Stor forvirring omkring S. of Catan - brikker passer ikk

Post by Mik »

Fordelen ved en fysisk butik (se anden tråd) er at man har mulighed for at se indholdet inden man køber.

Mayfair går deres egne veje med grafik og komponenter til Settlers, så en hvilken som helst anden udgave skulle give dig en ramme med de rigtige tappe. Svensk var et oplagt alternativ, hvis du ikke vil have originalen.
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Måske bare mig, men jeg læser tråden som om at udvidelsen er købt i en fysisk butik.

Hvis det er tilfældet, så ville jeg tage kontakt til dem og forklare dem problemet. Nogle butikker yder den form for service, at de så lader handlen gå tilbage.

Det er jo ikke i deres interesse, at sælge noget som ikke kan bruges.

Så jeg synes du skal tage ned til butikken, præsentere dem for problemet også selv om du selv tog ansvaret, da du købte udvidelsen. Om alt andet, så kan det jo næppe skade.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Sir William wrote:Måske bare mig, men jeg læser tråden som om at udvidelsen er købt i en fysisk butik.

Hvis det er tilfældet, så ville jeg tage kontakt til dem og forklare dem problemet. Nogle butikker yder den form for service, at de så lader handlen gå tilbage.

Det er jo ikke i deres interesse, at sælge noget som ikke kan bruges.

Så jeg synes du skal tage ned til butikken, præsentere dem for problemet også selv om du selv tog ansvaret, da du købte udvidelsen. Om alt andet, så kan det jo næppe skade.
I så fald havde det jo nok været smart at undlade at udprikke alle delene...
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Mik wrote:I så fald havde det jo nok været smart at undlade at udprikke alle delene...
Det kan du så have ret i.

Så forleden på dba, at der var en der solgte Settlers of Catan (Mayfair) for 50 kr.. Annoncen er nu lukket, nok fordi det er blevet solgt.

Men måske - såfremt butikken ikke kan være behjælpelig - det vil billigere, at købe brugt.
Post Reply