Knægten har fået Himmelherren af Bøgh Andersen af sine kammerater i dag.
Den har fået en pris som bedste ungdomsbog - nogen der kan bedømme om den indholdsmæssigt er passende for en dreng på netop 10? Det eneste jeg har læst af Bøgh er tissemyrebøgerne, så jeg ved ikke rigtigt om hans fantasy er for blodigt ...
Nogen, der kender Himmelherren af Bøgh Andersen?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Nogen, der kender Himmelherren af Bøgh Andersen?
Min mellemste datter har læst dem, men hun er nu 16 år (fødelsdag i dag). Jeg kan ikke huske hvornår det var hun læste dem, men nok inden for de sidste 5 år. Jeg kan finde ud af det senere.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Har lige snakket med Lea. Hun var 15 da hun læste bogen, men mener at de sagtens kan læses af en person på 12 år.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Tak, så indholdsmæssigt er de ikke for voldsomme til en 10-årig?Larsine wrote:Har lige snakket med Lea. Hun var 15 da hun læste bogen, men mener at de sagtens kan læses af en person på 12 år.
Det er mest det jeg ikke bryder mig om ...
- weilmann
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Nej. Bogen er ikke voldsom på nogen måde. Langt hen ad vejen er den standart fantasy, hvor "tvistet" ligger i at forfatteren lader hovedpersonerne fornemme at de er skrevet - altså at deres handlinger og skæbner er forudbestemt, og ikke til at påvirke af dem selv.
Det er ikke så højtravende som det lyder - bogen er faktisk god.
Mvh
Martin
Martin
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Tak, jeg frigiver bogen til barnet ved lejlighed. Jeg synes stadig, at det er lidt svært med bøger ... at finde ud af, hvad der er passende og ikke. Jeg fik en stak anbefalinger her på siden for noget tid siden, da jeg ledte efter bøger og vi er i gang, men når vi så falder over noget, er det svært at vurdere.... synes jeg.weilmann wrote:Nej. Bogen er ikke voldsom på nogen måde. Langt hen ad vejen er den standart fantasy, hvor "tvistet" ligger i at forfatteren lader hovedpersonerne fornemme at de er skrevet - altså at deres handlinger og skæbner er forudbestemt, og ikke til at påvirke af dem selv.