Jeg vil meget gerne have fat i "Glen More" - send straks en PB hvis du vil skille dig af med det
En hurtig netsøgning har ikke ledt mig frem til nogle engelske versioner til salg, men derimod en del tyske.
Og tysk er ikke det foretrukne sprog i min familie
Er der nogen der ved hvor "sprog afhængigt" Glen More er?
Der er ikke ret meget tekst i spillet. Der er vist omkring 10 kort, hvor der muligvis står på, hvad de kan, men de er åbne, så hvis der er tekst, kan man jo oversætte dem, når de bliver lagt på bordet. Det er i stil med: tag med det samme x whisky tønder. olign. Du kan sikkert finde billeder af denne tekst på boardgamegeek, så du får ide om, hvor meget det er.
Jeg spillede det med vores spilgruppe fornyligt og ingen af os er tysk-fans, men vi overlevede fint at spille med et tysk eksemplar.
Jeg checkede lige på Boardgamegeek - regler, alle 13 tiles + refence kort ligger klar med engelsk tekst lige til at blive printet ud, så
hvis der ikke dukker en sælger op, kan det være jeg skal prøve 1 tysk udgave.
Glen More kan sagtens spilles i den tyske udgave - også hvis man ikke kan tysk. Der findes glimrende ressourcer på BGG, og eftersom al information er fælles, er det ikke noget problem, at snakke om og oversætte de få tekster, der findes i spillet, sammen.
Jeg plejer normalt at holde mig til de engelske udgivelser, men købte Glen More på tysk (fordi jeg ikke kunne vente til de engelske eksemplarer blev printet), og det er blevet spillet rigtigt meget uden nogle problemer.