De 50.000 indlæg blev rundet i denne week-end!
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
De 50.000 indlæg blev rundet i denne week-end!
I fredags rundede vi så de 50.000 indlæg på dette forum. Det har været sjovt så langt og fortsætter forhåbentlig med at være det. Tak til alle der har deltaget undervejs. Mange har været trofaste i stort set hele den periode forum har været i brug. Håber at vi fortsat kan rekrutere nye brugere, der vil dele vores interesse med os, så vi kan holde liv i debatterne. 

frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: De 50.000 indlæg blev rundet i denne week-end!
Jeg skal personligt sørge for at vi når de 100.000 på rekordtid! 

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
- Mik
- 2500+ indlæg
Hvor mange poster skal jeg mon lave dagligt for at opfylde kvoten?
- Mik
- 2500+ indlæg
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor antallet af poster har betydning?
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 708 times
- Been thanked: 837 times
Hehe, emnet har vist været oppe at vende før 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Sir William
- 1000+ indlæg
Som "ejer" og webmaster af en hjemmeside som denne, så tror jeg at antallet af indlæg og "hits" er en indikator for om siden er en succes eller fiasko.
Så med 50.000 indlæg på siden, er jo en anerkendelse af, at Allan har lavet en hjemmeside hvor der har været et behov og formentlig også mangel tidligere.
Kvaliteten af diverse indlæg kan jo så være varierende, herunder om det bare er korte tilkendegivelser eller lange udredninger, men hovedparten er jo nok af en god kvalitet.
Samtidig kan Allan jo også nyde, at hans hjemmeside har været med til at skabe opmærksomhed omkring brætspil, ført folk sammen med denne interesse, folk som nok aldrig var mødtes og også lagt grobund til nogle sociale brætspilsarrangementer.
Tænk over, hvordan tingene måske havde set ud uden denne side. Måske der var kommet andre sider, måske der ikke var.
Jeg ved for mit eget vedkommende, så havde jeg været rigere omend havde så nok stadig spillet RISK og Matador
, så jeg er da Allan meget taknemlig for siden.
Så med 50.000 indlæg på siden, er jo en anerkendelse af, at Allan har lavet en hjemmeside hvor der har været et behov og formentlig også mangel tidligere.
Kvaliteten af diverse indlæg kan jo så være varierende, herunder om det bare er korte tilkendegivelser eller lange udredninger, men hovedparten er jo nok af en god kvalitet.
Samtidig kan Allan jo også nyde, at hans hjemmeside har været med til at skabe opmærksomhed omkring brætspil, ført folk sammen med denne interesse, folk som nok aldrig var mødtes og også lagt grobund til nogle sociale brætspilsarrangementer.
Tænk over, hvordan tingene måske havde set ud uden denne side. Måske der var kommet andre sider, måske der ikke var.
Jeg ved for mit eget vedkommende, så havde jeg været rigere omend havde så nok stadig spillet RISK og Matador

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Claus, tag det ikke for mere end det er (i hvert fald fra min side) - lidt godmodigt drilleri. Jeg er selvfølgelig dybt taknemmelig over siden og alle de glade stunder, den har været anledning til. Jeg har bare tidligere - med et glimt i øjet - nævnt, at mængden i sig selv ikke nødvendigvis er en god parameter. Hellere fem lange og spændende indlæg, end ti korte, hvor indholdet blot er "det synes jeg også".
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Det synes jeg ogsåGunness wrote:Claus, tag det ikke for mere end det er (i hvert fald fra min side) - lidt godmodigt drilleri. Jeg er selvfølgelig dybt taknemmelig over siden og alle de glade stunder, den har været anledning til. Jeg har bare tidligere - med et glimt i øjet - nævnt, at mængden i sig selv ikke nødvendigvis er en god parameter. Hellere fem lange og spændende indlæg, end ti korte, hvor indholdet blot er "det synes jeg også".
- Sir William
- 1000+ indlæg
Bare rolig, opfattede det altså også kun som en spøg fra jer alle sammen.Gunness wrote:Claus, tag det ikke for mere end det er (i hvert fald fra min side) - lidt godmodigt drilleri. Jeg er selvfølgelig dybt taknemmelig over siden og alle de glade stunder, den har været anledning til. Jeg har bare tidligere - med et glimt i øjet - nævnt, at mængden i sig selv ikke nødvendigvis er en god parameter. Hellere fem lange og spændende indlæg, end ti korte, hvor indholdet blot er "det synes jeg også".
Jeg forsøgte bare at tolke behovet for, at man lavede statistik for antal indlæg og hits på debatsider.
Har da været på debatsider, hvor de bare skrive "+1" når de er enige med det foregående indlæg.
Om jeg har 1.000 indlæg eller mere, går jeg ikke så meget op i. Men bidrog siden ikke med noget for mig, så havde jeg da også været væk. Men vi er nok ikke så mange super aktive herinde, men der er nok også en del der bare kigger forbi i ny og næ, når der er noget de lige vil have vendt.
Var en gang medlem på "Potterworld.dk"

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Antallet af indlæg kan være et fint parameter, hvis man eksempelvis vil se om der over tid er vækst eller fald i aktiviteten. Og jeg vil driste mig til at formode, at det gennemsnitlige indlæg har en vis værdi, da siden vel ellers må formodes at dø ud...?
Men hvis vi skal dreje vinklen lidt, så er det dejligt at se, at forummet kan fejre 50.000 indlægs jubilæum, og dermed stadig har en rimelig aktivitet over seks år efter at det blev oprettet.
Men hvis vi skal dreje vinklen lidt, så er det dejligt at se, at forummet kan fejre 50.000 indlægs jubilæum, og dermed stadig har en rimelig aktivitet over seks år efter at det blev oprettet.
Sidst spillet:

- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
HeheLarsine wrote:Det synes jeg ogsåGunness wrote:Claus, tag det ikke for mere end det er (i hvert fald fra min side) - lidt godmodigt drilleri. Jeg er selvfølgelig dybt taknemmelig over siden og alle de glade stunder, den har været anledning til. Jeg har bare tidligere - med et glimt i øjet - nævnt, at mængden i sig selv ikke nødvendigvis er en god parameter. Hellere fem lange og spændende indlæg, end ti korte, hvor indholdet blot er "det synes jeg også".
- Gunness
- 5000+ indlæg
Både-og. Jeg synes, at vores forum kører rigtig fint, men jeg har også tidligere frekventeret flere andre fora, hvor aktiviteten - i alt fald i en periode - var nogenlunde konstant, men hvor mængden af ligegyldigheder og off-topic til sidst fyldte så meget, at debatten endte med at gå død.Stony wrote:Antallet af indlæg kan være et fint parameter, hvis man eksempelvis vil se om der over tid er vækst eller fald i aktiviteten. Og jeg vil driste mig til at formode, at det gennemsnitlige indlæg har en vis værdi, da siden vel ellers må formodes at dø ud...?.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Som udgangspunkt er jeg selvfølgelig - ligesom de fleste andre formentlig er det - mest interesseret i kvaliteten af indlæggene. Min primære interesse for kvantiteten kommer af en indgroet tro på, at folk gerne skal få oplevelsen af, at der er sket noget siden de sidst besøgte siden, så der er en oplevelse af, at der er en god grund til jævnligt at vende tilbage. Men det er da klart, at hvis der bliver tale om ren tomgangssnak, så får man selvfølgelig også nok af det. Så det er naturligvis ikke to parametre, der kan ses helt adskilt af hinanden. Det er bare så forbasket svært at kvantificere kvaliteten selvom mange har forsøgt det. Selvom jeg meget gerne så mere faglig diskussion, hvilket f.eks. kunne være strategi-artikler, diskussion af design eller lignende, så tror jeg dog også der er en anden grøft, man kan ende op i. Bliver kvaliteten af de enkelte indlæg for høj, kan det simpelthen blive for tungt at læse med i et forum og det kan virke for uoverskueligt at skrive indlæg, hvis det er under forudsætning af at man hver gang skal leve op til for høje kvalitative krav. Så lad os endelig ønske en moderat højnelse af kvaliteten af indlæggene og gerne på bekostning af en mindre nedgang i kvantiteten af samme, men skal det også være et socialt forum, tror jeg, det er vigtigt med en passende mængde støj på linjen. 

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det glæder mig selvfølgelig at høre, at nogle har fundet frem til nogle typer af spil, de måske ellers aldrig havde fundet. Det er netop hoved-missionen for mit vedkommende. Så: Tak for den tilbagemelding!Sir William wrote:[...] Jeg ved for mit eget vedkommende, så havde jeg været rigere omend havde så nok stadig spillet RISK og Matador, så jeg er da Allan meget taknemlig for siden.

frouvne, administrator