Som overskriften siger, så er jeg interesseret i de 2 expansions til Small World. Hvis du
ligger inde med en af dem eller begge, og er interesseret i at sælge, så send mig
endelig en besked.
(EDIT: Fandt Necromancer's Island billigt i en webshop, så det er nu kun Leaders of Smallworld det drejer sig om)
VH
Jesper
Købes: Leaders til Small World
-
- 100+ indlæg
Købes: Leaders til Small World
Last edited by Jesper_Norris on Thu Oct 11, 2012 3:57 pm, edited 2 times in total.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Købes: Necromancer's Island eller Leaders til Small Worl
Jeg har begge, men har dog ikke lyst til at sælge nogen af dem pt. Men jeg har lige et par kommentarer til begge udvidelser:
Leaders er bare en flok brikker som kan købes for 1 VP. Du kan i virkeligheden bruge hvad som helst som leaders, mønter, brikker fra andre spil, eller printe dem ud fra BGG og klistre dem på pap. Reglerne kan du hente på DoWs hjemmeside. Jeg har dem altid med i mine spil, men de bliver kun købt ca. 1/5 af tiden.
Necromancers Island, lød som en god ide, men i praksis er den dårligt udført. Det bliver et mange mod en spil, lidt som Shadows over Camelot, Battlestar Galactica, og lignende spil. Men det fungere bare ikke. Det er alt for let for Necromanceren at vinde, idet de andre spillere stadig indbyrdes spiller mod hinanden, og hvis ikek jeg kan vinde, hvorfor skal jeg så hjælpe dig mod Necromanceren? Det kan du selv gøre, men medens du slår på Necromanceren, så overhaler jeg dig, og det gider du selvfølgelig heller ikke, hvilket resultere i at han igen vinder. Det lyder godt, men fungere ikke i praksis. Du kan hente reglerne på DoWs hjemmeside, og afprøve dem med nogle substitut brikker inden du bruger alt for mange penge på at skaffe de rigtige brikker.
Jeg går stadig med en drøm om at bruge brikkerne til noget fornuftigt.
Leaders er bare en flok brikker som kan købes for 1 VP. Du kan i virkeligheden bruge hvad som helst som leaders, mønter, brikker fra andre spil, eller printe dem ud fra BGG og klistre dem på pap. Reglerne kan du hente på DoWs hjemmeside. Jeg har dem altid med i mine spil, men de bliver kun købt ca. 1/5 af tiden.
Necromancers Island, lød som en god ide, men i praksis er den dårligt udført. Det bliver et mange mod en spil, lidt som Shadows over Camelot, Battlestar Galactica, og lignende spil. Men det fungere bare ikke. Det er alt for let for Necromanceren at vinde, idet de andre spillere stadig indbyrdes spiller mod hinanden, og hvis ikek jeg kan vinde, hvorfor skal jeg så hjælpe dig mod Necromanceren? Det kan du selv gøre, men medens du slår på Necromanceren, så overhaler jeg dig, og det gider du selvfølgelig heller ikke, hvilket resultere i at han igen vinder. Det lyder godt, men fungere ikke i praksis. Du kan hente reglerne på DoWs hjemmeside, og afprøve dem med nogle substitut brikker inden du bruger alt for mange penge på at skaffe de rigtige brikker.
Jeg går stadig med en drøm om at bruge brikkerne til noget fornuftigt.
-
- 100+ indlæg
Re: Købes: Leaders til Small World
Jo har godt noteret, at der er et par ulykkelige ejere af den udvidelse. Men fandt også en del ændringer til reglerne, der nok balancerer det en del bedre. Så dem vil jeg afprøve..
-Jesper
-Jesper