Endnu en lille tråd om tablets, men ville ikke overtage Roberts tråd.
Fik i går en Samsung Galaxy Tab 2 med 3G og Wifi, men er noget usikker på om 3G er nødvendigt og hvor meget man bruger det.
Så ville høre om hvad I mener om dette punkt? Er det bedst med 3G eller er det noget unødvendigt tilbehør? Der er jo snart trådløse netværk alle steder og jeg vil jo nok tage den med på farten, men kan det betale sig at "betale" 1.000 kr. mere for 3G.
Ifølge sælgeren så vil jeg fortryde det manglende 3G, måske ikke lige med det samme men på sigt, fordi man tager den med alle steder.
Tablet med eller uden 3G
- Sir William
- 1000+ indlæg
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Re: Tablet med eller uden 3G
Jeg overvejede det og kommer nok ikek til at købe det.
Det koster et abonnement - formentlig ca 50 kr om måneden alt efter leverandør.
Der er efterhånden trådløst temmelig mange steder.
Du kan (formentlig) bruge din telefon som hotspot. Det trækker en del på batteriet.
På den anden side - 3G er behageligt at have tilgængeligt.
Det kommer en del an på hvor du forventer at bruge den.
Det koster et abonnement - formentlig ca 50 kr om måneden alt efter leverandør.
Der er efterhånden trådløst temmelig mange steder.
Du kan (formentlig) bruge din telefon som hotspot. Det trækker en del på batteriet.
På den anden side - 3G er behageligt at have tilgængeligt.
Det kommer en del an på hvor du forventer at bruge den.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Så bliver det ikke mere sandt!Robert wrote:Det kommer en del an på hvor du forventer at bruge den.

Min Tab 2 er alene med Wifi. Den bliver mest brugt derhjemme, og skulle jeg endelig tage den med et sted hen, ville jeg kunne bruge min telefon som Wifi hotspot. Endnu har det ikke været aktuelt...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Hvis man har en Iphone med 3G abb. Så kan man bruge den som hotspot for ens Ipad. Super smart 

Danny

- Sir William
- 1000+ indlæg
Har en ganske almindelig telefon der ikke er så fancy.
Jeg skal bare beslutte mig for om jeg skal bytte min nye tablet til en med kun wifi eller beholde den med 3G. Ved ikke hvor meget jeg vil bruge den og om det kun vil blive herhjemme.
Hvor meget bruger i jeres 3G? Altså hvis I bruger det?
Jeg skal bare beslutte mig for om jeg skal bytte min nye tablet til en med kun wifi eller beholde den med 3G. Ved ikke hvor meget jeg vil bruge den og om det kun vil blive herhjemme.
Hvor meget bruger i jeres 3G? Altså hvis I bruger det?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
Jeg klarer mig fint foruden 3G; der er jo trådløst net rigtig mange steder man kan hoppe på (for mig er det typisk i S-toge, på arbejdspladsen etc.). Det er helt sikkert, at der er situationer, hvor det kunne være rart, men for den månedlige ydelse kan man jo f.eks. i stedet være på Netflix. Og går det helt galt er der jo et hav af brætspil, man kan spille imens man er off-line ... men nu er det jo selvfølgelig også sådan, at jeg er røget i iPad-fælden, som jeg sagtens kan sympatisere med modstanden imod (faktisk deler jeg den) men det er vist den man må have, hvis man vil kunne spille mange gode brætspil.Sir William wrote:[...] Hvor meget bruger i jeres 3G? Altså hvis I bruger det?
frouvne, administrator

Min tablet, som jeg har haft i snart 1½ år, har 3G i tabletten - men jeg har endnu ikke haft sat et simkort i.
Når jeg er hjemme eller på besøg hos venner, har den altid adgang til wifi. Når jeg er på farten er der ofte wifi hotspots på caféer og lignende, og hvis jeg sidder et sted, hvor der ikke er et hotspot, og jeg gerne vil på nettet - så bruger jeg min telefon.
Jeg kommer ikke - så længe det koster penge - til at have et 3G simkort i min tablet. Hvis jeg en dag får et mobil-abo. med fri data, og et gratis ekstra simkort, så skal jeg da ha' det....men det er altså ikke noget, jeg på nogen måde har tænkt mig at kaste penge efter.
Når jeg er hjemme eller på besøg hos venner, har den altid adgang til wifi. Når jeg er på farten er der ofte wifi hotspots på caféer og lignende, og hvis jeg sidder et sted, hvor der ikke er et hotspot, og jeg gerne vil på nettet - så bruger jeg min telefon.
Jeg kommer ikke - så længe det koster penge - til at have et 3G simkort i min tablet. Hvis jeg en dag får et mobil-abo. med fri data, og et gratis ekstra simkort, så skal jeg da ha' det....men det er altså ikke noget, jeg på nogen måde har tænkt mig at kaste penge efter.