Velkommen til.
Det er heldigt at du er placeret i København, for det er sjovt nok der der lader til at være flest muligheder for at støve nogle ligesindede op.
Den første mulighed kunne være Københavns Brætspilsklub :
http://strategispil.dk/
De spiller en gang om ugen. Man skal betale kontingent, men lur mig om ikke du kan få lov til at dukke op et par gange ganske gratis, for at se om det er noget for dig. (Det fik jeg i sin tid lov til.)
Hvis en kælder fyldt med mennesker ikke tiltaler dig, eller du foretrækker at fokusere lidt mere på spil du kender i forvejen, kan det selvfølgelig være du vil foretrække en eller anden form for privat selskab at spille med.
Hvis du kigger i tråden
Leder du efter spillevenner, er der linket til et kort, med angivelse af andre brugere som gerne vil spille brætspil.
Så er der Consim, som spiller en gang om måneden. Faktisk den første søndag i måneden, så det er allerede nu på søndag at de spiller. Det sker i Valby Kulturhus. Det er åbent for alle, og koster en 20'er at deltage, hvis man ikke er medlem af Consim, og det halve hvis man er. Der plejer at dukke en 8-12 stykker op, som så fordeler sig på en 2-3 spilleborde.
Så er der diverse åbne invitationer, hvor folk herinde gerne vil spille et eller andet bestemt, og annoncerer det i en tråd her i forummet, og så kan folk tilmelde sig, hvis de synes det lyder interessant. Jeg har gjort forsøget et par gange. Så sent som i søndags. (Hvor jeg dog blev nødt til at aflyse i sidste øjeblik. :-/ ) Søren Bugge er også begyndt at arrangere tilsvarende åbne invitationer, og lur mig om ikke der kommer flere. Det er bare at holde øje.
Endelig kan det være værd at holde øje med Fantask's spilarrangement Spilfestival, som de laver en gang om året. I år falder det den 23. marts.
http://www.fantask.dk/default.asp?id=11
På sigt kan man være heldig, at finde nogen der spiller omtrent det samme som en selv, og som selv er på udkig efter "nogen at spille med", og så kan det måske udvikle sig til en fast spilgruppe. Jeg er selv med i en sådan en som mødes ugentligt, hvor alle deltagerne er folk jeg har mødt her på forummet.
God jagt.