Haves: descent 2nd ed. - ønskes: claustrophobia
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
Haves: descent 2nd ed. - ønskes: claustrophobia
Som overskriften siger.
Jeg tror claustrophibia vil være super sjovt at spille med min datter.
Jeg bor i nyborg og arbejder i odense.
Mvh
Thore
Jeg tror claustrophibia vil være super sjovt at spille med min datter.
Jeg bor i nyborg og arbejder i odense.
Mvh
Thore
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang! - Location: Thorsager
Re: Haves: descent 2nd ed. - ønskes: claustrophobia
Sælger du Descent hvis du ikke kan bytte den?
Hvis ja, hvad har du i tankerne af pris?
Hvis ja, hvad har du i tankerne af pris?
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
Jeg er ikke interesseret i at sælge (med mindre jeg kan købe et brugt claustrophobia for de samme penge) da jeg prøver at holde mine brætspilsudgifter på et nogenlunde niveau.
-
- 50+ indlæg
- Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture - Location: København NV
Jeg synes ellers ikke at Claustrophobia virker specielt børnevenligt (Nu ved jeg naturligvis ikke hvor gammel din datter er)
Rent regelmæssigt ville Claustrophobia være godt som et spil med sit barn, vil jeg mene. Temaet er måske ikke så børnevenligt, men...
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
Vi spillede en del descent, både 1eren og nu 2eren, men jeg synes spillene tager for lang tid (specielt 1eren) og har for mange fiddly og gamey regler, som sikkert fungerer fint med teenagere og større børn end med min datter på 7. Hun er ret god til at huske regler men descent er lige bøvlet nok, da spillet ofte -pga knock out reglerne- ender lidt gøg og gokke-agtigt med helte, der i hver runde sætter sig ned og rejser sig op.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Hvordan håndterer I kort med engelsk tekst på i spillene? Isæt i et spil som Claustrophobia, hvor det ville ødelægge overraskelseseffekten af kortet, hvis man skal gennemgå i fællesskab hvad det gør.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
Ja det er jo det med tekst og engelsk.
Det fungerer fint i starten af spillet, hvor der ikke er så mange forskellige kort, så hun kan nemt huske dem. Senere bliver det naturligvis sværere efterhånden som PC'erne får flere skills.
Desuden spiller jeg jo ikke for at vinde, kun for at lige akkurat lade hende klare skærene, så jeg giver af og til tips.
Det fungerer fint i starten af spillet, hvor der ikke er så mange forskellige kort, så hun kan nemt huske dem. Senere bliver det naturligvis sværere efterhånden som PC'erne får flere skills.
Desuden spiller jeg jo ikke for at vinde, kun for at lige akkurat lade hende klare skærene, så jeg giver af og til tips.
- SmiteMeister
- 100+ indlæg
- Jeppe
- 100+ indlæg
- Been thanked: 22 times
Har netop købt Claustrophobia til mine børn på 7 og 9 år og jeg tænker på det dag og nat
. Det fungerer fantastisk. Ja, kortene er på engelsk og flere af dem temmelig knudret skrevet. Derfor har jeg lavet en dansk version af kortene til "de gode" og vil sikkert gøre det med de onde, med mindre andre her på forummet kommer mig i forkøbet.
Jeg har uden held prøvet at vedhæfte filen, men hvis i sender en mail til jeppeoster@hotmail.com, så sender jeg den gerne.
For at gøre det mere fair og lige til, når jeg spiller mod min 7 årige, har det fungeret fint at udelade event cards til Dæmon spilleren.
Hilsner
Jeppe

Jeg har uden held prøvet at vedhæfte filen, men hvis i sender en mail til jeppeoster@hotmail.com, så sender jeg den gerne.
For at gøre det mere fair og lige til, når jeg spiller mod min 7 årige, har det fungeret fint at udelade event cards til Dæmon spilleren.
Hilsner
Jeppe