Kæresten og jeg fik Smallworld hjem i går, og vi satte os ned for at lære regler og tage et spil eller 2. Første spil var sjovt og især lærerigt at prøve. Jeg vandt knebent på 2 personers siden.
Næste spil prøvede vi på 3 personers spillet, og jeg tænkte jeg ville prøve en taktik hvor jeg bare ville "smadre så meget som muligt". Derefter gøre den race inaktiv, hvis det ikke kunne betale sig at rokere rundt. Og derefter ny race og smadre så meget som muligt igen, og gøre dette i de 10 runder. Kæresten startede runden, og hun startede blidt ud med at tage 4 territorier og sætte 2-3 på hvert sted. Jeg tog så min race, og smadrede hendes 4 pladser, og tæskede videre i landskabet så langt jeg kunne... På denne taktik fik jeg 120 point efter 10 rundt, og kæresten fik ca 65-70 point.
Spørgsmål... Er der nogle regler vi har overset? Kan man virkelig bare tonse igennem alt på denne måde uden nogle konsekvenser? Ja man bruger 1 runde på at gøre den inaktiv, men man får jo stadig point for dem som er inaktiv?
Mister man VIRKELIG ingen "brikker" ved at angribe et sted med fx. 3 trolls, hvis man har 7 orcs.? Synes det er mærkeligt, at hun så bare mister sine 3 trolls, og jeg stadig har mine 7 orcs det sted, og så bare tonser videre?

Ellers rigtig nice spil, men forstår bare ikke man kan det her? Kan man jo stort set bruge uanset hvor mange spillere man spiller med?
Vh DraX