Hvilke OOP spil leder du efter?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Hvilke OOP spil leder du efter?

Post by Frouvne »

Det er min fornemmelse, at det stort set er de samme OOP spil folk leder efter. Nu kan man selvfølgelig diskutere om begrebet overhovedet giver mening, når en stor del af de spil, der produceres, i én forstand er out of press straks de forlader produktionsbåndet, da det ikke bliver genoptrykt. Men I ved jo godt, hvad jeg mener; spil der ikke længere får i handlen og som ikke er til at skaffe hjem af de vanlige kanaler...

For tiden er jeg opmærksom, når snakken falder på følgende titler:

- 1830
- Dune
- Full Métal Planète
- Gunslinger

Flere af dem har jeg set budt til salg - men ikke til priser, jeg er villig til at betale!

Hvilke titler kan sætte jeres ører på stilke?
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Nu har jeg efterhånden hørt så meget om Dune, at det har gjort mig rasende nysgerrig - men ja, det går ikke til priser, jeg er villig til at give.

Gunslinger begyndte jeg at interessere mig for, indtil jeg opdagede priserne på det - så skyndte jeg mig at læse om andre spil! :D
En af mine venners bror købte spillet over Ebay for et par måneder siden til 300-400 kr inkl. transport fra USA. Han var meget, meget lykkelig...

Men derudover prøver jeg at undgå at forelske mig i spil, der er umulige at få fat på. Dog vil jeg vældig gerne have fingrene i The Hell Game, meeen det er ikke et spil, jeg leder aktivt efter.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Lige præcis Dune og Gunslinger har jeg bytteaftaler i stand om... så nu er det kun et spørgsmål om tid med dem... men så kommer der jo nok bare nogle andre spil på listen...
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Så kan Gunslinger streges på listen! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Og hvad endte du så med at slippe for det? :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jeg byttede med et nyt War of the Ring - en handel jeg tror vi begge var godt tilfredse med. Ham jeg byttede med sagde, at han havde købt spillet for et par år siden på e-bay for $100. Jeg ved ikke hvad dagsprisen er - og er egentlig heller ikke specielt interesseret. Jeg er godt tilfreds med mit byt og er nu spændt på, hvor tungt det er i.f.t. dagens standard. Det skal jo konkurrere med mekanismerne i spil som Doom og Descent... samtidig har det dog for mig et stort plus i dets tema!
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Husk nu at skrive en fyldig rapport herinde, når det er blevet afprøvet ;)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Det skal jeg gøre... meget interesserede er naturligvis velkomne til at deltage i testen af spillet! :D Så vidt jeg kan se, er der tale om et typisk spil af den gamle amerikanske skole, hvilket forudsætter en vis grad af forberedelse (læs: indeholder et relativt langt regelhæfte)!
frouvne, administrator

Image
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg

Post by frostholm »

Vil Bare lige nævne Chaos Marauders som er et super spil. Det blev udgivet i 1987, men blev meget hurtigt taget af markedet igen da det viste sig at manden havde kopieret essensen til spillet fra et andet spil, noget med nogle idianer i nogle kanoer :-)

Nå men jeg prøvede spillet på vikinge-con 25 og blev lidt vild med det, og har for 1 mrd siden skaffet mig spillet over netop ebay. Mit bud gik for 25$ dertil skulle ligges 28$ i fragt, og så var jeg ganske heldig at der ikke blev lagt told og 25% moms på spillet som toldvæsninet jo kan finde på.

Men de omkring 300 kr for et spil udgået for mange mange år sider en et rigtig godt køb. Og så viste det sig oven i købet at spillet var noget nær nyt. entens spillet 1-2 gange eller aldrig spillet, tror mest på de sidste.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

300,- for noget, der ellers ikke er til at opdrive, lyder da mere end rimeligt! :D

Så vidt jeg har forstået tillægges der ikke moms, når man tager spil ind i landet... eller er der noget jeg har misforstået. Og: Nej, det er ikke mig, der er regnskabsansvarlig i GermanGames.dk! :lol:
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Det er selvfølgelig lige omvendt det forholder sig! :oops: Moms betaler man naturligvis, hvor imod brætspil ikke er toldpligtige. Beklager misinformationen - jeg fik åbenbart en lille hjerneblødning i aftes!
frouvne, administrator

Image
Post Reply