Space dealers - jubiii

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg

Space dealers - jubiii

Post by frostholm »

Ja i går (for nogle timer siden) lykkedes det mig at få nogle kære venner til at afprøve et af mine sidst idkøbte spil (så mangler jeg kun at prøve Doom, Descent + udvidel og tempuse som bare ligger og venter).

Nå men kort fortal er Space dealers en framragende spil, vi spillede de 3 personer og man skal være 3-4.

Space dealder er en realtime strategispil, og det tage 30 minutter, hverken mére eller mindre.

Alle spillere laver deres aktioner simultant, og hver gang man laver en aktion vender man et timeglas. Når sandet i glasset render ud (efter 1 min ca) så er den aktion overstået. Det kan enten være bygning af nye maskiner, powerplants, fremstille recourser eller flytte sit rumskib over til sine modspillere.

Spillet går ud på at tjene flest victorypoints på de 30 min, og dette gøres ved at fragte recourser over til sine modspillere og betale dem for deres krav. Flere af de kort man spiller har nemlig krav i form af fx 1 blå og 1grøn resource. Hvis så ligger dem får man fx 2 vitory poins og spilleren der ejer den 1. Man kan ikke opfylde sine egne korts krav, kun sine modspilleres.

Mens man spiller køre en cd, som fortælle hvor lang tid man har tilbage. Det kan være rimelig presset ogstressende, og man kommer til at lave fejl, men det er det der sjovt. Når man har spillet det lidt kommer overblikket og man kan spille lidt mere roligt ... et super spil som jeg sagtens kan anbefale andre at anskaffe. Nemlig det er det kun tager 30 min er et kæmpe plus :-) men øderlægger ikke spillet.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Det glæder mig at høre, at Space Dealer også har givet jer en god oplevelse! Jeg finder selv spillet utrolig originalt. Det kombineret med, at man spiller det på en halv time gør, at man får en hektisk spiloplevelse ikke mange andre spil kan præstere på samme vis. En anden side af sagen er så, om det er et spil, man også vil spille om et år eller to. Det er jeg knap så sikker på... men hvad gør det, hvis man får nogle underholdende stunder indtil da! 8)
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Reklameindslag:

Stony sælger netop nu et (det må bestemt være næsten nyt) eksemplar af Space Dealers (garanteret hjembragt fra den fantastiske Essen-Messe).... se på forum under Køb, salg og bytte!
Post Reply