Jeg fik endeligt prøvet Summoner Wars med min kammerat, Good Guy Torben.
Nøj, hvor er det fedt! Klart bedre end jeg troede, og det lader til, at jeg endeligt har fundet et godt 2-spiller spil, som vi kan spille.
Jeg har nemlig verdens mindste play-group (der tilmed består af ikke-gamere). Vi spiller kort en gang om ugen i ca. 2-3 timer. GGT (Good Guy Torben) deltager hver gang, mens de to andre er med de gange de kan.
Det betyder, at vi altid er mellem 2-4 personer. Når vi er 4 kører vi Munchkin. Er vi tre spiller vi Sentinels of the Multiverse (= Verdens bedste spil. Straight up, Yo.) Jeg har længe ledt efter et godt spil til når vi kun er to.
Vi har prøvet lidt forskelligt. Sentinels er nu sjovest, når man er tre, og Pathfinder ACG er generelt fesent, og så ligger gameplayet tæt op ad Munchkin. Jeg har også Wiz-War og Relic, men der skal man helst være flere.
Jeg har selvfølgelig Uendeligt mange Magic-Kort og de fleste Netrunner kort, men de to spil virker fjollet at spille mod folk, der ikke spiller dem, og så bliver det ikke bedre af, at de er Deck-buildere. Meningsløst at sidde to mennesker at bygge decks mod hinanden

.
Men! Så fik jeg øje på Summoner Wars, og det så cool ud. Det er et kortspil med massere af forskellige Pre-made ready to play factions, der spiller forskelligt og balancen er også fornuftig. Der kan, hvis man meget gerne vil, inkorporeres lidt deckbuilding via re-inforcements packs, men det er slet ikke noget, der er nødvendigt i samme grad som CCG og LCG´er, og på vores casual niveau fungerer det ligeså godt uden, og vi får massere af variation i de pre-made factions.
Selve spillet minder lidt om skak, sat i en fantasy-verden. Dine figurer har særlige evner, og så er der et resource-management system, der fungerer super. Spillet går ud på at dræbe din modstanders leder, kaldet Summoner, og så har du vundet.
Vi havde kun tid til to spil idag, men de var sjove og gav et godt indtryk af spillet.
GGT spillede Vargath, der er en form for Beastmen/Minotaurere, og jeg fyrede den af med Deep Dwarves. De er dværge, og bor dybt inde i bjerget.
Jeg vandt første spil, og Good Guy Torben vandt andet spil. Jeg kom til at stikke snuden lidt for langt frem med min summoner, hvorefter Torbens Rusher-Vargaths, så deres snit til løbe over og få smasket hans liv et godt stykke ned. Jeg fik dog skudt Torbens Rushere med mine Gem Mages, og byggede så en mur foran min leder, og satte figurer ved siden af ham, så han var i sikkerhed. Eller det troede jeg. Torben Summonede så bare en Vargath, der red på en kæmpe-øgle, hvorefter han så trampede sig igennem mit menneskelige skjold, og joggede herefter min leder ihjel. Game Over, mand.
Fedt spil, og jeg er glad for at have fundet noget, der lader til, at kunne blive vores to-player spil, de gange resten af vores lille gruppe ikke har tid.