Troyes vs. Alien Frontiers

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Inis, Race for the Galaxy, Fort Sumter

Troyes vs. Alien Frontiers

Post by Lyng »

Jeg ønsker et spil der gør interessant brug af terninger, da jeg ikke rigtig har det i kollektionen.
Som nogle måske har læst herinde, gamer jeg primært med min hustru. Vi har intet imod spil i den tunge ende, bare de føles tematiske og der er mulighed for interessante strategier.
Har kigget meget på Alien Frontiers og Troyes og er meget tiltrukket af begge to, men føler kun jeg vil investere i det ene.
Dem herinde der har spillet dem eller blot et af dem, kan I komme med nogle pros og cons for de to spil. Og måske vigtigst af alt hvilket spil egner sig bedst til two-player.
På forhånd mange tak :D
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Troyes vs. Alien Frontiers

Post by Mik »

Jeg er ikke en to-spiller spiller, men som multispiller spiller foretrækker jeg helt klart Troyes - af de to.

Men som ægtefællespil har Castles of Burgundy forlængst vist sin holdbarhed.
Last edited by Mik on Mon Jul 07, 2014 11:24 am, edited 1 time in total.
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Has thanked: 543 times
Been thanked: 330 times

Post by Jonezy »

Rahdo har lavet run throughs af begge spil, så der kan du da få en fornemmelse af hvordan begge spil spiller som 2-spiller. Jeg har ikke prøvet Alien Frontiers, men Troyes er et af mine yndlingsspil og det spiller også udemærket, som et 2-spiller spil.
Image
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Lyng »

Jonezy wrote:Rahdo har lavet run throughs af begge spil, så der kan du da få en fornemmelse af hvordan begge spil spiller som 2-spiller. Jeg har ikke prøvet Alien Frontiers, men Troyes er et af mine yndlingsspil og det spiller også udemærket, som et 2-spiller spil.
Ja har set Rahdo's run throughs, men hans manko ved Alien Frontiers (at der var en del take that) er ikke noget der generer mig. Tvært imod nyder jeg hvis der er lidt interaktion og mulighed for at "drille" hinanden.
Mest af alt fordi det tvinger en til at ændre strategi.
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.

Post by Jonezy »

Lyng wrote:
Jonezy wrote:Rahdo har lavet run throughs af begge spil, så der kan du da få en fornemmelse af hvordan begge spil spiller som 2-spiller. Jeg har ikke prøvet Alien Frontiers, men Troyes er et af mine yndlingsspil og det spiller også udemærket, som et 2-spiller spil.
Ja har set Rahdo's run throughs, men hans manko ved Alien Frontiers (at der var en del take that) er ikke noget der generer mig. Tvært imod nyder jeg hvis der er lidt interaktion og mulighed for at "drille" hinanden.
Mest af alt fordi det tvinger en til at ændre strategi.
Man kan også drille hinanden i Troyes, men det er nok lidt mere indirekte. Jeg synes bare, at du skal gå efter din mave fornemmelse og købe det spil, som du har mest lyst til at spille lige nu. De to spil er jo egentlig ret forskellige, så der er plads til begge i samlingen, hvis det er, at du ikke kan vælge.

Jeg kan tilbyde dig en Troyes 2-spiller match på Boardgame Arena, hvis du vil prøve det af. Jeg hedder også Jonezy der.
Image
Lyng
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Lyng »

Det endte med Alien Frontiers, af den simple grund af jeg tror det tiltaler min hustru mere. Troyes er mere et gamers game og knap så hurtigt at lære så vidt jeg kan se.
Var det udelukkende op til mig havde jeg nok hældt til Troyes :)
Image
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Jonezy »

God fornøjelse med det! :)
Image
Post Reply