Dagens spil i dag er: Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck. En børneudgave af Yatzee med domino-brikker? Langt fra! Spiller er meget let at lære og det kan spilles på kort tid. Der er en anseelig mængde af held... men, men, men det kommer fra doktorens* hånd! Der er mange beslutninger undervejs: skal jeg gå efter en brik med lavt pålydende for at beskytte min forrige brik eller eventuelt for at tvinge den næste spiller til at gå efter en højere, som han så måske ikke er i stand til at få, skal jeg forsøge at få det eksakte tal, der står på modstanderens brik, så jeg kan snuppe den fra ham... og så videre. Ikke dybe overvejelser... men langt fra et lille hjernedødt børnespil!
God fornøjelse!
* Doktoren = Reiner Knizia... bare hvis nogen skulle være i tvivl!
Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Efter at have prøvet det i KBK har jeg måtte indse, at der er en høj grad af slå-på-hinanden i spillet, og jeg har set spillere med en stor bunke brikker blive kørt ned, fordi "feltet" havde besluttet sig for det.
Det kan gå mig på i et "seriøst" spil, men i en halv times terning-ekstravaganza? Super! Jeg solgte mit Und Krone und Kragen igen, men købte to eksemplarer af Hekcmeck...
Det kan gå mig på i et "seriøst" spil, men i en halv times terning-ekstravaganza? Super! Jeg solgte mit Und Krone und Kragen igen, men købte to eksemplarer af Hekcmeck...

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Nej nej, jeg havde skam ikke noget eksemplar i forvejen.Frouvne wrote:KUN TO??? Det må være udover det eksemplar, du havde i forvejen?

What are you, like 80?