Og hvad FIK du så spillet i julen?
- Helle
- 5000+ indlæg
- Posts: 5493
- Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
- Location: 2900 Hellerup
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
- Contact:
Og hvad FIK du så spillet i julen?
En ting er intentioner, noget andet er: realiteterne!
Så hvad er der blevet spillet rundt omkring i de små og store julesammenhænge, som I har indgået i?
Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie
Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
Så hvad er der blevet spillet rundt omkring i de små og store julesammenhænge, som I har indgået i?
Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie
Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 14621
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 654 times
- Contact:
Re: Og hvad FIK du så spillet i julen?
Jeg har været med på ovenstående - har dog misset lejlighederne til Vitrail. Det nåede jeg til gengæld i dagene op til jul, så det går nok an. Her på falderebet blev det så til vort første spil Blue Moon City. Det efterlod et ganske udmærket førstehåndsindtryk; et ikke så tungt spil, som man ved første øjekast kunne tro, men absolut med potentiale!Helle wrote:[...] Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie
Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
frouvne, administrator
min julespil var d 22 ... der blev det til afprøvning af 3 af mine mange nye spil :
6 spil Blue moon City ... super fedt spil
1 spil Imperial ... Nice spil med mange muligheder
1 spil tempus ... rigtig fedt spil ...
Jeg glæder mig allerede til den næste uge der kommer til at stå på flere af de nævnte spil, samt descent, arkham horro, og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) og deres gave fra mig Ur.
Jubii en uge med masser af spillen...
6 spil Blue moon City ... super fedt spil
1 spil Imperial ... Nice spil med mange muligheder
1 spil tempus ... rigtig fedt spil ...
Jeg glæder mig allerede til den næste uge der kommer til at stå på flere af de nævnte spil, samt descent, arkham horro, og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) og deres gave fra mig Ur.
Jubii en uge med masser af spillen...
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
Admin på TOPGAMES.DK
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3957
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 133 times
I dag er det blevet til en omgang Doom. Vi modificerede reglerne en smule inden, og det kom til at passe godt til scenariet, der blev yderst intenst og endte med en kneben sejr til soldaterne.
Jeg er ret glad for spillet, men det er lidt irriterende, at man ind imellem skal pille ved reglerne/hjælpe soldaterne lidt på vej, eftersom flere af scenarierne er ubalancerede (vi har også prøvet at køre det som kampagne, hvor det gik fint i første scenarie, men hvor andet scenarie gik helt helt galt...).
Det får mig til at spørge: Er der nogen, der har prøvet udvidelsen? Og retter den op på nogle af fejlene i grundspillet?
Jeg er ret glad for spillet, men det er lidt irriterende, at man ind imellem skal pille ved reglerne/hjælpe soldaterne lidt på vej, eftersom flere af scenarierne er ubalancerede (vi har også prøvet at køre det som kampagne, hvor det gik fint i første scenarie, men hvor andet scenarie gik helt helt galt...).
Det får mig til at spørge: Er der nogen, der har prøvet udvidelsen? Og retter den op på nogle af fejlene i grundspillet?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 14621
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 654 times
- Contact:
Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på, at man kan spille med forskellige sværhedsgrader. Ellers kan i downloade dem via nedenstående side:
http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html
På min beskrivelse af spillet, her på siden (http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Doom.htm) kan man læse følgende:
http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html
På min beskrivelse af spillet, her på siden (http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Doom.htm) kan man læse følgende:
Modifikationer
Spillets designer Kevin Wilson arbejder for tiden med modifikationer til spillet. Det har vist sig, at mange syntes marinesoldaterne har meget stærke odds imod sig. Den første modifikation, der er undervejs, indfører forskellige sværhedsgrader af spillet, som man også kender det fra computerversionen. Kevin Wilson har allerede via Boardgamegeek givet en forsmag på, hvordan disse modifikationer kommer til at se ud.
Den letteste og sværeste modifikation kommer til at se således ud:
"I'm too young to die": Marinesoldaterne modtager to ammunitions-tokens, hver gang de opsamler én.
"Nightmare mode": Spilleren, der styrer de dæmoniske indtrængere, må yngle monstre to gange i sin tur.
frouvne, administrator
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3957
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 139 times
- Been thanked: 133 times
Ja - jeg mener, at vi spillede efter disse i det seneste scenarie (og kørte på niveau "Hey, Not Too Rough"). Det hjalp en hel del (men jeg ved ikke, om det retter op på kampagneproblemerne).Frouvne wrote:Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på, at man kan spille med forskellige sværhedsgrader. Ellers kan i downloade dem via nedenstående side:
http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html
Derudover har vi undret os over, at Adrenaline overhovedet ikke bruges i grundspillet, selvom der er tokens til det? Det må jeg lige finde en forklaring på inde på BGG...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 14621
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 654 times
- Contact:
På den sidste af juledagene blev det udelukkende til et par spil Blue Moon. Til aften var det så Terrah og Mimix, der tørnede sammen. Vi havde ikke prøvet nogle af udvidelserne før, så det var en smule famlende, men de så ud til at matche hinanden meget godt og det blev nogle interessante dyster.
frouvne, administrator