Og hvad FIK du så spillet i julen?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Og hvad FIK du så spillet i julen?

Post by Helle »

En ting er intentioner, noget andet er: realiteterne!

Så hvad er der blevet spillet rundt omkring i de små og store julesammenhænge, som I har indgået i?

Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie :? :wink:

Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

23. dec: Mr. Jack

24. dec: Dread Pirate

25. dec: Flix Mix

... dvs. indtil videre helt som forventet. I morgen har kæresten og jeg ikke de vilde planer for dagen, så jeg håber på, at vi får spillet et eller andet. Vi har dog ikke så mange spil, der egner sig til to personer, men måske et slag Doom?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Og hvad FIK du så spillet i julen?

Post by Frouvne »

Helle wrote:[...] Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie :? :wink:

Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
Jeg har været med på ovenstående - har dog misset lejlighederne til Vitrail. Det nåede jeg til gengæld i dagene op til jul, så det går nok an. Her på falderebet blev det så til vort første spil Blue Moon City. Det efterlod et ganske udmærket førstehåndsindtryk; et ikke så tungt spil, som man ved første øjekast kunne tro, men absolut med potentiale! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

min julespil var d 22 ... der blev det til afprøvning af 3 af mine mange nye spil :

6 spil Blue moon City ... super fedt spil

1 spil Imperial ... Nice spil med mange muligheder

1 spil tempus ... rigtig fedt spil ...

Jeg glæder mig allerede til den næste uge der kommer til at stå på flere af de nævnte spil, samt descent, arkham horro, og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) og deres gave fra mig Ur.

Jubii en uge med masser af spillen...
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

frostholm wrote:[...] og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) [...]
Maria? Men hvad ved jeg, I'm Just The Piano Player...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Maria - hermed bekræftet!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

I dag er det blevet til en omgang Doom. Vi modificerede reglerne en smule inden, og det kom til at passe godt til scenariet, der blev yderst intenst og endte med en kneben sejr til soldaterne.

Jeg er ret glad for spillet, men det er lidt irriterende, at man ind imellem skal pille ved reglerne/hjælpe soldaterne lidt på vej, eftersom flere af scenarierne er ubalancerede (vi har også prøvet at køre det som kampagne, hvor det gik fint i første scenarie, men hvor andet scenarie gik helt helt galt...).

Det får mig til at spørge: Er der nogen, der har prøvet udvidelsen? Og retter den op på nogle af fejlene i grundspillet?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på, at man kan spille med forskellige sværhedsgrader. Ellers kan i downloade dem via nedenstående side:

http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html

På min beskrivelse af spillet, her på siden (http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Doom.htm) kan man læse følgende:
Modifikationer
Spillets designer Kevin Wilson arbejder for tiden med modifikationer til spillet. Det har vist sig, at mange syntes marinesoldaterne har meget stærke odds imod sig. Den første modifikation, der er undervejs, indfører forskellige sværhedsgrader af spillet, som man også kender det fra computerversionen. Kevin Wilson har allerede via Boardgamegeek givet en forsmag på, hvordan disse modifikationer kommer til at se ud.

Den letteste og sværeste modifikation kommer til at se således ud:

"I'm too young to die": Marinesoldaterne modtager to ammunitions-tokens, hver gang de opsamler én.

"Nightmare mode": Spilleren, der styrer de dæmoniske indtrængere, må yngle monstre to gange i sin tur.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på, at man kan spille med forskellige sværhedsgrader. Ellers kan i downloade dem via nedenstående side:
http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html
Ja - jeg mener, at vi spillede efter disse i det seneste scenarie (og kørte på niveau "Hey, Not Too Rough"). Det hjalp en hel del (men jeg ved ikke, om det retter op på kampagneproblemerne).

Derudover har vi undret os over, at Adrenaline overhovedet ikke bruges i grundspillet, selvom der er tokens til det? Det må jeg lige finde en forklaring på inde på BGG...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

På den sidste af juledagene blev det udelukkende til et par spil Blue Moon. Til aften var det så Terrah og Mimix, der tørnede sammen. Vi havde ikke prøvet nogle af udvidelserne før, så det var en smule famlende, men de så ud til at matche hinanden meget godt og det blev nogle interessante dyster.
frouvne, administrator

Image
Delling
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Tue Nov 28, 2006 12:07 pm

Post by Delling »

Har spillet Settlers, Settlers og mere Settlers :)

Hvorfor havde jeg ikke købt det spil noget før :?
Post Reply