Page 1 of 1
Og hvad FIK du så spillet i julen?
Posted: Mon Dec 25, 2006 10:15 pm
by Helle
En ting er intentioner, noget andet er: realiteterne!
Så hvad er der blevet spillet rundt omkring i de små og store julesammenhænge, som I har indgået i?
Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie
Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
Posted: Mon Dec 25, 2006 10:59 pm
by Andrea
23. dec: Mr. Jack
24. dec: Dread Pirate
25. dec: Flix Mix
... dvs. indtil videre helt som forventet. I morgen har kæresten og jeg ikke de vilde planer for dagen, så jeg håber på, at vi får spillet et eller andet. Vi har dog ikke så mange spil, der egner sig til to personer, men måske et slag Doom?
Re: Og hvad FIK du så spillet i julen?
Posted: Tue Dec 26, 2006 12:09 am
by Frouvne
Helle wrote:[...] Her har der indtil nu (25.december 21.10) ikke været nogle af de store brætspil fremme (dog ingen skuffelser på den konto, for det var ikke forventet!), men en del små spil er det blevet til - Heck Meck, Vitrail, Flix Mix og Mamma Mia. Men julen er ikke slut endnu, men helt at leve op til Black Seas liste over spil, der skulle spilles i julen, kan vi dog ikke i vores familie - eller rettere - med vores familie
Jeg håber dog, at det også (forventninger!) bliver til noget Blue Moon relateret....
Jeg har været med på ovenstående - har dog misset lejlighederne til
Vitrail. Det nåede jeg til gengæld i dagene op til jul, så det går nok an. Her på falderebet blev det så til vort første spil
Blue Moon City. Det efterlod et ganske udmærket førstehåndsindtryk; et ikke så tungt spil, som man ved første øjekast kunne tro, men absolut med potentiale!

Posted: Tue Dec 26, 2006 12:43 am
by frostholm
min julespil var d 22 ... der blev det til afprøvning af 3 af mine mange nye spil :
6 spil Blue moon City ... super fedt spil
1 spil Imperial ... Nice spil med mange muligheder
1 spil tempus ... rigtig fedt spil ...
Jeg glæder mig allerede til den næste uge der kommer til at stå på flere af de nævnte spil, samt descent, arkham horro, og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) og deres gave fra mig Ur.
Jubii en uge med masser af spillen...
Posted: Tue Dec 26, 2006 10:05 am
by Frouvne
frostholm wrote:[...] og min julegave fra Black-sea + hans kæreste (pinligt kan ikke huske navnet) [...]
Maria? Men hvad ved jeg,
I'm Just The Piano Player...
Posted: Tue Dec 26, 2006 10:27 am
by Helle
Maria - hermed bekræftet!
Posted: Tue Dec 26, 2006 9:56 pm
by Andrea
I dag er det blevet til en omgang Doom. Vi modificerede reglerne en smule inden, og det kom til at passe godt til scenariet, der blev yderst intenst og endte med en kneben sejr til soldaterne.
Jeg er ret glad for spillet, men det er lidt irriterende, at man ind imellem skal pille ved reglerne/hjælpe soldaterne lidt på vej, eftersom flere af scenarierne er ubalancerede (vi har også prøvet at køre det som kampagne, hvor det gik fint i første scenarie, men hvor andet scenarie gik helt helt galt...).
Det får mig til at spørge: Er der nogen, der har prøvet udvidelsen? Og retter den op på nogle af fejlene i grundspillet?
Posted: Tue Dec 26, 2006 10:02 pm
by Frouvne
Jeg går ud fra, at I er opmærksomme på, at man kan spille med forskellige sværhedsgrader. Ellers kan i downloade dem via nedenstående side:
http://www.fantasyflightgames.com/doomsupport.html
På min beskrivelse af spillet, her på siden (
http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Doom.htm) kan man læse følgende:
Modifikationer
Spillets designer Kevin Wilson arbejder for tiden med modifikationer til spillet. Det har vist sig, at mange syntes marinesoldaterne har meget stærke odds imod sig. Den første modifikation, der er undervejs, indfører forskellige sværhedsgrader af spillet, som man også kender det fra computerversionen. Kevin Wilson har allerede via Boardgamegeek givet en forsmag på, hvordan disse modifikationer kommer til at se ud.
Den letteste og sværeste modifikation kommer til at se således ud:
"I'm too young to die": Marinesoldaterne modtager to ammunitions-tokens, hver gang de opsamler én.
"Nightmare mode": Spilleren, der styrer de dæmoniske indtrængere, må yngle monstre to gange i sin tur.
Posted: Tue Dec 26, 2006 11:16 pm
by Andrea
Ja - jeg mener, at vi spillede efter disse i det seneste scenarie (og kørte på niveau "Hey, Not Too Rough"). Det hjalp en hel del (men jeg ved ikke, om det retter op på kampagneproblemerne).
Derudover har vi undret os over, at Adrenaline overhovedet ikke bruges i grundspillet, selvom der er tokens til det? Det må jeg lige finde en forklaring på inde på BGG...
Posted: Tue Dec 26, 2006 11:40 pm
by Frouvne
På den sidste af juledagene blev det udelukkende til et par spil Blue Moon. Til aften var det så Terrah og Mimix, der tørnede sammen. Vi havde ikke prøvet nogle af udvidelserne før, så det var en smule famlende, men de så ud til at matche hinanden meget godt og det blev nogle interessante dyster.
Posted: Wed Dec 27, 2006 1:19 pm
by Delling
Har spillet Settlers, Settlers og mere Settlers
Hvorfor havde jeg ikke købt det spil noget før
